  • 1. Data: 2005-09-19 12:43:47
    Temat: praca w irlandii - podatek dochodowy w Polsce
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Witam!
    Juz za tydzien jade do Irlandii.
    Wiem ze za dochody w Irlandii nie placi sie podatku w Polsce (tak jak jest
    to w przypadku Wlk Brytanii), ale cos mi sie obilo o uszy ze nei jest
    rozowo kiedy w jednym roku podatkowym pracowalo sie w kraju jak i w
    Irlandii, ponoc trzeba sie niormalnie rozliczyc i wykazac dochody uzyskane w
    Irlandii
    Czy to prawda?
    Czy wplywa to na wysokosc podatku w Polsce?

    Inne pytanko: czy przelew kasy z Irlandii na swoje konto w Polsce jest jakos
    ograniczane, trzeba cos zglaszac itp? Chce zostawic karte bankomatowa
    rodzinie w Polsce

  • 2. Data: 2005-09-27 19:15:04
    Temat: Re: praca w irlandii - podatek dochodowy w Polsce
    Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>

    the_foe <t...@W...pl> napisał(a):

> [...]
    > Irlandii
    > Czy to prawda?
    > Czy wplywa to na wysokosc podatku w Polsce?

    to prawda... sama pracowalam w ire wiec sie dowiadywalam /na szczescie pelne
    lata - nic nie doplacalam/. W polskim pit musisz wykazac zarobki z ire co
    zmienia Ci podstawe opodatkowania i doplacasz roznice ale tylko z polskiej
    czesci zarobku.

    mysle ze wyglada to np tak: w pl zarobiles 10 tys. opodatkowane na 16%, w
    ire dodatkowo 30 tys. - w sumie 40 tys. od ktorych wg prawa polskiego
    powinienes efektywnie zaplacic 28%. Czyli 28% z 10 tys.= 2.8tys. - 1.6 tys.
    zaplaconego = 1.2 tys. do doplacenia.

    > Inne pytanko: czy przelew kasy z Irlandii na swoje konto w Polsce jest
    jakos
    > ograniczane, trzeba cos zglaszac itp? Chce zostawic karte bankomatowa
    > rodzinie w Polsce

    sa to juz rozliczone podatkowo pieniadze wiec mozesz je przelewac ze SWOICH
    kont do woli. Nie wiem czy bank nie ma obowiazku informowania kogos tam przy
    przelewach duzych kwot - ale Twoje pieniadze sa legalne wiec i tak Ciebie to
    nie interesuje.