  • 1. Data: 2004-01-18 18:22:15
    Temat: [pyt] Ulgi na początku działalności
    Od: "Krzysztof \"Banan\" Kmiecikowski" <k...@w...pl>

    Witam!
    Mam zamiar rozpocząć działalność gospodarczą (będzie to moja pierwsza
    firma). Czy istnieją jakieś podstawy do starania się o ulgę od podatku
    dochodowego, VAT i ZUS- u?
    Dziękuję!
    Pozdrawiam, Ahoj!
    --
    Krzysztof Kmiecikowski
    www.vasco.republika.pl

  • 2. Data: 2004-01-18 21:10:38
    Temat: Re: [pyt] Ulgi na początku działalności
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnijto_>

    Krzysztof \"Banan\" Kmiecikowski wrote:
    > Mam zamiar rozpocząć działalność gospodarczą (będzie to moja pierwsza
    > firma).
    Gratuluję / współczuję / niepotrzebne skreślić

    > Czy istnieją jakieś podstawy do starania się o ulgę od podatku
    > dochodowego, VAT i ZUS- u?
    A dlaczego miałyby być dla kogoś początkującego jakieś ulgi???
    Nie ma, niestety. Płacz i płać (jak my wszyscy ;))) )

    CO najwyżej możesz na początek zrezygnować z bycia płatnikiem VAT ale to
    jest kwestia indywidualnej kalkulacji (nie zawsze się to opłaca).

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 3. Data: 2004-01-19 11:36:16
    Od: "Kubik" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Hrabia Mol" <k...@t...pl_wytnijto_> napisał w wiadomości

    > A dlaczego miałyby być dla kogoś początkującego jakieś ulgi???
    > Nie ma, niestety. Płacz i płać (jak my wszyscy ;))) )
    Ale jeżeli jest ubiegłorocznym absolwentem, to może
    dostać zwolnienie z płacenia emerytalnego w ZUSie.

    Jeżeli jest zarejestrowany jako bezrobotny w UP to najprawdopodobniej
    nie będzie musiał zapłacić za wpis do ewidencji (ale zależy to od gminy).

    pozdrawiam
    Adam