  • 61. Data: 2014-03-20 14:40:46
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 12:18, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, krys <k...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Do życia? Ale żyć to można na nawet i na bezludnej wyspie, wpierdalając
    > kokoski i srając pod drzewem. Słabe kryterium

    jak sam zauwazasz - bardzo dobre kryterium - nie jest potrzebny
    urzednik, zeby zyc nawet na bezludnej wyspie.

    > Urzędnicy są potrzebni do zapewnienia działania organizacyjnej
    > struktury jaką jest państwo. Można się zastanawiać i próbować optymalizować
    > ich ilość i wyszkolenie, ale optimum się nie osiągnie, bo go nie ma
    > (tak jak nie istnieje idealnie optymalny program).

    na raqzie optymalizacja polega na dwoch rzeczach

    - zwiekszaniu ilosci i komplikacji przepisow

    - zwiekszania ilosci urzedasow, ktorzy sa potrzebni do j.w.

    > Elektrowni, gazowni, wodociągi, kanalizacja, komunikacja (indywidualna
    > jak i zbiorowa) oraz medycyna, a ostatnio i telekomunikacja. Którejkolwiek
    > firmy byś w tym zakresie nie wybrał będziesz płacić kupę siana za to, że
    > jej management i pracownicy są ludźmi i przewalają kupę siana w sposób
    > nieoptymalny.

    Moge nie uzywac telefonu i nie placic.

    Moge nie uzywac gazu i nie placic.

    itd.

    > Wyboru niektórych firm jesteś pozbawiony (dostawca prądu, gazu, wod-kan), chyba
    > że zmienisz miejsce zamieszkania, co jest analogiczne do sytuacji z państwem.

    Nie analogiczna.

    JAk odlacze gaz nikt mnie do placenia za odlaczony gaz nie przymusi

    > Ale USA, Niemcy, Ukraina, czy Argentyna też ode mnie nie wyciągają pieniędzy.
    > Więc o co chodzi? Żyję w Polsce, korzystam z usług oferowanych i świadczonych
    > przez państwo więc płacę. Duh.

    Ale dlaczego placisz wiecej niz w UK?

    > Organizacja jaką jest państwo prowadzona jest przez ludzi.
    > Ludzie popełniają błędy, ale w ogólności są potrzebni.

    Wywala sie tych co ciagle popelniaja bledy.

    Oraz tych co dzialaja na szkode wyborcow.

    > Argument początkowy był taki, że

    podatki w Polsce sa za wysokie i ciagle rosna, a rosnie tez sztab
    urzedasow, przejadajacych nasze podatki.

    Bykby wzrost urzedasow, a spadek podatkow to bym namawial na jeszcze
    wiecej urzedasow, rad urzedasow, komisji urzedasow.

    Ale nie jest.

    > Może jest, może nie. Można stosować różne porównania i dowodzić różne rzeczy,
    > bo wiadomo że przy tak dużej strukturze znajdzie się słabe punkty.

    Znajdzmy wiec jakies plusy dodatnie,

    Co takiego dostane od panstwa wiecej (poza iloscia urzedasow) gdy
    podniosa podatki.

    Bo ciagle podnosza. Lub wprowadzaja nowe.

    Interesuje mnie tez, kiedy dzien wolnosci podatkowej przesunie sie
    blizej poczatku roku i kiedy przestane ponad pol roku pracowac na
    podatki, a w tym na urzedasow.

    Interesuje mnie tez, kiedy idac do sadu czy innej instytucji nie bede
    musial wnosic oplat skarbowych - bo przeciez ja ta instytucje juz
    oplacilem w podatkach.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 62. Data: 2014-03-20 14:47:39
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 14:15, Wojciech Bancer wrote:

    > Mamy równać w dół, bo nie umiesz docenić zalet współczesnej cywilizacji?

    Przeciez my rownamy w dol.

    Wzial sie urzedas za edukacje i rozpierdolil maturzystow.

