  • 1. Data: 2002-07-15 08:14:23
    Temat: proszę o pomoc
    Od: "wojtek" <w...@p...onet.pl>

    Proszę o pomoc.

    Prowadzę firmę mająca dwie dzailalności:
    1. firma ogólnobudowlana
    2. sklep przemysłowy.
    firmę prwadzę z żoną jako osobą współpracującą.

    w kwietniu uległem chorobie (zawała serca) od tamtej pory jestem na
    zwolnieniu lekarskim czelam na operację - itd

    żona dalej prowadzi sklep.

    w ostatnich dniach otrzymałem pismo od jednego z klientów o wygranym przez
    mnie przetargu na remont budynku.

    co mam robić jeśli ja jestem na zwolnieniu i nie mogę pracować.

    Czy mogę wziąść kogoś(firmę lub osobę) która wynona na rzecz mojej i żony
    firmy podwykonastwo. A ja (żona) wystawię fakturę koncową.

    Co na to ZUS ?

  • 2. Data: 2002-07-17 14:32:49
    Temat: Re: proszę o pomoc
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik wojtek <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:agtvo0$473$...@n...onet.pl...
> [...]
    >
    > Czy mogę wziąść kogoś(firmę lub osobę) która wynona na rzecz mojej i żony
    > firmy podwykonastwo. A ja (żona) wystawię fakturę koncową.

    Jasne że możesz. To że jesteś na zwolnieniu nie oznacza ze firma nie może
    działać.

    > Co na to ZUS ?

    Zona jako osoba współp. ma płacony ZUS. Ma pełne prawo prowadzić firmę,
    podpisać umowę z podwykonawcą i wystawić fakturę.

    pozdrawiam
    WS

  • 3. Data: 2002-07-17 15:47:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    firmę,
    > podpisać umowę z podwykonawcą i wystawić fakturę.

    Co do podpisania umowy miałbym
    wątpliwości. Wg mnie wymaga
    to pełnomocnictwa (ale nie takiego
    ze starego wpisu do ewidencji, tylko
    normalnego - za 15 zł chyba teraz)

    CEZ

  • 4. Data: 2002-07-18 11:43:54
    Od: "wojtekmoryn" <w...@p...onet.pl>

    dzieki serdeczne
    wojtek

  • 5. Data: 2002-07-18 20:57:28
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik cef <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ah43j7$8ch$...@n...tpi.pl...

    > może

> [...]
    A pewnie. Na pewno nie zaszkodzi, a w przepisach nie jest powiedziane co
    dokładnie może osoba współpracująca, a co nie.

    WS