  • 201. Data: 2014-03-21 06:20:21
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 21.03.2014 01:58, hikikomorisan pisze:

    > Tyle, ze to sie robi statystycznie a nie indywidualnie.
    >
    > Indywidualnie to mozesz sobie porownywac mieszkancow wysp bezludnych,
    > znaczy wysp jednoludnych, gdzie populacja per wyspa wynosi 1 a pkb per

    > capita liczone jest w kokosach

    Znaczy kokos na głowę mieszkańca?
    Musi boleć :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 202. Data: 2014-03-21 06:26:00
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 20.03.2014 22:07, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2014-03-20, Wiesiaczek <W...@c...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tak jak myślę. A co? Muszę być koniecznie nieszczęśliwy czy co?

    Nie, no spoko... Gratuluję dobrego samopoczucia:)

  • 203. Data: 2014-03-21 06:41:47
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 20.03.2014 21:09, niebieski pisze:
    > Ten system jest z założenia zły i musi się zakończyć tym, jak mówisz "e
    > tam, do dupy, rozjebny w ch*".
    > Sam z siebie, a nie przez czyjeś rzekome chciejstwo. Ja tylko chcę, aby
    > zmienił się kierunek w którym idziemy - jak najdalej od socjalizmu.

    To co proponujesz? Feudalizm?

    Mnie jakoś nie przeszkadzało w socjalizmie, że czekała na mnie praca,
    urlop, opieka zdrowotna, szkoły, zdrowe jedzenie, tanie koszty utrzymania.
    A że jeździłem Syreną? Na wakacje wystarczała a do pracy którą sobie
    mogłem znaleźć obok domu mogłem chodzić spacerkiem.

  • 204. Data: 2014-03-21 06:56:57
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 20.03.2014 23:21, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2014-03-20, Wiesiaczek <W...@c...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Oczywiście. Nie ma ludzi niezastąpionych.
    > Ale IT (jako gałąź, dziedzina, czy jak zwał) już nie jest.
    > Moja w tym głowa, bym był na tyle w tej dziedzinie dobry, by nikt
    > nie chciał mnie zastępować. Jak na razie działa.

    Bardziej kładłbym nacisk na to, jakie dobra produkujesz, które są
    niezbędne dla ludzi?
    Bo zajmowanie się dzieleniem tego, co wyprodukowali inni powyżej pewnego
    minimum jest zbędne lub szkodliwe.
    A to jest chyba główną dziedziną obecnego biznesu, spójrz na
    zapotrzebowanie na handlowców, pijarowców, reklamiarzy etc.
    Oni z kolei potrzebują m.in. obsługi IT i tak się ten biznes kręci
    niczego nie produkując oprócz bąków i dwutlenku węgla:)

  • 205. Data: 2014-03-21 07:08:06
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 20.03.2014 23:07, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2014-03-20, Wiesiaczek <W...@c...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No dobrze, to się bawmy.
    > Wyspa w powyższym porównaniu (bezludna) to metafora obrazująca
    > niewielką komórkę organizacyjną nie istniejącą jako bardziej
    > złożona struktura wymagająca cokolwiek większej organizacji.
    >
    > Zwierzęta organizują się w stada.
    >
    > My z racji bardziej rozwiniętych funkcji oraz wyższego poziomu
    > rozwoju potrzebujemy bardziej rozwiniętych form organizacyjnych.

    Gdybyśmy byli zwierzętami, to byśmy obecnych przywódców naszego stada po
    prostu zagryźli razem z całą rzeszą pasożytów żyjących czyimś kosztem.

  • 206. Data: 2014-03-21 08:35:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > On 2014-03-20, hikikomorisan<h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tak.

    > Nie. Po prostu w UK wpadałbym w próg wyższy niż wpadam w PL.

    Czyli zarabiasz powyżej 200tys zł rocznie na umowie o pracę (bo
    prowadzenie firmy to jednak inne stawki)... Jak spojrzysz na średnią
    krajową, to taki zarobek nie jest standardem w Polsce...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 207. Data: 2014-03-21 08:41:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > On 2014-03-21, hikikomorisan<h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No najłatwiej zwalić na kogoś innego.

    No za bałagan prawny odpowiedzialni sa urzędnicy i politycy. Przecież
    Gienek z Sochaczewa prowadzący małą firmę nie pisze ustaw, nie ustala
    systemu prawnego w jakim egzystujemy, a tylko jest zmuszony płacić tym
    co to robią, więc chyba powinni działac w jego interesie, a nie przeciw
    niemu?

    > Oczywiście. Nikt nie lubi szukać błędów najpierw u siebie.

    Jeśli będziesz szukał błędy tylko we własnym kodzie i wyeliminujesz
    wszystkie, to nie poprawi to działania programu, jeśli błędy będą w
    systemie w którym program będzie działał.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 208. Data: 2014-03-21 08:49:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-20 20:38, Wiesiaczek pisze:

    > Z PKB już chyba wyjaśniliśmy?
    > (Przeliczanie PKB na głowę jest już chyba szczytem ściemniania?)

    > Owszem, nie pasują i chyba dokładnie wyjaśniłem dlaczego.
    >
    > No to teraz odpowiadaj (sam chciałeś):
    >
    > - Czy ilość pustych butelek z PET w lasach była większa wtedy czy dziś?

    Skoro nie było butelek PET, to trudno by były w lasach...

    > - Czy Polacy mieli więcej swoich fabryk wtedy czy dziś?

    Polacy wtedy nie mieli żadnej większej fabryki...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 209. Data: 2014-03-21 08:55:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > E tam zaraz firmy. Słabo radzące sobie cwaniaczki, a nie żadne firmy.
    > Jakoś powazniejszej firmy będącej takim tworem jeszcze nie spotkałem.

    Ano nie, bo większe firmy optymalizują wysokość podatków w inny sposób.
    I jeszcze raz, gdyby problem dotyczył kilku cwaniaczków nie byłoby
    pomysłu z radą, od której to dyskusja się rozpoczęła...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 210. Data: 2014-03-21 08:58:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > On 2014-03-20, hikikomorisan<h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No dobra. Wskaż no te prężnie działające poważne firmy uciekające
    > przed ZUS do UK.

    Jedne uciekają do UK, inne w inny sposób optymalizują wysokość podatków.
    To jest jedno z narzędzi. Gdyby nie było to problemem, nie byłoby
    pomysłu rady od której dyskusja się zaczęła.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl