  • 11. Data: 2009-05-29 20:26:56
    Temat: Re: przepisanie działalności na żonę
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-29, pawelj <p...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Dlatego, że ja zostanę jako prowadzący DG. A w rzeczywsitości mnie tu nie
    > będzie i palcem nie kiwnę przy firmie.

    Ale to jest jakiś prikaz, żeby prowadzić ją samodzielnie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2009-05-29 20:38:22
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > On 2009-05-29, pawelj <p...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale to jest jakiś prikaz, żeby prowadzić ją samodzielnie?

    A nie wiem.
    Ale do tej pory zdroworozsądkowo myślałem, że jeżeli ja z tym nie mam nic
    wspólnego to dlaczego mam figurowac w papierach?
    Ot jest biznes - chce go z całym majątkiem powierzyć kous innemu na jakiś
    czas- w tym przypadku żonie. Da się jakoś to przeprowadzić?

    --
    PawełJ

  • 13. Data: 2009-05-29 21:00:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pawelj wrote:

    > jakiś czas- w tym przypadku żonie. Da się jakoś to przeprowadzić?

    Najtaniej i najprościej wg mnie. Zamknij firmę.
    Żona otworzy dzień po Twoim zamknięciu - nawet jakieś
    dodatki w nazwie może dać te same.
    Zakładam, że to nie jakiś gigant z setkami klientów, dla których zmiana
    danych
    będzie operacją logistyczną nie warta tej zmiany.
    Wszystkie kwity w ewidencji DG są bez opłat obecnie.
    Koszt będzie tylko składka zdrowotna żony -
    znaczna część odliczalna od podatku żony z etatu.
    Jak wrócisz, to znowu zmiana - wg mnie "najczyściej" prawnie i najtaniej.

  • 14. Data: 2009-05-29 21:12:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-05-2009 o 23:00:17 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Jak wrócisz, to znowu zmiana - wg mnie "najczyściej" prawnie i najtaniej.

    A 10% podatek od remanentu + zwrot VAT?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2009-05-29 21:14:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > A 10% podatek od remanentu + zwrot VAT?

    To nie wiesz co się robi z remanentem?
    Sadzę, że i tak nic nie ma do opodatkowania.

  • 16. Data: 2009-05-30 06:51:51
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    Od remanentu jest 10% podatku?

    > To nie wiesz co się robi z remanentem?
    A co się robi ?:)
    > Sadzę, że i tak nic nie ma do opodatkowania.
    Towarów trochę jest - ale to jest do przełknięcia.
    Gorzej z wyposażeniem i środkami trwałymi typu np samochód częściowo
    zamortyzowany.
    Gdybym chciał zamykać dg to do opodatkowania biorę warotść zamortyzowaną?
    I płacę vat który odliczyłem?

    Dlatego właśnie - żeby uniknąc podatku od remanentu chciałem to przepisac.

    --
    PawełJ

  • 17. Data: 2009-05-30 09:01:11
    Temat: Re: przepisanie działalności na żon
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ponieważ mam okazję zarobić gdzie indziej muszę na jakiś czas wyjechać -
    > Ok roku czasu.
    >
    > Moja żona może pociągnąć za mnie to co robiłem w dg.
    > Tylko czy jest taka opcja "przepisania" firmy.
    > Konkretnie chodzi mi o to, żeby tego nie likwidować - jakby nie patrzył
    > troche majątku się tam nazbierało. Ze dwa kompy, jakiś samochód, troche
    > mebli, garaż itd...
    > Chciałbym , to przepisać na żonę - ona dalej by to prowadziła, a po roku
    > by mi oddała.
    > Czy jest taka możliwość czy nie da się jednoosobowej frimy "przepisać"?

    A nie można żony notaralnie upoważnić do wszystkiego?
    Reproezentowania przed UM,ZUS,US Banki
    Zawierania umów itp?
    Foti

  • 18. Data: 2009-05-30 09:02:59
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

> [...]
    > znaczna część odliczalna od podatku żony z etatu.
    > Jak wrócisz, to znowu zmiana - wg mnie "najczyściej" prawnie i najtaniej.

    To złe rozwiązanie
    Lepiej jak dwie firmy będą chwile razem pracować (1 dzien?)
    Twoja firma sprzedaje wszystko zonie
    Ty masz podatek do zapłacenia a żona koszty na starcie.
    Jeśli tych rzeczy jest nie wiadomo ile to tak chyba bedzie najlepiej
    Foti

  • 19. Data: 2009-05-30 09:21:08
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Ty masz podatek do zapłacenia a żona koszty na starcie.
    > Jeśli tych rzeczy jest nie wiadomo ile to tak chyba bedzie najlepiej

    Tylko jak sprzedać coś, co prawdopodbnie w połowie należy do żony? Zakładam
    bowiem, że nie mają rozdzielności majątkowej.

  • 20. Data: 2009-05-30 09:22:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    moje_przedmioty wrote:

    > To złe rozwiązanie
    > Lepiej jak dwie firmy będą chwile razem pracować (1 dzien?)
    > Twoja firma sprzedaje wszystko zonie
    > Ty masz podatek do zapłacenia a żona koszty na starcie.

    Transakcje między firmami współmałżonków,
    to proszenie się o kłopoty- podmioty powiązane.
    Ten jeden dzień, to jakiś tam pomysł, ale ja zakładałem,
    że towar "przewędruje" przez inne firmy.