  • 1. Data: 2003-04-04 14:45:03
    Temat: pracodawca nie chce wydac PIT
    Od: "cube" <c...@2...pl.remove.it>

    Witam
    Prosze o rade, co zrobic w sytuacji gdy (byly) pracodawca nie chce wydac mi
    PIT za ubiegly rok. Pomimo wielokrotnych telefonicznych prosb, do tej pory
    nie przyslal mi rozliczenia. Nie podejrzewam zlej woli ale lenistwo - w
    zeszlym roku dostalem rozliczenie ostatniego dnia, ktorego moglem je zlozyc
    w urzedzie skarbowym.
    Czy pracodawca ma obowiazek doreczenia mi PIT czy tez moze rzadac abym
    odebral go osobiscie - nadmienie, ze mieszkam w innym miescie i pracuje
    obecnie gdzie indziej (taka sytuacja miala miejsce w zeszlym roku i
    podejrzewam ze w tym bedzie tak samo)
    Prosze o pomoc. Jakim aktem prawnym moglbym sie podeprzec w obecnej sytuacji
    ?

    --
    piszac na priv popraw adres
    dzieki i pozdr,

  • 2. Data: 2003-04-04 14:47:40
    Temat: Re: pracodawca nie chce wydac PIT
    Od: "cube" <c...@2...pl.remove.it>

    > rzadac abym

    ZADAC, oczywiscie
    --
    piszac na priv popraw adres
    dzieki i pozdr,

  • 3. Data: 2003-04-04 19:01:10
    Od: "magda" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "cube" <c...@2...pl.remove.it> napisał w wiadomości

    > ZADAC, oczywiscie
    > --
    > piszac na priv popraw adres
    > dzieki i pozdr,
    > cube
    terminy sa podane na PITach. Nie moze Ci nie wydac Pita, zadzwon do US, co
    sie w takiej sytuacji robi. Jak sie nie rozliczysz w terminie , mozesz miec
    klopoty. Wiec uprzedz fakty
    pozdr.
    Magda

  • 4. Data: 2003-04-04 19:43:39
    Od: "cube" <c...@2...pl.remove.it>

    > terminy sa podane na PITach. Nie moze Ci nie wydac Pita, zadzwon do US, co
    > sie w takiej sytuacji robi. Jak sie nie rozliczysz w terminie , mozesz
    miec
    > klopoty. Wiec uprzedz fakty

    Ja to wszystko wiem i terminy tez znam. W urzedzie skarbowym kobieta
    powiedziala mi ze "musi sie pan z pracodawca jakos dogadac...".
    Stad moje pytanie na grupe - moze ktos udzieli mi bardziej sensownej porady
    niz pracownica US.

    --
    piszac na priv popraw adres
    pozdr,

  • 5. Data: 2003-04-04 21:28:06
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a c...@2...pl.remove.it napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > powiedziala mi ze "musi sie pan z pracodawca jakos dogadac...".
    > Stad moje pytanie na grupe - moze ktos udzieli mi bardziej sensownej

    Pismem ich, to znaczy US :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 6. Data: 2003-04-04 22:45:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pismo do Urzędu Skarbowego z zapytaniem. Będą z tego dwie korzyści:

    1) najpewniej zrobią gościowi kontrolę i jeśli będzie można to "przywalą"
    karę;

    2) uzyskasz na piśmie odpowiedź, która jest dla Ciebie wiążąca. Nie będą
    mogli Cię ukarać za brak rozliczenia rocznego.

  • 7. Data: 2003-04-05 07:46:27
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

> [...]
    > powiedziala mi ze "musi sie pan z pracodawca jakos dogadac...".
    > Stad moje pytanie na grupe - moze ktos udzieli mi bardziej sensownej

    Mi kiedyś poradzili żeby poskarżyć się do US właściwgo dla pracodawcy. Tylko
    w moim przypadku była to umowa zlecenie. Rozliczyłem się z tej umowy
    szacunkowo, dołączając do PITa pismo z wyjaśnieniem. Było to ze trzy lata
    temu i cisza.
    Mirek

  • 8. Data: 2003-04-06 19:57:48
    Od: "Ilona" <i...@w...pl>

    Dwa lata temu miałam podobną sytuację z moim mężem. Firma dla której
    pracował na umowę o dzieło nie chciała mu wydać PIT-u. Po wielokrotnych
    rozmowach przycisnął nas już termin i napisałam pismo do Urzędu Skarbowego o
    zaistniałej sytuacji i złożyłam go z PITem rocznym. W przeciągu miesiąca w
    tej firmie pojawiła się kontrola. W PIcie rocznym u męża policzyłam podatek
    z umów o dzieło i wszystko było wporządku jak do tej pory.

    Ilka

    P.S.