  • 1. Data: 2004-11-16 18:01:44
    Temat: podpis zadanie
    Od: Karol Kucharski <zobacz@na_stronie.www.kucharski.org>

    Mam pytanie dotyczace fvat . Cyz wystawac moze zadac podpisu faktury ?
    Wiem ,ze nie ma wymogu ustawowego, ale czy jakies wenwtrzne przepisy
    firmy moga stanowic ,ze podpis jest wymagany ? Dodam, ze faktura zostala
    wystawiona na podstawie pokwitownaia zaplaty (gotowka), wiec nie moze
    chodzic o przyjecie zoobowiazania, bo zostalo on juz uregulowane.
    pozdrawiam
    karol k

  • 2. Data: 2004-11-17 10:21:15
    Temat: Re: podpis zadanie
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 11/16/2004 7:01 PM, Karol Kucharski wrote:

> [...]
    > wystawiona na podstawie pokwitownaia zaplaty (gotowka), wiec nie moze
    > chodzic o przyjecie zoobowiazania, bo zostalo on juz uregulowane.

    Sprzedający moze traktować podpis na fakturze jako potwierdzenie
    otrzymania świadczenia - jako surogat dokumentu magazynowego, by nie
    mozna było powiedzieć, że zapłaciłem, a nie otrzymałem.

    Spotkałem sie ostatnio z odmowa wydania oryginału faktury (wykup w
    leasingu) co było motywowane tym, że na fakturze była informacjia o
    przewłaszczeniu i niektórzy to wykorzystywali, nie płacąc ostatniej raty.

    Jest to oczywiście kuriozum, bo jak mozna odmawiać faktury - prawidłowo
    powinna byc proforma, jeżeli najpierw ma nastapic przdpłata, a nie
    zatrzymanie dokumentu - ale jak widzisz zwyczaje bywają egzotyczne.

    Pzdr; Catbert

  • 3. Data: 2004-11-17 11:50:58
    Od: Karol Kucharski <zobacz@na_stronie.www.kucharski.org>

> [...]
    > powinna byc proforma, jeżeli najpierw ma nastapic przdpłata, a nie
    > zatrzymanie dokumentu - ale jak widzisz zwyczaje bywają egzotyczne.

    Konkretnie chodzilo o usulge pocztowa. Prosilem zeby fakture wlozyc mi
    do skrytki i zeby tak robic w pryszlosci. Pani powiedziala nie wydamy
    faktury bez podpisu i koniec. NIe moglo chodzic o surogat dokumentu
    magazynowego, bo to usluga, poza tym na ta usluge jest umowa.

    pozdrawiam i zycze szczescia w obcowaniu z Poczta Polska :)
    karol