  • 1. Data: 2006-04-10 09:51:12
    Temat: podatek za prace w uk
    Od: g...@g...com

    witam
    przegladalem posty ale nie uzyskalem jednoznacznej odpowiedzi
    dotyczacej konsekwencji prawnych w wypadku gdy nie zloze zeznania
    podatkowego za 2005.
    Skonczylem studia licencjackie w czerwcu, wyjechalem i od lipca 2005
    pracowalem w szkocji...wrocilem w marcu tego roku do Polski.
    Rozpoczalem prace.
    Oczywiscie w Szkocji placilem Podatki jak nalezy.
    .. zanim wyjechalem bylem studentem, nieosiagalem zadnego dochodu wiec
    formalnie nie musze sie rozliczac z tego okresu gdy bylem jeszcze w
    Polsce (chyba)..
    Co mi grozi gdy zdecyduje sie nieplacic tego podatu- haraczu....
    jestem dosc zdeterminowany...bo niewiele zaoszczedzilem z pracy za
    granica gdyz pomagalem rodzinie i teraz to wychodzi na to ze musialbym
    kredyt wziac zeby podatek zaplacic:(
    pozdrawiam
    mayhe

  • 2. Data: 2006-04-10 13:15:29
    Temat: Re: podatek za prace w uk
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    g...@g...com wrote:
> [...]
    > jestem dosc zdeterminowany...bo niewiele zaoszczedzilem z pracy za
    > granica gdyz pomagalem rodzinie i teraz to wychodzi na to ze musialbym

    zapłata podatku z odsetkami i chyba coś w kodeksie karno-skarbowym się
    znajdzie.
    A jak US się będzie chciał dowalić to podatek od nieujawnionych dochodów
    wynosi 75%.

  • 3. Data: 2006-04-10 16:19:50
    Od: g...@g...com

    aha ok... moglem sie spodziewac... nie ma to jak panstwo dbajace zeby
    obywatel za duzo nie inwestowal....
    rozumiem tez ze zaswiadczenie o zarobkach do grudnia 2005 mam od
    pracodawcy zalatwic bo przeciez tam rok podatkowy konczy sie chyba z
    koncem marca i rozliczenie z Inland Revenue ktore dostalem nie jest
    odpowiednie... czy mam przedstawic inne zaswiadczenie na jakims
    konkretnym druku czy wystarczy zwykly papier od pracodawcy?
    pzdro
    mayher

  • 4. Data: 2006-04-10 17:53:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    g...@g...com wrote:
> [...]
    > odpowiednie... czy mam przedstawic inne zaswiadczenie na jakims
    > konkretnym druku czy wystarczy zwykly papier od pracodawcy?

    A komu ty chcesz cokolwiek przedstawiac?
    Nikt sie; ciebie o nic nie pyta. Do pit-36 masz po prostu wpisac liczby,
    które sam sobie wyliczysz.
    Ewentualne papierki beda ci potrzebne za jakies 4-5 lat, bo tyle czasu
    ma US, zeby sie doczepic. Dopiero w trakcie kontroli poprosza cie o
    pokazanie papierkow na potwierdzenie liczb wpisanych przez ciebie do
    pit-36. Do tego czasu pewnie juz. dojda;. :)

  • 5. Data: 2006-04-10 18:58:35
    Od: "mayher" <g...@g...com>

    dzieki... nie wiem dlaczego wydawalo mi sie ze potrzeba jakies
    zaswiaczenia...
    pzdro

  • 6. Data: 2006-04-10 19:18:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mayher wrote:
    > dzieki... nie wiem dlaczego wydawalo mi sie ze potrzeba jakies
    > zaswiaczenia...
    > pzdro

    Be;da; potrzebne tylko wtedy jak sie US dowali.

  • 7. Data: 2006-04-10 21:21:24
    Od: "mayher" <g...@g...com>

    wszystko to jest jakies chore ...z mila checia bym sie z Polski
    wyprowadzil..."niestety" znalazlem za dodobra prace:) i studia trzeba
    skonczyc
    pzdr

  • 8. Data: 2006-04-10 22:47:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mayher wrote:
    > wszystko to jest jakies chore ...z mila checia bym sie z Polski
    > wyprowadzil..."niestety" znalazlem za dodobra prace:) i studia trzeba
    > skonczyc
    > pzdr

    Co jest chore?
    Że jak Anglik zarobi w Polsce i zapłaci tu podatek to musi ten dochód
    wykazać na angielskim rozliczeniu podatkowym ?

  • 9. Data: 2006-04-11 22:12:23
    Od: quwert <q...@g...pl.tnijjjjjjjjjjjjjjjjjjjj_to.pl>

    > Co jest chore?
    > Że jak Anglik zarobi w Polsce i zapłaci tu podatek to musi ten dochód
    > wykazać na angielskim rozliczeniu podatkowym ?

    No własnie całkiem teoretycznie

    Anglik pracuje w Polsce na "zmywaku" zarabia
    minimum czyli upraszczajac 700 PLN.
    Pracuje przez pół roku w tym czasie zarobi
    netto 6*700=4200.
    Jaki podatek zapłaci w Angli?

    Toz to wychodzi strata, a nie daj boże
    jeszcze sobie diety wliczy w koszty.....

    Pomysł na pranie pieniedzy całkiem niezły ;)