  • 1. Data: 2004-06-09 08:33:53
    Temat: progi dla Intrastat
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, iż wysokości progów
    statystycznych na 2004 r. zostały określone następująco:
    PRÓG ASYMILACJI
    w przywozie: 300 000 zł
    w wywozie 500 000 zł

    Proszę o potwierdzenie:

    Czy dobrze rozumiem, że obliczamy cały rok 2004, a nie od 1
    maja 2004 ?

    Obroty poniżej tych wartości zwalniają z obowiązku
    sporządzania Intrastat ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2004-06-09 08:52:20
    Temat: Re: progi dla Intrastat
    Od: "ata" <a...@r...pl>

> [...]
    > w wywozie 500 000 zł
    >
    > Proszę o potwierdzenie:
    >
    > Czy dobrze rozumiem, że obliczamy cały rok 2004, a nie od 1

    No nie bardzo liczysz caly 2003r a jak nie przekroczyles , sprawdzasz czy od
    stycznia do maja nie przekroczyles ..........a potem dodajesz kazdy miesiac
    w 2004 i jak przekroczysz zaczynasz skladac deklaracje
    ata

    > Obroty poniżej tych wartości zwalniają z obowiązku
    > sporządzania Intrastat ?
    tak

  • 3. Data: 2004-06-09 09:04:36
    Od: "Kurka" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > maja 2004 ?
    >
    > Obroty poniżej tych wartości zwalniają z obowiązku

    Jest tak jak myslisz.
    Ja zastanawiam sie nad inna kwestia. Przypuscmy, ze za okres
    styczen-kwiecien 2004r. zostal przekroczony prog asymilacji, w maju nie bylo
    ani nabycia ani dostawy wewnatrzwspolnotowej. Czy za maj mam skladac
    deklaracje? Bo czy to jest tak jak z pit-5- jezeli juz raz zlozy sie
    deklaracje, to trzeba robic to do konca roku, czy moze deklaracje sklada sie
    tylko za te miesiace, w ktorych wystapilo nabycie lub dostawa?
    I jeszcze jedno-uslugi transportowe nie sa wykazywane w deklaracji
    INTRASTAT?

    Pozdrawiam
    Kurka

  • 4. Data: 2004-06-09 09:08:16
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj ata,

    W Twoim liście datowanym 9 czerwca 2004 (10:52:20) można przeczytać:
    a> No nie bardzo liczysz caly 2003r a jak nie
    a> przekroczyles , sprawdzasz czy od
    a> stycznia do maja nie przekroczyles ..........a potem dodajesz kazdy miesiac
    a> w 2004 i jak przekroczysz zaczynasz skladac deklaracje
    a> ata

    a obrót z którymi krajami liczę za 2003 rok i I-IV 2004 rok ?
    10 krajów które były w UE czy 25 które teraz jest w UE ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 5. Data: 2004-06-09 10:46:50
    Od: "ata" <a...@r...pl>

> [...]
    > tylko za te miesiace, w ktorych wystapilo nabycie lub dostawa?
    > I jeszcze jedno-uslugi transportowe nie sa wykazywane w deklaracji

    trzeba skladac zerowe deklaracje

    ata

  • 6. Data: 2004-06-09 10:52:11
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    Dzien dobry,
    Tak, te wartosci rowniez nalezy ujac wyliczajac prog asymilacji, czyli
    potrzeba nam jest brac obroty w wymianie towarowej z 24 panstwami.
    Pozdrawiam i zycze milego dnia
    Aldona Matejak
    Dep. Statystyki Gospodarczej GUS

    Dzien dobry,

    Mam watpliowsc dotyczaco wyliczenia wartosci progu asymilacji dla wywozu W
    2003r nasza firma eksportowala towar do Panstw ktore weszly do Uni wraz z
    nami czy te wartosci nalezy wliczac do pragu asymilacji czy nie ?

  • 7. Data: 2004-06-16 13:46:08
    Od: Radek Plachta <r...@U...plusnet.pl>

    > Pozdrawiam i zycze milego dnia
    > Aldona Matejak
    > Dep. Statystyki Gospodarczej GUS

    Wow, ciekawe czy pracownicy US/ZUS też tu zaglądają :)

    --
    "Pamiętaj!
    Postaci z serialu nie są prawdziwe.