  • 21. Data: 2005-01-03 08:38:07
    Temat: Re: [pomocy] skąd były pieniądze na mieszkanie
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com> wrote in message
    news:cr9bu7.2ek.1@zed.zukih.org...
    > Czy pieniądze z własnego nierządu są przychodem?

    Zalezy w jakim sensie.

    > Czy przypadkiem zgodnie z art. 122 oraz 187 Ordynacji to nie US będzie
    > zmuszony wykazać fakt, iż oświadczenie strony nie polega na prawdzie?

    To jest wlasnie zbieranie materialu dowodowego - od podatnika. Przeciez nikt
    inny nie bedzie w stanie wykazac jakie mial przychody i w jakiej wysokosci.

    > Ciekawe, w jaki sposób? Jeśli osoba nie była śledzona, nie utrzymuje
    kontaktu
    > z dawnymi klientami, ani nie sprawdzała ich dowodów osobistych/paszportów.
    > (nie sprawdzałem - cytuję za jedną z kancelarii prawnych)

    W wiekszosci przypadkow wystarczy, ze urzednik zacznie wnikac w szczegoly i
    taka osoba przyznaje sie ze to wcale tak nie bylo. Po prostu chodzi o to
    zeby przepytac i sprawdzic to co sie da sprawdzic.

    > Nie - z polecenia.

    Czyjego?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 22. Data: 2005-01-03 10:20:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Jan 2005, -ZED- wrote:
    [...]
    >+ Czy pieniądze z własnego nierządu są przychodem?

    Zdecydowanie. A czym by innym ??
    Tyle że zdaniem teoretyków prawa ów przychód nie może zostać opodatkowany
    bo stanowiłoby to (opodatkowanie) naruszenie Kodeksu Karnego (zakaz
    "czerpania korzyści z cudzego nierządu").
    Pomijam sprawę logiki w tym wywodzie - ale utrzymuje się on od lat.
    Na marginesie przypomnę iż nie jest tak że TYLKO przepisy ustawy
    podatkowej (tu: o podatku dochodowym) określają podatek, w grę
    wchodzi CAŁE prawo...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 23. Data: 2005-01-03 10:27:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    s...@o...pl wrote:

> [...]
    > po czym po kilku latach przeznaczyłem na sfinansowanie działalności
    > gospodarczej.
    >
    > Faktycznie babcią się opiekowałem, ale ona mi nic zostawiła, bo żyła
    > z niskiej renty i nie miała żadnych oszczędności. Gdyby wiedziała,
    > pewnie śmiała by się z tych mebli, oszczędności, a najbardziej z
    > biżuterii...
    >
    > Babcia moim zeznaniom nie zaprzeczyła, bo leży na cmentarzu, a
    > ordynacja podatkowa nie przewiduje ani grzebania tyle lat wstecz, ani
    > tym bardziej nie przewiduje procedury przesłuchania świadka poprzez

    Nie chce mi się sprawdzać czy to nadal obowiązuje. Ale było tak, że
    okres przedawnienia w podatku spadkowym biegnie na nowo od momentu
    powołania się przed urzędem na fakt otrzymania tego spadku. Więc nie
    bądź taki pewny, że uniknąłeś problemół.

  • 24. Data: 2005-01-03 23:06:52
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <u...@u...net> napisał w wiadomości

    > Zalezy w jakim sensie.

    UPDOF

    > W wiekszosci przypadkow wystarczy, ze urzednik zacznie wnikac w szczegoly i
    > taka osoba przyznaje sie ze to wcale tak nie bylo. Po prostu chodzi o to
    > zeby przepytac i sprawdzic to co sie da sprawdzic.

    To samo może być z darowiznami, saksami itp. ;-)

    > Czyjego?

    Nie pytałeś. ;-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    "Zapraszamy wszystkie chętne kobiety w wieku 18-26lat na casting

  • 25. Data: 2005-01-03 23:09:56
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Zdecydowanie. A czym by innym ??

    Oczywiście w sensie - przychodem w świetle UPDOF

    > Tyle że zdaniem teoretyków prawa ów przychód nie może zostać opodatkowany
    > bo stanowiłoby to (opodatkowanie) naruszenie Kodeksu Karnego (zakaz
    > "czerpania korzyści z cudzego nierządu").

    Mhm. Co akurat niczego nie załatwia, ale to juz OT.

    > Na marginesie przypomnę iż nie jest tak że TYLKO przepisy ustawy
    > podatkowej (tu: o podatku dochodowym) określają podatek, w grę
    > wchodzi CAŁE prawo...

    A w tym konkretnym przypadku nie określają. ;-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    > Gdzie moge poczytać o zmianach w pirackim sofcie do 300D w stosunku do
    > softu oryginalnego ??
    jeszcze nie słyszałem o przypadku aby od szukania w googlach zczerniały
    zęby , wypadło oko, czy uschła noga ;) <pover - prfc>

  • 26. Data: 2005-01-04 16:11:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005, -ZED- wrote:

> [...]
    >+ > "czerpania korzyści z cudzego nierządu").
    >+
    >+ Mhm. Co akurat niczego nie załatwia, ale to juz OT.

