  • 1. Data: 2007-02-08 22:14:51
    Temat: prowizja za odebranie elektronicznego pieniądza - PAYPAL
    Od: "Bart Prokop" <b...@t...com>

    Zasiadłem sobie do swojego VATu za styczeń i tak rozmyślam - powpływało mi
    trochę środków na PAYPAL. Sprawdziłem, PayPAL działa pod jurysdykcją
    brytyjską, czyli jest firmą zarejestrowaną w UE. Od każdej wpłaty na moje
    konto u nich pobierają mi 3%. Jak chcę sobie tę trzyprocentową prowizję
    wliczyć w koszty, to wychodzmi mi, że będę musiał zrobić import usług. Tyle
    tylko, że to chyba jest usługa pośrednictwa finansowego jako taka ZW z VAT.

    Czy ktoś z was już rozliczał takei coś?

    Czy wydruk "wyciągu" z PAYPAL jako "dokument zrównany z fakturą" to faktura
    wystawiona (chodzi o date) do potrzeb ustalenia dnia kursu dla faktury
    wewnętrznej?

    Czy normalnie w zaparte - a tak mi wychodzi z lektury ustawy wystawiać
    wewnętrzną fakturę zbiorczą na stawkę ZW? Import usług finansowych i stawka
    ZW do tego?

    BP

  • 2. Data: 2007-02-09 07:55:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Bart Prokop" <b...@t...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > trochę środków na PAYPAL. Sprawdziłem, PayPAL działa pod jurysdykcją
    > brytyjską, czyli jest firmą zarejestrowaną w UE. Od każdej wpłaty na moje

    Eeee, chyba nie od każdej tylko od tej płaconej kartą.
    To właśnie opłata za kartę, normalnie też ją musisz zapłacić.

    Mnie Polcard wystawiał faktury.