    Wzieli sie urzedasy za nadganianie sredniej unijnej ludzi po studiach i
    mamy rzesze hahahahaha absolwentow.

    > No pracować i zarabiać tak jak pracuję nie byłbym w stanie na pewno,
    > bo moja praca (IT) jest przydatna w cywilizowanym kraju, a nie na bezludnej
    > wyspie.

    fajnie, ze nie potrafisz odpowiedziec. potwierdza to tylko, ze nie wiesz
    o czym jest ta dyskusja.

    > W każdej cokolwiek większej strukturze pojawia się "urzędnik".
    > Zacznij od najbliższego otoczenia - wspólnota mieszkaniowa ma zarządcę.
    > Podobnie spółdzielnia. Wszędzie gdzie liczy się coś więcej niż "ja i moje",
    > są potrzebne struktury standaryzujące i ustalające reguły.

    oh och oh.

    ale co powiedzialaby wspolnota, zeby nie jeden byl a dziesieciu
    urzedasow. do robienia tego samego. beda miec lzej. reszta tylko ma sie
    zrzucic na pensyjke.

    > Z usług państwa też korzystasz, więc o co Ci chodzi?

    Zwlaszcza jesli chodzi o leczenie... zadziwiajece ile 100 zl z wlasnej
    kieszeni potrafi zmienic w dostepnosci lekarza.

    > I też odczekać swoje w kolejce.
    > Ale pisałem tu konkretnie o lekach.

    Nie pisales nic o lekach.

    > Zależy jak patrzeć na efektywność.
    > Jak się patrzy tylko na zysk, to pewnie tak.
    >
    > Ale dzięki temu masz komunikację dojeźdzającą też do mniej zaludnionych
    > krajów, gdzie Twój Ukochany Biznes powiedziałby "Figa".

    I uwazasz, ze gdyby czlowiek biznesu nie mialby powaznego biznesu to by
    tam nie dojechal, gdyby nie bylo urzednikow?

    > Masz też szkoły
    > w mniej zaludnionych obszarach wiejskich, dzięki czemu dzieci nie muszą
    > dojeźdzać 50km do najbliższego miasta. Twój kochany biznes by to zwyczajnie
    > olał po prostu. Tak samo jak olałby leczenie gościa chorego na raka,

    czyli dokaldnie jak teraz NFZ - nie ma na leczenie raka w drugim
    polroczu, macie pecha, zdychajcie, kto jednak przezyje do 1 stycznia
    moze bedzie leczony...

    > Państwo może sobie radzić lepiej lub gorzej,

    chcialbym, zeby zaczelo lepiej. poki co jest tylko gorzej.

  • 63. Data: 2014-03-20 14:51:18
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 12:31, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Takie ruchy interesują tylko słabych cwaniaczków, którzy nie potrafią
    > z innymi konkurować na identycznych warunkach,

    warunki NIE SĄ identyczne, firmy wchodzace w szara strefe wygrywaja na
    rynku ceną. Pozostale - uczciwe - maja z tym problem.

    > więc muszą szukać "oszczędności"
    > w kombinowaniu. Firma w UK to pierwsze, potem pensja pod stołem, praca bez umowy
    > itd. Jakbyś był dobry i konkurencyjny, to zajmowałbyś się świadczeniem
    > usług oraz pracą, a nie narzekaniem że nie możesz się z niej utrzymać.

    To umowmy sie tak, panstwo nie bedzie mi zapierdalac polowy tego co
    zarobie, tylko 1/4 a ja zlego slowa nie powiem.

    Umowy smieciowe?

    To Etaty. Sprawdz w kalkulatorze ile zapierdala Panstwo obywatelowi
    zatrudnionemu na takim etacie. Od sredniej krajowej sobie zobacz.

    Pracownik dostaje smieci wlasnie.

