  • 1. Data: 2002-02-18 19:37:06
    Temat: prośba - postępowanie po zarejestrowaniu sp. z o.o.
    Od: magda <m...@w...pl>

    Dopiero zaczynam działalność, otrzymałam włśnie papiery rejestracyjne spółki
    z o.o. ( wypis z KRS), ale jeszcze nie chcę rozpoczynać działalności -zrobię
    to po znaleźeniu pirwszego kontraktu. Może potrwać to miesiąc, a może
    dłuzej. Według mojej wiedzy dopóki nie zgłoszę faktu podjęcia działalności
    do Urzędu Skarbowego, przed wystawieniem pierwszej faktury, nie muszę
    składać żadnych deklaracji ani kontaktować się z U.S. i Urzędem
    Statystycznym. Czy nie jestem przypadkiem w będzie (i to może kosztownym)?

    Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.

    Pozdrawiam

    Magda

  • 2. Data: 2002-02-19 09:47:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 18 Feb 2002, magda wrote:

> [...]
    >+ do Urzędu Skarbowego, przed wystawieniem pierwszej faktury, nie muszę

    Byłem kiedyś przekonany że "przed dokonaniem pierwszej transakcji"
    (a więc zakupu "na firmę" również) i wątpliwości mam nadal, tj.
    uważam że jeśli "nie podejmiesz działalności" ANI nie sprzedając
    ANI nie kupując - wszystko się zgadza. Na grupie widziałem
    wypowiedzi podważające to zdanie (tj. jakoby można było
    kupować na firmę przed rozpoczęciem "prowadzenia DG").

    >+ składać żadnych deklaracji ani kontaktować się z U.S. i Urzędem
    >+ Statystycznym.

    Statystyczny w niczym ci nie wadzi: zgłaszasz że się
    zarejestrowałeś i żadne szkody z tego nie wynikają :)
    Więc idź i załatw - mnie problemów na później. Hm...
    może jest problem z datą - ja z góry wiedziałem że rozpocznę
    później (tj. KIEDY) więc mogłem podać prawidłową...
    W US masz się zarejestrować najpóźniej w (chyba) 7 dni
    od "rozpoczęcia DG". Bez paniki.

    >+ Czy nie jestem przypadkiem w będzie (i to może kosztownym)?

    IMO nie.

    Jeśli stwierdzenie że:
    - uzyskałem wpis w UM ze zgodą od 30.08
    - rozpocząłem DG 08.11, na ten dzień rejestrując US i ZUS
    - pomyliłem się w jednym papierze :>, co spowodowało
    wezwanie do US "w charakterze podejrzanego o..." (własnie
    prowadzenie DG bez rejestracji), ale (m.in. dzięki VAT
    do którego papiery wypełniłem poprawnie :)) tłumaczenie
    [pisemne] zostało przyjęte), więc logika powyższego postępowania
    (nie licząc błędu) została uznana za poprawną (przez US)
    jak i przez ZUS (który też mi posłał pismo z upomnieniem
    "bo dostał informację o zarejestrowaniu od...")
    ... jest rekomendacją wystarczającą, to ją właśnie dostałaś :)

    Wzajemnie - Gotfryd

  • 3. Data: 2002-02-19 10:46:10
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0202191035230.24998-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

    > W US masz się zarejestrować najpóźniej w (chyba) 7 dni
    > od "rozpoczęcia DG". Bez paniki.

    W PDOP to raczej dluzej niz 7 dni.
    Ale na VAT trzeba uwazac.

    Karol