    Moment.
    Udzieliłem jasnej odpowiedzi na pytanie: "czy pieniądze z nierządu
    są przychodem".
    Są. W rozumieniu UoPDoOF.
    Na wszelki wypadek wyjaśniłem dlaczego nie są opodatkowane.
    O co chodzi i czego odpowiedź "nie załatwia" ???
    Ja nikomu nie chciałem nic "załatwić" ;)

> [...]
    >+ > wchodzi CAŁE prawo...
    >+
    >+ A w tym konkretnym przypadku nie określają. ;-)

    Ależ właśnie OKREŚLAJĄ.
    Przepisy Kodeksu Karnego określają.
    Tak samo jak wyjaśnia pozorny "problem trawniczka"[1] pytanie "czy
    wobec tego kierowca może zabić nożem pasażera, bo przecież
    PoRD nie zabrania zabijania nożem" :]

    [1] dla przypomnienia: "KD reguluje zakaz parkowania w pasie
    drogowym, trawnik w pasie się nie mieści więc na trawniku
    mogę parkować".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 27. Data: 2005-01-04 17:12:55
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    > UPDOF

    Sa przychodem, ale nieopodatkowanym.

    ?

    > Nie pytałeś. ;-)

    To teraz pytam. Przeciez nigdzie nie jest napisane, ze urzednik ma
    ograniczona liczbe pytan jaka moze zadac podatnikowi.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 28. Data: 2005-01-05 21:02:27
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    > Sa przychodem, ale nieopodatkowanym.

    <zap>

    Możesz mi wskazać, z czego wynika, iż przychody z prostytucji
    sa przychodem z punktu widzenia owej Ustawy?
    Ja nie twierdzę, że nie są przychodem z punktu widzenia logiki -
    zastanawiam się tylko, czy z punktu widzenia polskiego prawa są.

    > To teraz pytam. Przeciez nigdzie nie jest napisane, ze urzednik ma
    > ograniczoną liczbę pytań jaką moze zadać podatnikowi.

    Ale nie pytałeś, jak świadczyłes usługę, a nie znasz trudnej sztuki
    wróżenia z fusów, a nie zamierzasz wprowadzac urzedu w błąd poprzez
    domysły. Co powiesz na taki scenariusz:

    "Strona broni się oświadczając, iż dochód pochodzi ze źródeł
    nieopodatkowanych (np. nierząd, praca na saksach w roku 1991).
    Zgodnie z art. 122 oraz 187 Ordynacji US będzie zmuszony wykazać

  • 29. Data: 2005-01-05 21:17:31
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    > Ja nikomu nie chciałem nic "załatwić" ;)

    Ta? A "lub czasopisma" to czyja sprawka? ;-)

    > Ależ właśnie OKREŚLAJĄ.
    > Przepisy Kodeksu Karnego określają.

    Nic podobnego. Określa to jedynie dulszczyzna panująca we łbach.

    Jeśli się uprzesz przy swoim - mam parę pytań:

    Odpowiedz mi zatem - czy za źle wykonaną usługę należy
    się 100% zapłaty? Czy korzystanie ze wszystkich usług jest obowiązkowe?
    Czy dopuszczalne jest to, że im mniej korzystasz z pewnych usług,
    tym więcej za to płacisz?
    Odpowiedź na wszystkie powyższe pytanie nie zawsze brzmi "tak" -
    prawda? ;-)

    Zatem - Państwo to twór szczególny, który powinien łupić podatników
    tak za robienie lodów, jak i za śpiew estradowy.

    Jeśli dość dochodową działalność obdarowano przywilejami - zwolnienia
    podatkowe, brak konieczności zgłoszeń, prowadzenia jakichkolwiek ewidencji
    etc, to mam rozumieć, iż Państwo promuje rozwój kurestwa? Nie. Państwo
    stoi na pozycji Dulskiej - zamkne oczy i fakt znika. A skoro znika,
    to nie ma sie co dziwić, iż tylu zadziwiająco szybko wzbogaconych
    obywateli przyznaje sie do tak promowanej ulgami działalności. ;-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    mezczyzni mnie fascynuja nie spotkalam jeszcze dziwniejszego stworzenia... <rysa>

  • 30. Data: 2005-01-06 00:57:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005, -ZED- wrote:

> [...]
    >+ Możesz mi wskazać, z czego wynika, iż przychody z prostytucji
    >+ sa przychodem z punktu widzenia owej Ustawy?

    Art. 9. 1. Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego
    rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52 i 52a
    oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej
    zaniechano poboru podatku.

    >+ Ja nie twierdzę, że nie są przychodem z punktu widzenia logiki -
    >+ zastanawiam się tylko, czy z punktu widzenia polskiego prawa są.

    ...ano są !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)