  • 1. Data: 2005-11-23 11:43:31
    Temat: pozycje faktury VAT
    Od: "Lupus" <l...@p...net>

    witam

    swiadcze uslugi montarzu. klient dostaje odemnie w ramach tego montarzu
    sprzet ktory przechodzi na jego wlasnosc.

    czy moge wystawiac fakture w ktorych bede jedynie mial pozycje "usluga:
    przylacz do sieci" i laczny koszt a sam dla siebie wystawic jakas notke
    ktora bede podpinal do faktury w stylu:
    w sklad uslugi weszly:
    - sprzet taki a taki
    - ilosc kabla
    - zlaczki opaski izolacji itp
    - usluga montarzu

    nie moge nic na ten temat znalezc w ustawie VAT

    z gory dzieki za pomoc

    Marcin

  • 2. Data: 2005-11-23 12:44:01
    Temat: Re: pozycje faktury VAT
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Lupus wrote:

> [...]
    > - zlaczki opaski izolacji itp
    > - usluga montarzu
    >
    > nie moge nic na ten temat znalezc w ustawie VAT

    W ustawie nic nie ma, bo nie masz formalnego obowiązku wystawiania
    takiego dokumentu. Ale jest on bardzo przydatny zwłaszcza jak cię
    kontrola z US zapyta co pan zrobił z zakupionymi elementami. Gdybyś
    prowadził formalny magazyn to taki dokument nazywał by się RW.
    Można rozważyć także sprządzanie protokołu przekazania instalacji
    podpisywanego przez klienta. Tylko nie wiem czy aż tak szczegółowego.
    Bo klient może cię zapytać: "a skąd mam wiedzieć czy użył pan 5 czy 20
    metrów kabla".