  • 1. Data: 2009-02-25 14:08:40
    Temat: proporcja - jak korygowac
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam
    czy ktos mial doczynienia z korygowaniem vatu rozliczonego wg wskaznika.
    Wskaznik okazal sie na koniec roku o 10% wyzszy niz przewisywany, tak
    wiec zapewne trzeba bedzie skorygowac vat.

    Jak to najlepiej zrobic, czy trzeba korygowac kazdy meisiac z osobna,
    czy zsumowac zakupy dzielone i od nich tylko podliczyc ponownie, powiem
    szczerze, ze nie bardzo wiem jak sie za to zabrac.

    Czy nalezy skladac jakies pisemko z informacja ze wskaznik byl wyzszy,
    na razie zlozylam wniosek o ustalenie proporcji na 2009 informujac o
    wysokosci osiagnietej sprzedazy w roku poprzednim.

    I druga kwestia jak juz uda sie (jakims cudem) skorygowac vat, co
    podatkiem dochodowym?

  • 2. Data: 2009-02-26 07:36:06
    Temat: Re: proporcja - jak korygowac
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zsumowac zakupy dzielone i od nich tylko podliczyc ponownie, powiem
    > szczerze, ze nie bardzo wiem jak sie za to zabrac.

    podlicz vat od zakupów "mieszanych" z całego roku
    oblicz wg nowego wskaźnika
    różnica między dokonanymi odliczeniami a odliczeniami wg nowego wskaźnika
    będzie wartością korekty
    u Ciebie będzie na plus

    > Czy nalezy skladac jakies pisemko z informacja ze wskaznik byl wyzszy,

    nie, to wyniknie z deklaracji

    > na razie zlozylam wniosek o ustalenie proporcji na 2009 informujac o
    > wysokosci osiagnietej sprzedazy w roku poprzednim.

    niepotrzebnie, taki wniosek składa sie tylko w momencie rozpoczynania
    działalności "mieszanej"
    w kolejnych latach odliczasz vat na podstawie wskaźnika z roku
    poprzedniego - czyli np. w deklaracjach za 2009 wg wskaźnika za 2008

    > I druga kwestia jak juz uda sie (jakims cudem) skorygowac vat, co
    > podatkiem dochodowym?

    dokonujesz korekty przychodów/kosztów podatkowych w miesiącu składania
    deklaracji vat, czyli w lutym - jeśli rozliczasz się miesięcznie bądź w
    kwietniu - jeśli kwartalnie.

    nie zapomnij, że jeśli dokonywałaś zakupów "mieszanych", które wykazałaś w
    deklaracjach jako zakupy ST, to korekty dokonujesz:
    - jednorazowo dla ST których wartość początkowa nie przekracza 15 tys zł,
    - przez 5 lat, jeśli wartość początkowa ST przekracza 15 tys,
    - przez okres 10 lat w przypadku nieruchomości

    pozdr,
    m.w.

  • 3. Data: 2009-02-26 12:12:05
    Od: Ania <a...@g...pl>

    my way pisze:

    > pozdr,
    > m.w.

    dzieki za wskazowki, sprobuje sie w tym rozeznac i to policzyc, moze
    sie uda

    deklaracja za styczen juz poszla, trudno bedzie korekta

    a co z podatkiem dochodowym? jakas korekte trzeba robic?

  • 4. Data: 2009-02-26 13:19:52
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > dzieki za wskazowki, sprobuje sie w tym rozeznac i to policzyc, moze sie
    > uda

    nie jest to takie straszne, jakie sie wydaje być ;)

    > deklaracja za styczen juz poszla, trudno bedzie korekta

    + pismo wyjaśniające, oczywiście

    > a co z podatkiem dochodowym? jakas korekte trzeba robic?

    zwiększysz przychody lutego o kwotę korekty.

    pozdr,
    m.w.

  • 5. Data: 2009-02-26 15:41:51
    Od: Ania <a...@g...pl>

    my way pisze:

    > zwiększysz przychody lutego o kwotę korekty.

    no tak... :)
    to jeszcze mi pozostanie posiedziec na lini z comarchem i dowiedziec sie
    jak to poprawnie w optimie zrobic, zeby sie wszystko zgadzalo ;)

    pozdrawiam