  • 1. Data: 2007-03-03 10:15:00
    Temat: Re: [proste?] jesli wystawiam fakture, wystawiam tez paragon?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.03.2007 cef <c...@i...pl> napisał/a:
    > Bo ja jestem nadal takiego
    >
    > Może klepnąć czy MUSI klepnąć?
    > Bez wgłębiania się na razie w przepisy odniosłem wrażenie,
    > że jak jest kasa, to rejestrujemy cały obrót na niej.

    Faktycznie, temat ciekawy. Ustawa mówi:

    "Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących
    działalności gospodarczej [...] są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i
    kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących"

    Przepis faktycznie nie precyzuje tego, ale najwyraźniej z jakiejś logiki
    prawnej wynika tutaj, że chodzi o ten obrót przy sprzedaży na rzecz osób
    fizycznych. Tłumy sprzedawców wystawiających tylko faktury mimo posiadania
    kasy fiskalnej nie mogą się mylić :)

    FUT pl.soc.prawo.podatki
    --
    Samotnik