  • 1. Data: 2002-08-08 10:27:06
    Temat: przychody podatkowe - wyrok sądowy
    Od: "agnieszka" <a...@i...pl>

    Mam wyrok sądowy z klauzulą wykonalności:
    Kwoty z wyroku to:
    -należność główna
    -odsetki naliczone
    -koszty sądowe
    W momencie otrzymania wyroku kosztami sądowymi obciążam dłużnika i księguję
    je zgodnie z art 12pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od os.prawynch w
    przychody podatkowe.
    Odsetki naliczkone siedzą na koncie przychodów przyszłych okresów, a w
    chwili zapłaty będą przychodem podatkowym (zgodnie z Art 12 pkt 4,pkt2). Czy
    postępuję poprawnie.
    Pozdrawiam aga.

  • 2. Data: 2002-08-08 10:56:22
    Temat: Re: przychody podatkowe - wyrok sądowy
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > Odsetki naliczkone siedzą na koncie przychodów przyszłych okresów, a w
    > chwili zapłaty będą przychodem podatkowym (zgodnie z Art 12 pkt 4,pkt2).

    W tej chwili już nie ma przychodów przyszłych okresów, są rozliczenia
    międzyokresowe przychodów. Co prawda katalog rozliczeń międzyokresowych
    przychodów nie jest zamknięty ale raczej odsetek się tam już nie księguje.
    Księgowania zalecane przez biegłych są takie:
    odsetki
    wn 200 należnosci Ma 750 przychody finansowe z analityką "naliczone" -
    wyrzucane z przychodów podatkowych
    i jednocześnie odpis aktualizujący:
    wn 751 koszty finansowe Ma 270 Odpisy aktaualizujące rozrachunki
    koszty sądowe
    wn 20o ma 760 pozostałe przychody operacyjne
    i jednocześnie
    Wn 761 Pozosteałe koszty operacyjne i Ma 270

    Zaksięgowane rezerwy z "urzędu" wyrzuca się z kosztów podatkowych.

    Ściągnięte kwoty - rozwiązanie rezerw:
    odsetki:
    Wn 100 Ma 200
    i jednocześnie Wn 270 Ma 750