  • 64. Data: 2014-03-20 14:54:05
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 12:24, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Masz strasznie ograniczoną, binarną wizję świata.
    > Niech zgadnę, marzy Ci się dziki, nieskrępowany niczym kapitalizm?

    Marzy mi sie 10 punktow % mniejszy ucisk fiskalizmu

    Choc zadowolilbym sie brakiem wzrostow i powrotem do 22% VAT. Jak
    obiecywali skurwysyni.

  • 65. Data: 2014-03-20 14:54:45
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 11:53, Wiesiaczek wrote:

    > Przy okazji mógłbyś określić, jak się mierzy poziom życia?

    iloscia postow wkurwionych na sytuacje do ilosci zadowolonych z zycia

  • 66. Data: 2014-03-20 14:57:30
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 12:22, Wojciech Bancer wrote:

    > Podstawowym jest chociażby PKB, ale są też inne.

    Statystycznie jak to bylo? PKB polski wzroslo o kilka procent w czasie,
    gdy niemieckie nie wzroslo wcale lub o jakis ulamek.

    Wychodzi na to, ze mamy lepiej niz niemcy.

    a teraz zagadka gimbusowa

    wieksze ilosciowo jest A czy B

    A: 1% z 1000
    B: 5% z 100

    No wlasnie...........

    jednak za ten 1% moge wiecej kupic, niz za to 5%....

  • 67. Data: 2014-03-20 15:58:24
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 20.03.2014 12:22, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2014-03-20, Wiesiaczek <W...@c...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To są pojęcia z zakresu ekonomii.
    > Podstawowym jest chociażby PKB, ale są też inne.

    Powiedz po prostu, ze tego nie rozumiesz :)

    PKB jest ściemą dla ubogich i nijak się ma do poziomu życia.

    W skrócie chodzi o to, że choć zgodnie z PKB produkuje się dużo, to
    zyski z tej produkcji idą (często całkiem legalnie) za granicę do
    kieszeni właścicieli tych firm-producentów. Zwróć uwagę, że PKB jest
    związane z terytorium a nie z właścicielem.
    U nas zostają z tego okrojone podatki, które dodatkowo jest dosyć łatwo
    zredukować co najmniej na kilka sposobów. No i oczywiście długi, które
    porobiły nasze rządy a ta pożyczona kasa i tak poszła na sponsorowanie
    podmiotów zagranicznych.

    A ludziom pozostały parówki bezmięsne w sklepach i bezrobocie.

    O takim poziomie życia piszesz?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 68. Data: 2014-03-20 15:58:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 20 Mar 2014 14:51:18 +0100 osobnik zwany hikikomorisan
    napisał:

    > warunki NIE SĄ identyczne, firmy wchodzace w szara strefe wygrywaja na
    > rynku ceną. Pozostale - uczciwe - maja z tym problem.

    złodziej zawsze ma taniej. Tylko jakie to ma znaczenie czy ukradł ci 23
    czy 15%?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 69. Data: 2014-03-20 16:06:11
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 20.03.2014 12:28, Wojciech Bancer pisze:

    > Ale z polskich dróg korzystasz, c'nie?

    Racz zauważyć, że za korzystanie z dróg w Polsce każdy płaci żywą
    gotówką na stacji benzynowej.
    W paliwo jest wliczony podatek drogowy i tego się nie da ominąć, więc
    gdzie tu jest jakaś łaska?

  • 70. Data: 2014-03-20 16:16:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, Wiesiaczek <W...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Racz zauważyć, że za korzystanie z dróg w Polsce każdy płaci żywą
    > gotówką na stacji benzynowej. W paliwo jest wliczony podatek drogowy
    > i tego się nie da ominąć, więc gdzie tu jest jakaś łaska?

    A czy ten podatek pokrywa wszystkie koszty oraz inwestycje?

    Wiesz, na emerytury jest też odkładany osobny podatek celowy (ZUS).
    Ale co z tego, skoro ciągle mamy deficyt w tym zakresie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl