  • 21. Data: 2009-02-03 12:55:33
    Temat: Re: podróż służbowa w DG
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "Piotr" <h...@y...com> napisał

    > ale za to super martwym w Polsce przepisem jest to że samochód służbowy to
    > dochód pracownika i powienien być opodatkowany.

    Samochód wykorzystywany w celach służbowy jako dochód pracownika?
    To może komputer i przybory biurowe też? O papierze toaletowym nie wspomnę
    ;-)

    > Dowiedziałem się o tym też przez przypadek gdy dostałem propozycję umowy o
    > pracę od firmy zagranicznej konkretnie niemieckiej gdzie tego typu
    > opodatkowanie jest standardem i było to określone w umowie.

    No ale to niemieckie prawo.
    Jaki przepis w Polsce mówi o tym, że samochód (a bardziej chyba chodzi o
    paliwo) wykorzystywany w pracy przez pracownika stanowi jego dochód?

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 22. Data: 2009-02-03 12:59:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-02-2009 o 13:55:33 Nixe <n...@o...eu> napisał(a):

    > "Piotr" <h...@y...com> napisał

    > Samochód wykorzystywany w celach służbowy jako dochód pracownika?
    > To może komputer i przybory biurowe też? O papierze toaletowym nie wspomnę
    > ;-)

    Przecież były już takie decyzje :-) Biurko dochodem managera,
    bo przecież gdyby dostał pusty pokój to by mógł żądać większych
    stawek. Hala sportowa dochodem trenera - bo przecież musiałby
    ją wynająć. Itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 23. Data: 2009-02-03 13:09:11
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    Piotr pisze:
    > Nie czepiać tylko takie jest prawo. Tzn. odnośnie mieszkania to przyznaję że
    > nie wiem, ale za to super martwym w Polsce przepisem jest to że samochód
    > służbowy to dochód pracownika i powienien być opodatkowany.

    w holandii jesli masz samochod sluzbowy to musisz zadeklarowac czy
    bediesz go uzywac tylko slubowo czy rowniez prywatnie.
    Jesli zadeklarujesz tylko sluzbowo to mozesz *rocznie* przejechac 500km
    prywatynch kilometrow. Kazdy kilometr musi byc rozpisany

    Jesli zadeklarujesz, ze bedizesz uzywac prywatnie to przez 4 lata
    podatek dochodowy to mniej wiecej 1/2 wartosci nowego auta.

  • 24. Data: 2009-02-03 13:54:22
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Nixe" napisał w wiadomości :

> [...]
    > Jaki przepis w Polsce mówi o tym, że samochód (a bardziej chyba chodzi o
    > paliwo) wykorzystywany w pracy przez pracownika stanowi jego dochód?

    nie, to nie było niemieckie prawo tylko polskie,
    firma była niemiecka i otwierała spółkę z o.o. w polsce i jakaś tam
    kancelaria prawna która ich tu w polsce obsługuje twierdziła że w Polsce też
    są takie przepisy odnośnie samochodu służbowego jak w niemczech tylko że u
    nas nikt ich nie przestrzega i nie respektuje,
    Nie sprawdzałem tego, podaję tylko to co mi powiedzieli ci prawnicy jak
    zapytałem o to na rozmowie kwalifikacyjnej :)
    I z ciekawości zapytałem jednego znajomego niemca ile on płaci za używanie
    samochodu służbowego do celów prywatnych: 350 euro/miesiąc. Auto to był VW
    Passat które nowe kosztowało 32 tys. euro.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2009-02-03 13:55:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:
    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Na jakiej podstawie?

    Będzie wliczone w cenie noclegu,
    a nie jako odrębna pozycja.

  • 26. Data: 2009-02-03 14:17:20
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Będzie wliczone w cenie noclegu,
    > a nie jako odrębna pozycja.

    Aaa w tym sensie. Zrozumiałam, że chodzi o osobną fakturę za śniadanie i
    trochę się zdziwiłam :)

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 27. Data: 2009-02-03 14:22:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Nixe,

    Tuesday, February 3, 2009, 3:17:20 PM, you wrote:

    > Aaa w tym sensie. Zrozumiałam, że chodzi o osobną fakturę za śniadanie i
    > trochę się zdziwiłam :)

    Ja tylko przypomnę, że w takim przypadku należy się tylko połowa
    diety...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2009-02-03 14:30:21
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "Piotr" <h...@y...com> napisał

> [...]
    > też są takie przepisy odnośnie samochodu służbowego jak w niemczech tylko
    > że u nas nikt ich nie przestrzega i nie respektuje,

    Może chodzi o wykorzystywanie samochodu służbowego w celach prywatnych. I tu
    faktycznie należy to odróżnić. Przy czym pierwszy raz słyszę, by było to
    traktowane jako przychód. Raczej paliwo zużyte na cele prywatne nie może
    stanowić KUP i w związku z tym prowadzić należy książkę ewidencji pojazdów i
    każdy przejazd powinien być opisany.

    > I z ciekawości zapytałem jednego znajomego niemca ile on płaci za używanie
    > samochodu służbowego do celów prywatnych: 350 euro/miesiąc.

    Ale komu płaci? Pracodawcy?

    Pozdrawiam
    M.

  • 29. Data: 2009-02-03 16:02:08
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

> [...]

    > może stanowić KUP i w związku z tym prowadzić należy książkę ewidencji
    > pojazdów i każdy przejazd powinien być opisany.

    No oczywiście że chodziło o wykorzystanie samochodu służbowego do celów
    prywatnych.
    W tej umowie którą mi proponowano było wyraźnie napisane że MOGĘ korzystać z
    samochodu do celów prywatnych.
    Jako co powinno być to traktowane w Polsce tego nie wiem i nie dyskutuję bo
    się nie znam.
    A temu znajomemu to pracodawca odciąga tą kwotę z pensji w ramach podatku
    dla państwa (tak to określił).

    Pozdrawiam i z mojej strony EOT.

    Piotr

  • 30. Data: 2009-02-03 18:24:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ja tylko przypomnę, że w takim przypadku należy się tylko połowa
    > diety...

    Nie sądzę.
    Jest wiele interpretacji, że jak śniadanie jest świadczeniem
    nieodrębnym - tzn czy jesz czy nie, to i tak za nie płacisz,
    to nie powoduje to utraty praw do diety (również w części)
    Zawsze możesz powiedzieć, że nie jadłeś.

    Tak przy okazji skąd Ci się wzieła połowa diety?
    Takiemu pomniejszeniu podlegają tylko diety zagraniczne
    i to raczej było 15% chyba za śniadanie.