  • 41. Data: 2014-03-20 10:23:39
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-20 10:18, masti pisze:
> [...]
    i_Podatkowej

    > no i powiedz czemu jeszcze wszystkie firmy się nie wyniosły? Bo panowie
    > nie policzyli paru inych kosztów pozapodatkowych na przykład?

    Bo czasami wygodniej być bliżej klienta.

    Ale znowu - niewłaściwie patrzysz na problem - bo gdyby nie było
    problemu z tym, że niektórzy unikają opodatkowania w Polsce, nie byłoby
    pomysłów na taką radę... A unikanie opodatkowania w Polsce wynika
    właśnie m.innymi z tych cyferek.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 42. Data: 2014-03-20 10:29:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 20 Mar 2014 10:23:39 +0100 osobnik zwany Tomasz
    Kaczanowski napisał:

    > Bo czasami wygodniej być bliżej klienta.

    wirtualna siedziba firmy nic do tego nie ma

> [...]
    > problemu z tym, że niektórzy unikają opodatkowania w Polsce, nie byłoby
    > pomysłów na taką radę... A unikanie opodatkowania w Polsce wynika

    wbrew pozorom problem nie jest taki prosty. Popatrz na wielki szum z
    samochodami firmowymi. Wszyscy krzyczą, że to o23% VAT taniej. A jakoś
    nikt się nie zająknie, że jak nie odliczysz VAT to odliczysz brutto od
    podatku więc jesteś 19% do przodu. Czyli cały ryk jest o 4%.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 43. Data: 2014-03-20 11:01:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-20 10:29, masti pisze:

    > wirtualna siedziba firmy nic do tego nie ma

    Czasem ma - zależy od tego co się robi - jak duża jest firma itp.

> [...]
    > nikt się nie zająknie, że jak nie odliczysz VAT to odliczysz brutto od
    > podatku więc jesteś 19% do przodu. Czyli cały ryk jest o 4%.

    A no nie jest - dochodzą do tego jeszcze niejasne przepisy, które też są
    kosztem, bo wnoszą ryzyko zapłacenia kar - w sumie niezawinionych - bo
    to jedynie różnica interpretacji i to interpretacji, które się często
    zmieniają... Ale znowu - to nie firmy wymyślają przepisy, a rządzący i
    to oni powinni zacząć od szukania przyczyny, dlaczego firmy unikają
    opodatkowania wynosząc się do rajów podatkowych, a nie kombinować z
    przyciskaniem śruby tym co zostali, aby wspierać jeszcze budżet
    podatkami. Dam przykład, na przełomie lat 80/90 wujek założył firmę
    produkcyjną, rozwijał ją, pod koniec lat 90 zatrudniał kilkanaście osób,
    ale w pewnym momencie firmę zamknął, bo nie był w stanie sam prowadzić
    księgowości, ze względu na coraz bardziej zagmatwane przepisy,
    stwierdził, że optymalnie będzie firmę zamknąć, sprzedać maszyny i hale
    produkcyjną, zatrudnić się gdzieś, żeby doczekać emerytury i mieć całą
    resztę w nosie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 44. Data: 2014-03-20 11:36:37
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 09:43, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Skok jakości życia w porównaniu do PRL jest na papierze?

    Skok jakosci jest dzieki prywatnym przedsiebiorcom, ktorzy wypracowali
    zyski i zaplacili podatki.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 45. Data: 2014-03-20 11:39:08
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 09:49, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale zgadzasz się że są konieczni?

    > Płacą klienci.

    Idac ta droga zapetlisz sie.

    > To są przewalane pieniądzie klientów. M. in. Twoje.

    jesli korzystam z uslug.

    > Choćby w momencie gdy kupujesz dowolny lek, płacisz
    > za telefon, płacisz za prąd, gaz, wodę, paliwo,
    > kredyt itd.

    i dostaje KONKRETNY:
    - lek
    - usluge
    - usluge
    - media
    - towar
    - usluge

    i moge wybrac, czy chce, czy nie chce.

    i moge wybrac gdzie i za ile kupic.

    i tak samo - dzieki UE - moge nie placic podatkow w kraju, ktory uwazam,
    ze mnie okrada.

  • 46. Data: 2014-03-20 11:40:22
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 10:18, masti wrote:

    i_Podatkowej

    > no i powiedz czemu jeszcze wszystkie firmy się nie wyniosły?

    a jakie to ma znaczenie czy wszystkie?

    jeszcze pare lat i sie wszystkie wyniosa.

  • 47. Data: 2014-03-20 11:41:20
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 10:29, masti wrote:

> [...]
    > nikt się nie zająknie, że jak nie odliczysz VAT to odliczysz brutto od
    > podatku więc jesteś 19% do przodu. Czyli cały ryk jest o 4%.

    to teraz policz ile to 4% od 400 tysiecy.

  • 48. Data: 2014-03-20 11:43:22
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 11:01, Tomasz Kaczanowski wrote:
> [...]
    > stwierdził, że optymalnie będzie firmę zamknąć, sprzedać maszyny i hale
    > produkcyjną, zatrudnić się gdzieś, żeby doczekać emerytury i mieć całą

    Obecnie duzo malych firm albo dziala w szarej strefie albo sie zamyka.

    uczciwe prowadznie firmy skutkuje zwykle brakiem konkurencyjnosci
    rynkowej a co za tym idzie firemka nie zarabia.

  • 49. Data: 2014-03-20 11:47:25
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale zgadzasz się że są konieczni?

    A potrafisz wskazać koniecznego do życia urzędnika?

    > Płacą klienci.

    Której korporacji płacisz bo musisz, a nie, bo chcesz skorzystać z jej
    produktu?

    > To są przewalane pieniądzie klientów. M. in. Twoje.
    > Choćby w momencie gdy kupujesz dowolny lek, płacisz
    > za telefon, płacisz za prąd, gaz, wodę, paliwo,
    > kredyt itd.

    W przeciwieństwie do podatków, nikt na siłę tych pieniędzy z Twojej kieszeni
    nie wyciąga.

    J. i moje 3 grosze.

    www.kontestacja.com

  • 50. Data: 2014-03-20 11:53:14
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 20.03.2014 09:43, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Skok jakości życia w porównaniu do PRL jest na papierze?

    Dokładnie.

    Wystarczy spłacić długi, żebyśmy nie mieli co jeść.

    Nie zapominaj, że żyjemy za pożyczone pieniądze.

    Przy okazji mógłbyś określić, jak się mierzy poziom życia?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)