  • 11. Data: 2005-08-13 21:58:30
    Temat: Re: przelewy z konta na konto
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to sobota, 13 sierpnia 2005 21:20, gdy Straight napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Wlasnie uslyszalem podobna opinnie, ze najlepiej wykonywac takie
    > operacje poprzez konta prywatne.
    > Martwi mnie to, ze od jakiejś kwoty banki mają obowiązek zgłaszać od US
    > wpłate. Sprawdzalem historie i byly wplaty 60k,30k itp...
    > Z U-Z musiałbym zapłacić 2x podatek - raz za moja część przychódu tamtej
    > firmy i drugi raz juz za moj jako ja - to jest jakas paranoja....

    Nie, kręcisz... Jeśli pracowałbyś na jakąś umowę w tamtej firmie i dostałbyś
    kasę legalnie, to TY zapłaciłbyś podatek, ale WYPŁATA dla Ciebie byłaby KUP
    dla tamtej firmy, więc tam by nie było na tym podatku.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2005-08-13 22:00:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to sobota, 13 sierpnia 2005 22:37, gdy Gotfryd Smolik news napisał(a)
    coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Paranoja. Już ci wyłożyli że twoja ;)
    > Natomiast prawdą jest iż w zależności od twojego "zarobku" mogłoby
    > być prościej założyć własną DG (z 19% liniowego podatku).

    E, bez sensu, czemu 19%? to się opłaca jak ktoś proga przekracza, a on
    raczej nie. Zauważ, że OBRACA sumami dużymi, bo handluje Drogim Sprzętem,
    ale pisał, że zarobki ma niskie.

  • 13. Data: 2005-08-13 22:03:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to sobota, 13 sierpnia 2005 22:34, gdy Gotfryd Smolik news napisał(a)
    coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Pytam po dobroci - PO CO ?

    Żeby uniknąć oharaczowania przez Zakład Ustawicznego haraczowania
    Społeczeństwa.

    > W życiu. Będzie działało dopóki z jakiegoś innego powodu US nie
    > zaplikuje kontroli. Przy tych sumach IMO jest to możliwe.

    Dlaczego? Przychodziła kasa od klientów, to on sobie wypłacał to na prywatne
    konto właściciela DG OF. Wolno mu.

    > Tristan, zlituj się...
    > Dlaczego nie "normalnie" ???

    To zależy od sytuacji. Czasami (choć głównie przy drobnych akcjach) zabawa w
    papierkologię może przewyższać zarobek, zwłaszcza jak dodać haracz na
    nierobów.

    > [...]
    > No właśnie.
    > Firma daje zaliczkę na zakup ze zleceniem wykonania zakupu...
    > i już... a "zarobek" przestaje być "zarobkiem" i staje się
    > zupełnie legalnym wynagrodzeniem "od firmy" - JEDYNYM
    > przelewanym od prowadzącego DG dla zleceniobiorcy.

    Minus straty na takiej operacji. Które należy brać pod uwagę, jeżeli akcje
    są sporadyczne, a zarobek niski. Das ist alles.

  • 14. Data: 2005-08-14 08:47:06
    Od: Straight <s...@o...pl>

    <ciach>

    > Minus straty na takiej operacji. Które należy brać pod uwagę, jeżeli akcje
    > są sporadyczne, a zarobek niski. Das ist alles.

    Dzieki wszystkim za pomoc. Faktycznie chyba warto pomyśleć o UZ.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2005-08-15 05:53:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Aug 2005, Tristan Alder wrote:
    [...]
    > Żeby uniknąć oharaczowania przez Zakład Ustawicznego haraczowania
    > Społeczeństwa.

    ...przyjęto...

    > Dlaczego? Przychodziła kasa od klientów, to on sobie wypłacał to na prywatne
    > konto właściciela DG OF. Wolno mu.

    Ja nie o tym piszę.
    Ja piszę o kontroli *osobistego* konta - oczywiście US nie ma uprawnienia
    do kontroli "ot tak". Ale w ramach postępowania... jak najbardziej.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-08-15 22:55:22
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > Właśnie zaczeliśmy zdawać sobie z tego sprawe - choc de facto zaplacilem
    > podatek i vat. Jak to mozna teraz szybko i bezpiecznie uregulowac ??

    A ja gdzies sie doczytalem ze firmanctwo zachodzi tylko wtedy gdy mamy jak u
    autora watku + fiskus faktycznie na takim procederze traci.
    Zastanow sie czy dzialajac w ten sposob oskubujesz fiskusa czy nie?

    A jak to rozwiazac?
    A wez dogadaj sie z kumplem i zpstan osoba wspolpracujaca w tej
    dzialalnosci!
    TB

  • 17. Data: 2005-08-16 08:27:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Aug 2005, Tomasz Bednarz wrote:

    > A ja gdzies sie doczytalem ze firmanctwo zachodzi tylko wtedy gdy mamy
    > jak u autora watku + fiskus faktycznie na takim procederze traci.

    Tak luzem dywagując, to o ile wiem fiskus uważa że traci jeśli
    może wykazać że z przepisu A wynika iż stracił. Jeśli "doprowadzenie
    do porządku" spowoduje że z przepisu B wyniknie iż fiskus straci
    więcej niż zyska na A - AFAIK nie powoduje to uznania że
    "nie stracił na A". Ale trzeba by przepis obejrzeć :)

    > A wez dogadaj sie z kumplem i zpstan osoba wspolpracujaca w tej
    > dzialalnosci!

    Hm... powiadasz ? A będzie to proste ? ;)

    +++ ustawa o SUS +++
    11. Za osobę współpracującą z osobami prowadzącymi pozarolniczą
    działalność oraz zleceniobiorcami, o której mowa w art. 6 ust.
    1 pkt 4 i 5, uważa się małżonka, dzieci własne, dzieci drugiego
    małżonka i dzieci przysposobione, rodziców, macochę i ojczyma
    oraz osoby przysposabiające, jeżeli pozostają z nimi we wspólnym
    gospodarstwie domowym i współpracują przy prowadzeniu tej
    działalności lub wykonywaniu umowy agencyjnej lub umowy zlecenia;
    nie dotyczy to osób, z którymi została zawarta umowa o pracę
    w celu przygotowania zawodowego.
    ---

    W powyższej treści nie ma magicznej formułki "w rozumieniu
    ustawy" (tak jak np. w ust. 2a), czyli definicja obowiązuje
    we wszystkich przepisach w których nie zapodano innej definicji
    "osoby współpracującej".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)