  • 1. Data: 2003-02-21 09:53:55
    Temat: problem z ulga remontowa
    Od: "Przemek T" <s...@p...gliwice.pl>

    Witam
    Nie jestem pewien jak moge odliczyc faktury z remontu mieszkania.
    Poniewaz w 2002 roku rozpoczalem remont mieszkania i moglbym odliczyc od
    podatku okolo 3500 zl, niestety nie zaplacilem tyle podatku bo moje dochody
    nie byly zbyt wysokie.
    Mam w zwiazku z tym pytanie jak to bedzie w roku 2003, czy bede mogl
    odliczyc pozostala kwote majac faktury z 2002?

    Przemek T

  • 2. Data: 2003-02-21 11:07:38
    Temat: Re: problem z ulga remontowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Feb 2003, Przemek T wrote:

> [...]
    >+ Mam w zwiazku z tym pytanie jak to bedzie w roku 2003, czy bede mogl
    >+ odliczyc pozostala kwote majac faktury z 2002?

    *Zdaje mi się* że ulga remontowa jest 3-letnia i że właśnie nastąpił
    "przełom ulgi" - a z tego IMHO wynika, że niezależnie czy w trakcie
    okresu takie przenoszenie jest możliwe, to między okresamy chyba się
    nie da :(

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-02-21 11:49:54
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

> [...]
    > "przełom ulgi" - a z tego IMHO wynika, że niezależnie czy w trakcie
    > okresu takie przenoszenie jest możliwe, to między okresamy chyba się

    -------------------------------
    Coś mi się zdaje że to dało sie odliczyc miałam chyba podobną sytuaje w
    poprzeniej uldze że byla jakaś rubryczka z przenieniesienia ale pewności nie
    mam .Sprawdze w domu to dam znać
    Wiola

  • 4. Data: 2003-02-21 12:35:12
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Coś mi się zdaje że to dało sie odliczyc miałam chyba podobną sytuaje w
    > poprzeniej uldze że byla jakaś rubryczka z przenieniesienia ale pewności
    ==========================
    Jest dokladnie tak jak pisal gotfryd. Przepadlo :(

    Tomek A.

  • 5. Data: 2003-02-21 21:37:30
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > nie
    > ==========================
    > Jest dokladnie tak jak pisal gotfryd. Przepadlo :(
    >
    > Tomek A.
    --------------------------------
    Może macie racje ale to co pisałam o poprzedniej trzyleniej uldze jest
    prawdą sprawdziłam w zeznaniu roczym za 2000 r.Miałam nie wykorzystane
    odliczenia bo brakło mi dochody czyli wpisałam do Pita całą kwotę ale nie
    mogłam ją odliczyc w zeznaniu za 1999r ( pierszy okres trzyleniej ulgi ) .W
    2000 roku była pozycja dodatkowa w PIT -D odliczenia wydatków które nie
    znalazły pokrycia w podatku za rok 1999 i odpisałam nie wykorzstaną kwotę w
    roku 2000.
    Wiola

  • 6. Data: 2003-02-22 01:11:48
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2000 roku była pozycja dodatkowa w PIT -D odliczenia wydatków które nie
    > znalazły pokrycia w podatku za rok 1999 i odpisałam nie wykorzstaną kwotę
    To jest jeden z wielu bledow na drukach PIT-D, ktory pozwala (zgodnie z
    ukladem pita) odliczyć więcej niż pozwala na to prawo. Teraz jest tak samo.
    Ponieważ nie znamy struktury nieodliczonej ulgi za poprzedni rok (nie wiemy
    ile w kwocie nieodliczonej jest ulgi remontowej a ile Dużej ulgi), a kwota
    nieodliczona w ubiegłym roku podlega zgodnie z układem pita odliczeniu bez
    zadnego dodatkowego sprawdzania, moze dojsc do sytuacji ze w okresie
    3-letnim odliczy sie wiecej niz na to pozwala limit. Urzędnik patrzac na
    druki zeznan, nie jest wstanie wykryc tej niescislosci. Inny blad, to
    powiekszenie limitu o 770 zl na wydatki zwiazane z remontem instalacji
    gazowej. Z wyjasnien do PIT wynika ze limit ten ulega zwiekszeniu jedynie
    wtedy gdy to wydatki "gazowe" powoduja przekroczenie limitu podstawowego. Z
    ukladu pita wcele to nie wynika. Przyklad:
    19% wydatkow poniesionych na remont wynosi 4200
    19% wydatkow na armature gazowa wynosi 400
    z pita wynika ze mozemy odliczyc 4600 bo limit wynosi 4620

    ale tak naprawde wolno nam odliczyc 3850+400 czyli 4250.

    Calkiem osobna sprawa to brak w PIT-D struktury wydatkow na remont w calym
    okresie trzylenim

    Tomek A.

  • 7. Data: 2003-02-22 06:24:35
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

> [...]
    >
    > ale tak naprawde wolno nam odliczyc 3850+400 czyli 4250.
    >
    > Calkiem osobna sprawa to brak w PIT-D struktury wydatkow na remont w calym

    Sorry ale nie patrzyłam na zeznanie 1999r tylko to że z tego roku przenisłam
    kwote nie odliczoną .Jak teraz zaboczyłam to wtedy miałam dużą inwestycyjną
    nie wykorzystaną z 1998 oraz 1999 i tylko zaczątek remontowej i dlatego była
    przeniesiona kwota na lata następne.
    Wiola

  • 8. Data: 2003-02-23 14:50:41
    Od: "Przemek T" <s...@p...gliwice.pl>

> [...]
    inwestycyjną
    > nie wykorzystaną z 1998 oraz 1999 i tylko zaczątek remontowej i dlatego

    Wnioskuje z dyskusji ze znowu US sobie na mnie troche zaoszczedzi i nie bede
    mogl pozostalej czesci odliczyc w 2003.

    Hmm, a moze daloby sie mimowszystko cos uratowac, gdybym na przyklad
    bezplatnie użyczyl albo wynaja mieszkanie mojej dziewczynie, to moze ona
    moglaby pozostala czesc sobie odliczyc, bo cos minie podkusilo i na
    niektorych fakturach z 2002 roku ona tez figuruje :-)??
    Co o tym myslicie?

    Przemek

  • 9. Data: 2003-04-24 01:13:11
    Od: "k@pi" <n...@m...to.me>

    "Przemek T" <s...@p...gliwice.pl> wrote in message
> [...]
    > Mam w zwiazku z tym pytanie jak to bedzie w roku 2003, czy bede mogl
    > odliczyc pozostala kwote majac faktury z 2002?

    Wszystkie faktury dotyczace remontu z 2002 roku musisz uwzglednic w
    deklaracji, jezeli masz nadwyzszke powstanie tzw. "Kwota do przeniesienia na
    przyszly rok" I jezeli w 2003 roku zaplacisz tyle podatku by moc ja odliczyc
    to to zrobisz a jezeli nie to znowu przejdzie ona na 2004 rok,
    sumujac:
    wszystkie faktury z zeszlego roku ktore mozesz odliczyc uwzglenij w
    deklaracji!