  • 31. Data: 2011-01-11 12:04:38
    Temat: Re: podatek zamiast składki zdrowotnej
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 10 Sty, 23:11, Maciek <m...@n...pl> wrote:
    > W dniu 2011-01-10 23:07, Liwiusz pisze:> Trzeba poczekać i zobaczyć. Jakoś sprawa
    się musi rozwiązać. Bo w to, że

    > "Rozsądne programy"? Są partie, które coś takiego oferują? Mam wrażenie,
    > że od wielu lat jest to u wszystkich marketingowy bełkot, z którego
    > potem nic nie wynika :->
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Maciek

    A co sadzicie o UPR?

    To co w tej chwili Polsce jest moim zdaniem najbardziej potrzebne to:
    1. RADYKALNE odbiurokratyzowanie gospodarki.
    2. Zwolnienie co najmniej 70% urzednikow.

  • 32. Data: 2011-01-11 12:13:18
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 10 Sty, 13:06, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
    wiadomościnews:igerrt$8ol$1@news.onet.pl...

> [...]
    szy-limit-lub-bedz...

    > Bez sensu. Jak im zabraknie, to znowu dodrukują. Bernanke nie wykluczył ile
    > kolejnych QE jeszcze będzie. Sugerował, że może drukować w nieskończoność.

    Na QE w Polsce narazie sie chyba nie zanosi?

  • 33. Data: 2011-01-11 12:14:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-11 13:04, Fenix pisze:
    > A co sadzicie o UPR?
    > To co w tej chwili Polsce jest moim zdaniem najbardziej potrzebne to:
    > 1. RADYKALNE odbiurokratyzowanie gospodarki.
    > 2. Zwolnienie co najmniej 70% urzednikow.
    Ale pomysł na to jakiś masz? Albo UPR ma? Bo rzucanie takich fajnych
    haseł jest łatwe, tylko potem jakoś ciężej zrealizować wysłanie tysięcy
    ludzi na bezrobocie.

    Maciek

  • 34. Data: 2011-01-11 12:23:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11.01.2011 13:14), Maciek wrote:
    > Ale pomysł na to jakiś masz? Albo UPR ma? Bo rzucanie takich fajnych
    > haseł jest łatwe, tylko potem jakoś ciężej zrealizować wysłanie tysięcy
    > ludzi na bezrobocie.

    Poza tym, UPR (w osobie swojego nadprzewodniczącego) ma cały zestaw
    haseł wręcz kabaretowych, typu likwidacja linii kolejowych/tramwajowych
    i wybudowanie w ich miejsce dróg.

    p. m.

  • 35. Data: 2011-01-11 12:27:21
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 11.01.2011 13:13, Fenix wrote:
    wiadomościnews:igerrt$8ol$1@news.onet.pl...

    > Na QE w Polsce narazie sie chyba nie zanosi?

    A napływ pustych dolarów spekulacyjnych?

    --
    Tomek

  • 36. Data: 2011-01-11 12:44:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-11 13:23, mvoicem pisze:

    > Poza tym, UPR (w osobie swojego nadprzewodniczącego) ma cały zestaw
    > haseł wręcz kabaretowych, typu likwidacja linii kolejowych/tramwajowych

    Straszne. I to jest powód, aby gnić dalej w drodze do bankructwa państwa?

    > i wybudowanie w ich miejsce dróg.

    Jeśli pociągi będą efektywne ekonomicznie, to na pewno zostaną. Partie
    rozsądne postulują jedynie prywatyzację dróg i kolei.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2011-01-11 14:59:07
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 11 Sty, 13:14, Maciek <m...@n...pl> wrote:
    > Ale pomysł na to jakiś masz? Albo UPR ma? Bo rzucanie takich fajnych
    > haseł jest łatwe, tylko potem jakoś ciężej zrealizować wysłanie tysięcy
    > ludzi na bezrobocie.

    Jestem laikiem i jako laik mam taki pomysł:
    1. Likwidacja podatku VAT
    2. Likwidacja skladek ZUS.
    3. Likwidacja ryczaltu, karty podatkowej.
    4. Likwidacja wszelkich ulg i odliczen od podatku i dochodu
    - mam na mysli deklaracje roczne (PIT-36, itd.)
    5. Wprowadzenia jednego jedynego podatku liniowego - stawka w
    granicach 35-40%
    6. Przedsiebiorcy beda mieli obowiazek przelewac na konta bankowe
    swoich pracownikow
    odpowiednio kwoty na emeryture - zamiast przelewania tych pieniedzy do
    ZUSu i OFE.
    A wiec odpoada tutaj ZUS i OFE - wystarczy zwykly przelew na konto.
    7. Skladki emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe beda pokrywane z
    podatku liniowego.
    8. Stworzenie nowej grupy bezrobotnych. Juz mowie o co chodzi:
    bylem przez pewien czas bezrobotnym i kilku moich znajomych bylo.
    Wiem jedno - ze 80-90% osob rejestruje sie jako bezrobotni
    tylko i wylacznie dla ubezpiecznia zdrowotnego - nie sa wogole
    zainteresowani podjeciem pracy,
    stazami, szkoleniami, czy dotacjami. Dlatego przygotowalbym prosciutki
    druczek na ktorym
    oprocz danych identyfikacyjnych byloby tylko jedno pole:
    "Deklaruje, ze rejestruje sie jako bezrobotny tylko dla uzyskania
    ubezpieczenia zdrowotnego".
    I wtedy taki bezrobotny nie bylby obiety tymi formami aktywizacji,
    ktore powyzej wymienilem.
    W efekcie mozna by znaczoco zmienijszyc wydatki na te formy
    aktywizacji oraz zmiejszyc
    wydatki na zatrudnienie w Urzedach Pracy.
    9. Likwidacja nikomu niepotrzebnych agend, komisji, podkomisji, itd.
    itp. - mysle ze sa take w naszym kraju.

    To tylko tak z grubsza - byc moze czesc z tych propozycji jest
    absurdalna,
    ale tak to widze jako amator :-)

    Jestem przekonany, ze eksperci siedzacy w tym mogliby wymyslic
    znacznie wiecej - to tylko kwestia optymalizacji.

  • 38. Data: 2011-01-11 15:00:45
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 11 Sty, 15:59, Fenix <f...@y...com> wrote:

> [...]
    >
    > Jestem przekonany, ze eksperci siedzacy w tym mogliby wymyslic
    > znacznie wiecej - to tylko kwestia optymalizacji.

    Aha.... zapomnialem jeszcze o KRUS - tez cos trzeba z tym w koncu
    zrobic :)

  • 39. Data: 2011-01-11 15:10:52
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 11 Sty, 15:59, Fenix <f...@y...com> wrote:
    > 7. Skladki emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe beda pokrywane z
    > podatku liniowego.

    Przepraszam, mialo byc:
    "7. Skladki ZDROWOTNE, rentowe, chorobowe i wypadkowe beda pokrywane z
    podatku liniowego. "

  • 40. Data: 2011-01-11 20:47:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-11 15:59, Fenix pisze:
    > Jestem laikiem i jako laik mam taki pomysł:
    To ja tak na szybko kilka wątpliwości zapodam :-)

    > 2. Likwidacja skladek ZUS.
    Skąd weźmiesz na utrzymanie rzeszy emerytów, bo z podatku dochodowego
    może nie wystarczyć.

    > 5. Wprowadzenia jednego jedynego podatku liniowego - stawka w
    > granicach 35-40%
    "Takie wysokie podatki??? Wcześniej było 18%!!!" - to nie ważne, że
    zlikwidowałeś VAT :-) Powstanie spora szara strefa, która nie będzie
    płaciła _żadnych_ podatków, bo wcześniej to przynajmniej parę PLN w VAT
    od nich przychodziło.

    > 7. Skladki emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe beda pokrywane z
    > podatku liniowego.
    O ile uda się go ściągnąć w odpowiedniej ilości.

> [...]
    > oprocz danych identyfikacyjnych byloby tylko jedno pole:
    > "Deklaruje, ze rejestruje sie jako bezrobotny tylko dla uzyskania
    Zasiłek. Zapomniałeś jeszcze o zasiłku :->

> [...]
    > Jestem przekonany, ze eksperci siedzacy w tym mogliby wymyslic
    > znacznie wiecej - to tylko kwestia optymalizacji.
    Sęk w tym, że "eksperci" widzą to zapewne podobnie i podobnie jak Ty nie
    mają pomysłu na praktyczną realizację zmian. Wystarczy zacząć od zmian w
    naszym prawie - czego się nie dotkniesz, to w kilku miejscach robisz
    jakieś dziury, luki i musisz nowelizować 100 powiązanych ze sobą ustaw.
    Można to porównać do projektu informatycznego: typowe spaghetti code
    robione od lat przez bandę amatorów. Żeby to jakoś rozwiązać należałoby
    zaorać i napisać od początku, ale to wymagałoby sprawnie trzymającego
    wszystkich za mordy project managera ;-)
    Maciek