  • 1. Data: 2004-05-12 10:02:40
    Temat: pytanie o vat - raczej podstawowe
    Od: tupot bialych mew <t...@...ro>

    Podstawowe chyba zaś dlatego, że w opracowaniach nowej ustawy, do
    których zaglądałem, widzę szczegóły, a ogólnej zasady nie.
    Stawiam się mianowicie w sytuacji nabywcy usług oraz towarów spoza
    granic kraju - tak z UE, jak i spoza niej. Z pewnością w jakichś
    sytuacjach jestem zobowiązany (mimo iż jestem nabywcą) płacić VAT jako
    odbiorca/nabywca. I właśnie - w jakich? Gdyby ktoś był łaskaw, tak na
    chłopski rozum, nie wchodząc w wyjątki, trzy zdania napisać, byłbym
    wdzięczny.
    Pozdrowienia
    --
    tupot

  • 2. Data: 2004-05-12 11:39:24
    Temat: Re: pytanie o vat - raczej podstawowe
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    w przypadku importu VAT nalicza agencja celna i tam tez go odprowadzasz
    w przypadku wewnatrzwspolnotowego nabycia towaru sam naliczasz i
    odprowadzasz do US (jesli jestes zarejestrowanym platnikiem VAT UE)
    jesli nie jestes zarejestrowany to dostawca odprowadza VAT

    pozdrawiam
    grzess

  • 3. Data: 2004-05-12 11:45:32
    Od: tupot bialych mew <t...@...ro>

    grzess wrote:

    > w przypadku importu VAT nalicza agencja celna i tam tez go odprowadzasz
    > w przypadku wewnatrzwspolnotowego nabycia towaru sam naliczasz i
    > odprowadzasz do US (jesli jestes zarejestrowanym platnikiem VAT UE)

    Towaru, a usług (np. robót budowlanych)? Rozumiem, że podobnie?

    > jesli nie jestes zarejestrowany to dostawca odprowadza VAT

    Dzięki.
    G.
    --
    tupot