-
1. Data: 2005-01-11 15:07:25
Temat: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
Od: "wojtek" <j...@w...pl>
prowadze kpir- zapomniałam o jednej fakturze, byla ona wystawiona w
listopadzie, odnalazłam ją dopiero w grudniu- czy mogę ją zaliczyć w koszty
grudnia? kiedy moge zaliczac faktury w koszty? w którym w m-cu? w m-cu
otrzymania? w m-cu wystawienia czy tylko w m-cu wykonania usługi???
Vat chyba moge odliczyć w m-cu otrzymania lub w m-cu następnym? czyli m-c
następny to grudzień i w grudniu mogę tak? czy ten przepis uległ zmianie w
nowej ustawie o vat?
a jak byłoby przy pelnej księgowości? też mogklabym tę fakturę dać w koszty
grudnia? jaki przepis mówi o tym kiedy- w koszty jakiego m-ca można
zaksiegowac
fakturę?
-
2. Data: 2005-01-11 15:41:32
Temat: Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
Od: "TREEMAT" <t...@i...pl>
Użytkownik "wojtek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
news:cs0pfg$sts$1@kujawiak.man.lodz.pl...
> prowadze kpir- zapomniałam o jednej fakturze, byla ona wystawiona w
> listopadzie, odnalazłam ją dopiero w grudniu- czy mogę ją zaliczyć w
koszty
> grudnia? kiedy moge zaliczac faktury w koszty? w którym w m-cu? w m-cu
> otrzymania? w m-cu wystawienia czy tylko w m-cu wykonania usługi???
>
> Vat chyba moge odliczyć w m-cu otrzymania lub w m-cu następnym? czyli m-c
> następny to grudzień i w grudniu mogę tak? czy ten przepis uległ zmianie w
> nowej ustawie o vat?
>
> a jak byłoby przy pelnej księgowości? też mogklabym tę fakturę dać w
koszty
> grudnia? jaki przepis mówi o tym kiedy- w koszty jakiego m-ca można
> zaksiegowac
> fakturę?
> moim zdaniem jeśli jest to miesiąc po terminie to możesz wpisać to w
koszty i odliczyc vat w miesiącu następnym,,, jeżeli jest to wiecej niż
jeden miesiąc to calość wpisujesz w koszty
>
>
>
-
3. Data: 2005-01-12 00:15:33
Temat: Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 11 Jan 2005, TREEMAT wrote:
>+ Użytkownik "wojtek" <j...@w...pl> napisał
[...]
>+ > prowadze kpir- zapomniałam o jednej fakturze, byla ona wystawiona w
>+ > listopadzie, odnalazłam ją dopiero w grudniu- czy mogę ją zaliczyć
[...]
>+ > moim zdaniem jeśli jest to miesiąc po terminie to możesz wpisać to w
>+ koszty i odliczyc vat w miesiącu następnym,,,
>+ > jeżeli jest to wiecej niż
>+ jeden miesiąc to calość wpisujesz w koszty
...a *skorygować* VATu nie może ??
:)
--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)
-
4. Data: 2005-01-13 09:07:21
Temat: Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
TREEMAT napisał(a):
> Użytkownik "wojtek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:cs0pfg$sts$1@kujawiak.man.lodz.pl...
>
>> prowadze kpir- zapomniałam o jednej fakturze, byla ona wystawiona w
>> listopadzie, odnalazłam ją dopiero w grudniu- czy mogę ją zaliczyć
>> w koszty grudnia? kiedy moge zaliczac faktury w koszty? w którym w
>> m-cu? w m-cu otrzymania? w m-cu wystawienia czy tylko w m-cu
>> wykonania usługi??? Vat chyba moge odliczyć w m-cu otrzymania lub w
>> m-cu następnym? czyli m-c następny to grudzień i w grudniu mogę
>> tak? czy ten przepis uległ zmianie w nowej ustawie o vat? a jak
>> byłoby przy pelnej księgowości? też mogklabym tę fakturę dać w
>> koszty grudnia? jaki przepis mówi o tym kiedy- w koszty jakiego
>> m-ca można zaksiegowac fakturę?
>
> moim zdaniem jeśli jest to miesiąc po terminie to możesz wpisać to w
> koszty i odliczyc vat w miesiącu następnym,,, jeżeli jest to wiecej
> niż jeden miesiąc to calość wpisujesz w koszty
Nyny, nie ma tak.
Istnieje mozliwośc skorygowania deklaracji za miesiąc w którym podatnik
miał prawo do odliczenia VAT. W takim wypadku prawa do odliczenia VAT
nie utracił. A skoro ciągle ma prawo VAT odliczyc to o wrzuceniu w
koszty nie ma mowy.
Prawo do korekty utraci po roku, ale wtedy dla odmiany koszt nie będzie
dotyczył danego roku więc VAT i tak diabli wezmą.
Kwotę netto w koszty mozna wrzucić w dowolnym momencie po zaistnieniu
zdarzenia gospodarczego, byle w tym samym roku podatkowym.
VAT co do zasady (nie wiemy za co faktura i czy nie jest przypadkiem
szczególnym) można odliczyć w miesiacu otrzymania faktury lub w miesiącu
następnym. jak sie nie zdąży to pozostaje przepadek VATu lub korekta
własciwej deklaracji.
Maddy
--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
GG: 5303813
-
5. Data: 2005-01-14 08:27:52
Temat: Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>
"Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
news:cs5dpd$8e2$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Istnieje mozliwośc skorygowania deklaracji za miesiąc w którym podatnik
> miał prawo do odliczenia VAT. W takim wypadku prawa do odliczenia VAT
> nie utracił. A skoro ciągle ma prawo VAT odliczyc to o wrzuceniu w
> koszty nie ma mowy.
> Prawo do korekty utraci po roku, ale wtedy dla odmiany koszt nie będzie
> dotyczył danego roku więc VAT i tak diabli wezmą.
[ciach]
> Maddy
zgodnie z art. 86 ust. 13 PTU na korektę jest obecnie 5 lat
Magdi
-
6. Data: 2005-01-14 08:43:35
Temat: Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
Magdalena napisał(a):
> "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
> news:cs5dpd$8e2$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
>>Istnieje mozliwośc skorygowania deklaracji za miesiąc w którym podatnik
>>miał prawo do odliczenia VAT. W takim wypadku prawa do odliczenia VAT
>>nie utracił. A skoro ciągle ma prawo VAT odliczyc to o wrzuceniu w
>>koszty nie ma mowy.
>>Prawo do korekty utraci po roku, ale wtedy dla odmiany koszt nie będzie
>>dotyczył danego roku więc VAT i tak diabli wezmą.
>
> [ciach]
>
>>Maddy
>
>
> zgodnie z art. 86 ust. 13 PTU na korektę jest obecnie 5 lat
>
No tak. Zapętliłam się.
Maddy
--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
GG: 5303813