  • 1. Data: 2003-10-22 19:19:47
    Temat: potrącenie 10% przy umowie zleceniu?
    Od: "Apache" <a...@i...pl>

    Witam,
    Zamierzam podpisac małą umowę zlecenie. Ale mam jedną wątpliwość: otóż
    firma z którą tą umowę mam podpisać mówi, że wypłacone pieniązki będą o 10%
    mniejsze od wartości umowy zlecenia.. Tłumaczy to kosztami związanymi z tą
    umową - chodzi pewnie o to, że pracę wykonywać będę na ich sprzęcie. Czy
    jest to normalne? Mnie się wydaję, że płatnik potrąca tylko zaliczke na
    podatek dochodowy po uwzględnieniu kosztów uzyskania przychodu 20%(+
    ewentualnie ZUS, ale to nie ta sytuacja). Jakim prawem firma może coś
    takiego proponować?
    Dzięki za pomoc,
    Apache

  • 2. Data: 2003-10-22 19:35:31
    Temat: Re: potrącenie 10% przy umowie zleceniu?
    Od: "Santos" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Apache" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    >Po prostu chcą Cię wykiwać na te 10 %.Musisz sobie skalkulować , czy ta
    kwota którą dostaniesz na rękę Ciebie satysfakcjonuje - jeżeli tak to O.K.

  • 3. Data: 2003-10-22 22:54:44
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Apache" <a...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > umową - chodzi pewnie o to, że pracę wykonywać będę na ich sprzęcie. Czy

    wersja a) Księgowa ma cię za idiotę
    Jeżeli umowa będzie z prawami autorskimi to po odliczeniu 20% podatku z 50%
    KUP
    wychodzi do wypłaty 90% z kwoty brutto na którą opiewa umowa.
    Może o to chodziło.

    wersja b) wszyscy mają cię za idiotę
    i chcą z twojej kieszeni wyciągnąc10% na swoje lewe wydatki.
    Przecież podpiszesz im odbiór gotówki.
    Poproś, żeby przelali na konto. Ciekawe co wtedy zrobią, jak im zostanie
    ślad, że zapłacili ci mniej.

  • 4. Data: 2003-10-23 13:09:56
    Od: "sosik" <p...@o...pl>

> [...]
    > podatek dochodowy po uwzględnieniu kosztów uzyskania przychodu 20%(+
    > ewentualnie ZUS, ale to nie ta sytuacja). Jakim prawem firma może coś

    z podobną praktyką spotkałem się podpisując umowy z przedszkolami - tam
    potrącają 10% na Komitet Rodzicielski i jest to **normalne i standardowe** -
    trzeba to wkalkulować ;))

    pozdrufka
    sosik