  • 41. Data: 2009-06-02 07:53:49
    Temat: Re: przepisanie działalności na żonę
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-06-2009 o 09:48:31 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Gdy sip zacznie działać to przedstawię kontrinterpretacje :)

    http://www.nettax.pl/serwis/nowosci/2002/020520_2.ht

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 42. Data: 2009-06-02 07:56:14
    Temat: Re: przepisanie działalności na żon
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-06-2009 o 22:35:55 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Ale akurat ten przykład jest wątpliwy - w S.C. wartości majątkowe

    Czytałem wyrok (fakt, że WSA), w którym taka koncepcja została podtrzymana.
    Linka nie podam bo to było dawno i sobie za zapisałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 43. Data: 2009-06-03 08:16:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jun 2009, Tomek wrote:

    > Czytałem wyrok (fakt, że WSA), w którym taka koncepcja została podtrzymana.

    No ale w którą stronę to szło - podtrzymało opodatkowanie czy
    opozycję do opodatkowania, bądź opozycję do opozycji? ;)
    Bo piszę, że przy "wkładzie do S.C. nie ujętym we wkładzie do
    S.C." (znaczy nieformalnym, nie ujętym w umowie) opodakowanie jest
    słuszne (z p. widzenia pogodzenia się ze słusznością podatku od
    nieodpłatnych świadczeń oczywiscie!) i z tego powodu ten przykład
    jest ZŁY - bo jest dobry ;> (znaczy że *również moim zdaniem*,
    w części dotyczącej pozostałych wspólników i wątpliwości co do
    ew. rozliczania kosztów).

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2009-06-03 08:42:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-06-2009 o 10:16:52 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > No ale w którą stronę to szło - podtrzymało opodatkowanie czy
    > opozycję do opodatkowania, bądź opozycję do opozycji? ;)

    W stronę opodatkowania tego, który użyczał auta.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 45. Data: 2009-06-06 22:59:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tristan" gvtre7$8t9$...@n...interia.pl

    > Nie da się wypisać z siebie samego! DG OF to po prostu ty. Nie istnieje
    > żadna osobowość prawna, tylko TY. TY jesteś przedsiębiorcą i TY działasz
    > lub Twoi pracownicy i współpracownicy. Nie da się kogoś wciągnąć do wnętrza
    > siebie, chyba że grasz w horrorze :D

    Masz do czynienia z recydywistą. :)

    Wpisujesz żonę i masz spółkę cywilną. Następnie wypisujesz siebie
    i spółka znika, ale jeśli po żonie (czy wraz z nią) wpiszesz kogoś
    (teściową na przykład) możesz spokojnie opuścić spółkę cywilną,
    którą dalej poprowadzi żona ze swoją mamą. :)

    Chyba, że coś się pozmieniało. :)

    > Masz do wyboru:

    > A) Zawiązać spółkę z Żoną (nie pasuje Ci, bo zus)

    Co ZUS?

    > B) Zarejestrować żonę jako przedsiębiorcę i sprzedać jej towar (po cenach
    > Rynkowa) tylko tu masz problem z umowami z kontrahentami oraz z amortyzacją

    > C) Zapisać się do Rodziny Radia Maryja i jako Polski Patriota walczyć z
    > Żydami w Polsce, a nie jeździć gdzieś na saksy.

    Odradzam. :) Żydzi nie są tego warci -- niby są bogaci i przejęcie
    ich majątku kusi, ale najpierw trzeba dać (zainwestować) Rydzykowi
    ofiarę i naprawdę skórka (żydowski majątek do przejęcia) nie jest
    warta (ofiary) wyprawki. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2009-06-07 06:16:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-06-2009 o 00:59:52 Eneuel Leszek Ciszewski

> [...]
    > (teściową na przykład) możesz spokojnie opuścić spółkę cywilną,
    > którą dalej poprowadzi żona ze swoją mamą. :)

    A świstak ... i te sprawy :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 47. Data: 2009-06-07 09:10:58
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No i dlatego takie rozwiązanie odpada.

    Skoro bedziesz pracować gdize indziej to co za róznica czy za ciebie czy za
    zone
    Bedzie to skłądka zdrowotna to bez róznicy za kogo wyrzucisz pieniadze :)
    Choc odliczysz ja po częsćio z podatku

  • 48. Data: 2009-06-07 18:25:01
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > za zone
    > Bedzie to skłądka zdrowotna to bez róznicy za kogo wyrzucisz pieniadze :)

    Różnica jest taka, że moja inna praca wymaga pozbycia się działalności.
    Więc ja nie mogę tej firmy mieć.
    Z drugiej strony szkoda tego biznesu całkiem zamknąć -dlatego pomysł z żoną.

    --
    PawełJ

  • 49. Data: 2009-06-07 18:26:07
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > A świstak ... i te sprawy :)

    A gdzie błąd w rozumowaniu ?

    --
    PawełJ

  • 50. Data: 2009-06-07 19:19:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-06-2009 o 20:26:07 pawelj <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A gdzie błąd w rozumowaniu ?

    Nigdzie, po prostu nie ma tam rozumowania :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek