  • 51. Data: 2009-06-08 09:59:56
    Temat: Re: przepisanie działalności na żonę
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomek" op.uu54960gl60ql1@unk

    > Nigdzie, po prostu nie ma tam rozumowania :)

    ZTCW praktyka potwierdza, iż takie coś jest możliwe.

    Inna sprawa,że ja miałem do czynienia z różnymi
    sytuacjami, także takimi, które są ponoć zabronione.

    Wiele zależy od życzliwości pracowników stosownych urzędów.
    Celem prowadzenia DG czy spółek jest płacenie podatków, tak
    wiec urzędnicy pomagają ludziom, mającym trudności i chcącym
    zarabiać legalnie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 52. Data: 2009-06-08 10:01:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-06-2009 o 11:59:56 Eneuel Leszek Ciszewski

> [...]
    > Celem prowadzenia DG czy spółek jest płacenie podatków, tak
    > wiec urzędnicy pomagają ludziom, mającym trudności i chcącym

    Ja się zgadzam że praktyka czasami bywa zaskakująca,
    ale to jest grupa z "prawem" w tytule :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 53. Data: 2009-06-08 12:10:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomek" op.uu694ppdl60ql1@unk

    > Ja się zgadzam że praktyka czasami bywa zaskakująca,
    > ale to jest grupa z "prawem" w tytule :)

    Więc napisz, gdzie jest błąd. :)
    Nie można zamienić DG w SpC. czy nie można odejść z SpC.?

    Bo jeśli można i jedno, i drugie, to cel jest osiągnięty.

    Nie można odejść z takiej spółki, gdy jest dwóch
    wspólników, ale przy trzech -- można.

    I wchodzenie przerabiałem, i wychodzenie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 54. Data: 2009-06-08 12:35:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-06-2009 o 14:10:29 Eneuel Leszek Ciszewski

    > "Tomek" op.uu694ppdl60ql1@unk

    > Więc napisz, gdzie jest błąd. :)
    > Nie można zamienić DG w SpC. czy nie można odejść z SpC.?

    Błąd jest w tym, że nie ma czegoś takiego jak zamiana DG w SpC.
    Można np. wnieść aportem przesiębiorstwo do spółki.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 55. Data: 2009-06-09 15:02:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomek" op.uu7g93qjl60ql1@unk

    > Błąd jest w tym, że nie ma czegoś takiego jak zamiana DG w SpC.
    > Można np. wnieść aportem przesiębiorstwo do spółki.

    Przerabiałem to, więc chyba jest. Natomiast nie ma zamiany
    SpC w DG -- brak przedostatniego wspólnika kładł firmę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 56. Data: 2009-06-09 21:21:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-06-2009 o 17:02:06 Eneuel Leszek Ciszewski

    > "Tomek" op.uu7g93qjl60ql1@unk

    > Przerabiałem to, więc chyba jest.

    A no to sorry, to zamyka dyskusję.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 57. Data: 2009-06-09 21:34:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jun 2009, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Tomek" op.uu7g93qjl60ql1@unk

    > Przerabiałem to, więc chyba jest.

    Hm... nie ma, występuje zmiana "formy" (dla ZNF), podmiotu VAT
    (nowy NIP) oraz konieczność "rozliczenia" dla podatku dochodowego
    - właśnie w formie aportu, a to wynika z cywilnoprawnej formy
    własności: w S.C. współwłasność jest "łączna", nie można oddzielać
    udziału we współwłasności poszczególnych składników majątkowych
    spółki (udział ma się wyłącznie w *CAŁEJ* spółce).
    W uproszczeniu się mówi że "wspólnik ma udział w każdej rzeczy
    w spółce", ale tak naprawdę powinno być "...miałby w momencie
    zamknięcia spółki".
    Nawet zysku sobie nie można na bieżąco "wybierać" (chyba
    najczęściej łamany w SC przepis :>), dopiero po rozliczeniu
    roku (lub zakończeniu spółki).

    Pewnie przez "zamianę" masz na myśli właśnie ów "aport" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2009-06-09 22:31:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Odpowiem dwó/o/m naraz, bo nudne to jest.

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.0906092326310.280@quad

    "Tomek" op.uu9z9mvrl60ql1@unk

    > A no to sorry, to zamyka dyskusję.

    Z jednej z takich SpC (utworzonej z DG) wycofałem się jako
    przedostatni, kładąc tę SpC na tak zwane łopatki, gdyż SpC
    nie może mieć jednego wspólnika a zmiana SpC ponownie na
    DG nie powiodła się. :) (trzeba było płacić VATy, sprzedawać
    to i owo, przekształcać itd. -- kupa szmalu poszła w śmietnik)

    Najpierw była DG, później SpC

    (nawet z tym samym numerem ,,ewidencji'' 8733 (najpierw DG,
    później Spc Elis) -- mam jeszcze ten numer wpisany w starym,
    zielonym, książeczkowym dowodzie osobistym obok 3 innych:
    42727 (chyba SpC MHM), 16459 (na pewno AMG -- do dzisiaj
    istniejąca moja DG; nazwa bierze się od Anny Moniki Gress,
    która spłonęła w samochodzie przed wielu laty oraz 33087
    telewizja kablowa) numerów ,,moich'' ,,firm''),

    po drodze zmieniali się wspólnicy (na
    przykład osoba będąca doradcą podatkowym musiała tę firmę
    opuścić z niezrozumiałych dla mnie powodów), bodajże w 1993
    roku wprowadzono VAT z NIPem, aż na końcu (gdzieś w 2005 roku)
    została tylko ta osoba, która miała DG. I niestety firmę
    trzeba było wówczas zlikwidować (po moim wyjściu ze spółki,
    gdyż byłem przedostatnią tam osobą) i założyć ponownie DG,
    z nowym numerem ,,ewidencji'', którego nie znam.

    Inna sprawa, że moja współpraca z tutejszymi urzędami przebiega
    od wielu lat pod znakiem zdecydowanej współpracy -- urzędnicy
    bardzo życzliwie mnie obsługują, czasami pomijając jakieś drobne
    przeszkody tak zwanej natury formalnej i często doradzając mi od
    tak zwanego serca... Ale zamiana DG w SpC nie mogła dokonać się
    dzięki tym ,,koneksjom'', więc chyba coś takiego jest lub choćby było. :)

    Wspomniane numerki są na stronie 14, wewnątrz czerwonej,
    prostokatnej pieczątki Urzędmu Miejskiego.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 59. Data: 2009-06-10 07:16:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jun 2009, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Z jednej z takich SpC (utworzonej z DG) wycofałem się jako
    > przedostatni, kładąc tę SpC na tak zwane łopatki, gdyż SpC
    > nie może mieć jednego wspólnika

    Tego nikt nie podważa, jak zauważyłeś.

    > Najpierw była DG, później SpC
    >
    > (nawet z tym samym numerem ,,ewidencji'' 8733 (najpierw DG,
    > później Spc Elis)
    [...]
    > przykład osoba będąca doradcą podatkowym musiała tę firmę
    > opuścić z niezrozumiałych dla mnie powodów), bodajże w 1993

    Zacznij od tego, że opisujesz przypadki dość stare - kiedyś
    SC miała status "ułomnej osoby prawnej", mogła być przedsiębiorcą,
    ten status *utraciła* (co mogło po drodze niektórym skomplikować
    życie) - i dlatego opisy sprzed kilkunastu lat nie przystają
    do dzisiejszego stanu prawnego.
    Choćby ów wspominany przez Ciebie "numer ewidencji DG" - dzis
    SC nie ma własnego "numeru", wpisy mają wspólnicy (każdy
    swój). SC ma "swój" NIP, ale odrębnego wpisu do EDG nie (figuruje
    pod pozycjami wspolników).
    A sprawa aportu nie dotyczy wpisu do DG, lecz przeniesienia
    własności do własności łącznej spółki.
    Nie da się inaczej "wprowadzić" majątku do SC, jak poprzez
    "wniesienie umową".

    > Wspomniane numerki są na stronie 14, wewnątrz czerwonej,
    > prostokatnej pieczątki Urzędmu Miejskiego.

    Co który urząd gdzie wpisuje nie mamy pojęcia :)
    (a nie ma, AFAIK do dziś, jednolitej "urzędowej" specyfikacji
    formatów danych ewidencyjnych EDG, są tylko ustawowe minimalne
    wymagania, stąd od czasu do czasu na grupie pojawia się
    sprawa różnic między danymi figurującymi w formularzach
    w różnych miastach - np. co do nazwy poszczególnych pozycji).

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2009-06-10 09:17:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.0906100907590.1116@quad

    > Zacznij od tego, że opisujesz przypadki dość stare - kiedyś
    > SC miała status "ułomnej osoby prawnej",

    Kiedy? I co to jest ten status ułomnej osoby prawnej?

    Za moich czasów ani DG, ani SpC nie była osobą prawną, choćby i ułomną czy chromą. ;)

    Mogła co najwyżej mieć konto w banku, jak na osobę
    przystało, choć w wypadku DG to miało takie sobie
    znaczenie, gdyż nadal to była osoba fizyczna.

    > mogła być przedsiębiorcą,
    > ten status *utraciła*

    Kiedy?

    > (co mogło po drodze niektórym skomplikować
    > życie) - i dlatego opisy sprzed kilkunastu lat nie przystają
    > do dzisiejszego stanu prawnego.

    O tym, że coś mogło ulec zmianie, pisałem wcześniej.
    (aczkolwiek wiem o tym, że można dojść do porozumienia
    z urzędnikami -- im zależy na tym, aby podatnik płacił
    podatki, :) nie zaś na tym, aby sterczał godzinami w ich
    urzędach i marnował tam klimatyzowane powietrze, a że są
    to ludzie rozumni, chętnie idą na tak zwaną rękę swoim
    płatnikom; ja przynajmniej na nieżyczliwość czy choćby
    brak zaangażowania urzędników do tej pory nie narzekam)

    > Choćby ów wspominany przez Ciebie "numer ewidencji DG" - dzis
    > SC nie ma własnego "numeru", wpisy mają wspólnicy (każdy
    > swój). SC ma "swój" NIP,

    Wtedy też miała. I w wypadku 8733 był/pozostał to NIP tej osoby,
    która miała najpierw DG; tę DG, z której powstała SpC.

> [...]

    > własności do własności łącznej spółki.
    > Nie da się inaczej "wprowadzić" majątku do SC, jak poprzez

    Umowa oczywiście :) była. :) Umowa SpC jest co najmniej ciekawa.
    Chyba taka umowa (poza tym, że musi być) nie ma żadnego sensu ani
    żadnej racji bytu. :) W razie czego -- taka umowa nie służy niczemu.
    Chyba jest tylko po to, aby była jakaś umowa, jak to ma swe miejsce
    w prawdziwych spółkach. :)

    Ale akurat nie warto o tym tutaj pisać.

    -=-

    Na miejscu pytającego poszedłbym do urzędników i zapytałbym ich,
    czy mogą przemienić moją DG w spółkę cywilną 3 osób, wśród których
    byłbym i ja, po czym bym z tej spółki odszedł, a nawet odjechał,
    jak to zamierza uczyć pytający. Co prawda urzędnik powinien odesłać
    do doradcy podatkowego lub kogoś podobnego, ale jakoś mnie nie odsyłano. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'