  • 1. Data: 2004-11-05 09:08:51
    Temat: pracownik a choroba
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    Witam!
    Pracownik wzial i poszedl sobie na zwolnienie chorobowe. OK.
    ... tylko zamiast lezec w lozeczku, jezdzi sobie spokojnie po miescie...
    ...zalatwia swoje sprawy tu i owdzie
    W weekend ma zjazd na uczelni (jest studentem) i na zajecia ma zamiar isc.
    Wcale sie z tym nie kryje co dziwne. Mowi ze musi, bo jak nie pojdzie to
    hohoho mu zrobia
    Powiedzcie jak sie do tego odniesc. Zawsze byl traktowany bardzo uczciwie,
    jesli musial gdzies wyjsc na pare godzin nigdy nie bylo problemu,
    ale teraz to sie zastanawiam jak to potraktowac...
    Aha, to jego pierwsza praca.
    --
    szauek
    CX-500 Euro

  • 2. Data: 2004-11-05 09:25:41
    Temat: Re: pracownik a choroba
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Wcale sie z tym nie kryje co dziwne.

    Jest wolnym człowiekiem i może robić co chce.
    Jeżeli lekarz mu pozolił chodzić "na chorobie" to ma jeszcze dodatkowo
    czyste sumienie.
    Jeżeli ty płacisz za jego "chorobowe" i masz wątpliwości, czy mu się
    należy to możesz poprosić ZUS o kontrole.

    vertret

  • 3. Data: 2004-11-05 09:57:53
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    > Jest wolnym człowiekiem i może robić co chce.
    > Jeżeli lekarz mu pozolił chodzić "na chorobie" to ma jeszcze dodatkowo
    > czyste sumienie.
    heh.. to grypa. Skoro moze normalnie chodzic to czemu do pracy nie moze
    przyjsc?

    > Jeżeli ty płacisz za jego "chorobowe" i masz wątpliwości, czy mu się
    > należy to możesz poprosić ZUS o kontrole.
    Nie wiem czy nie pogorszyloby to stosunku pracownik-pracodawca. :(
    .. a to nie prowadzi do lepszej wspolpracy...
    szauek

  • 4. Data: 2004-11-05 10:28:14
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > heh.. to grypa. Skoro moze normalnie chodzic to czemu do pracy nie moze
    > przyjsc?

    Na zwolnieniu jest oznaczenie :1 lub 2 (chyba) jedno oznacza ze ma lezec,
    drugie ze moze chodzic. Najlepiej sprawdz sam.

    > Nie wiem czy nie pogorszyloby to stosunku pracownik-pracodawca. :(
    > .. a to nie prowadzi do lepszej wspolpracy...

    Raczej sie nie dowie o przyczynie kontroli. Zus czesto sam z siebie takowe
    przeprowadza...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2004-11-05 10:32:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Baton napisał:

> [...]
    > drugie ze moze chodzic. Najlepiej sprawdz sam.

    > Raczej sie nie dowie o przyczynie kontroli. Zus czesto sam z siebie takowe

    Tylko że grypa to pewnie parę dni zwolnienia a ZUS ma długi proces
    decyzyjny. Jak gościa go zadenuncjujesz dziś to może za tydzień go
    sprawdzą a wtedy juz będzie po ptokach.
    Generalnie ZUSowi sie nie chce sprawdzac krótkich zwolnień. Z mojego
    doświadczenia to trzeba mieć zwolnienie na miesiąc żeby raczyli tyłek
    ruszyć ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-11-05 10:44:04
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    > Tylko że grypa to pewnie parę dni zwolnienia a ZUS ma długi proces
    > decyzyjny.
    to samo pomyslalem:)
    Jednak przykro jest, jesli traktujesz pracownika bardzo dobrze, pomagasz mu
    jak trzeba a on wyskakuje ze zwolnieniem.
    I to w najgorszym momencie jaki istnieje.. pracy tyle.. a ja newsy pisze:)
    Gdyby byl naprawde chory to sam pognalbym go do domu zeby sie wygrzal, a
    tak...
    Chyba rozpiescilem go:(
    Dzieki za podpowiedzi
    szauek

  • 7. Data: 2004-11-05 10:44:21
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    > Generalnie ZUSowi sie nie chce sprawdzac krótkich zwolnień. Z mojego
    > doświadczenia to trzeba mieć zwolnienie na miesiąc żeby raczyli tyłek

    No bo zus placi dopiero od 33 dnia chorobowego w roku (chyba)... Skoro nie
    on placi to niech sobie ludzie choruja... ;-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 8. Data: 2004-11-06 08:24:14
    Od: "K." <konrad-w[wytnijto]@hot.pl>

> [...]
    > Gdyby byl naprawde chory to sam pognalbym go do domu zeby sie wygrzal, a

    Jaki masz problem? Wywal go i juz. Mam kilkudziesieciu pracownikow i
    rozczulanie sie nad czyimis uczuciami nie ma sensu. Jesli mnie (pracodawce)
    ktos tak traktuje to jest jedno wyjscie...

    K.

  • 9. Data: 2004-11-06 08:44:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > mu jak trzeba a on wyskakuje ze zwolnieniem.
    > I to w najgorszym momencie jaki istnieje.. pracy tyle.. a ja newsy

    Powiedz mu, że go chcesz go z tego powodu zwolnić.
    Albo "wyzdrowieje", albo Cię oleje.

  • 10. Data: 2004-11-06 09:24:56
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    Perspektywa zwolnienia z pracy działa lepiej niż Gripex.
    Dasz dłoń, a weźmie...

    -> http://usenet.pomocprawna.info