  • 1. Data: 2007-05-31 07:52:28
    Temat: podatek z dochodow w anglii - odwolanie
    Od: "coucher" <c...@N...gazeta.pl>

    Czesc.
    Moi rodzice pracuja od poczatku 2005 roku w Anglii. Dopiero w tym roku
    zlozyli zeznanie podatkowe i musieli zaplacic dosc spora sume. Wraz ze
    zlozeniem zeznania, zlozyli rowniez podanie o umorzenie podatku ze wzgledu na
    to ze ich po prostu nie stac. Zostaly przedstawione dokumenty potwierdzajace
    zarobki oraz koszty ktore ponosza w Anglii. Jasno z nich wynika ze maja racje
    i ze nie sa w stanie zaplacic takiej kwoty. Dostali juz telefoniczna
    odpowiedz ze na podanie bedzie raczej odpowiedz negatywna. Wiem, ze
    przysluguje im jeszcze odwolanie do jednej instancji w Polsce, ale boje sie
    ze odpowiedz bedzie taka sama.

    Czy jest jakas szansa na umorzenie tego podatku?

    Pozdrawiam
    coucher

  • 2. Data: 2007-05-31 12:28:38
    Temat: Re: podatek z dochodow w anglii - odwolanie
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "coucher" <c...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Czy jest jakas szansa na umorzenie tego podatku?

    Praktycznie nie.
    Jest szansa na rozłożenie go na raty.

  • 3. Data: 2007-05-31 12:39:33
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 31-05-2007 o 14:28:38 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > "coucher" <c...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Praktycznie nie.
    > Jest szansa na roz?o?enie go na raty.

    Przy czym praktycznie rzecz biorąc trzeba zaproponować np 6 rat w tym
    5 realisycznych a w ostatniej reszte - i potem znowu to samo
    Bo na np 20 czy 60 rat to nikt rczej nie rozlzy - taki prikaz.

  • 4. Data: 2007-05-31 12:57:10
    Od: " coucher" <c...@g...pl>

    W urzędzie właśnie trochę się dziwili, że nie składamy podania o ewentualne
    rozłożenie na raty. Chodzi jednak o to, że na zapłacenie tego podatku po
    prostu nie jest rodziców stać. Biorąc pod uwagę koszty utrzymania w Anglii
    oraz zapłacony tam podatek, tak naprawdę nie pozostaje prawie nic. Płacąc
    teraz ten podatek to tak jakby rodzice pracowali za darmo... Będziemy się
    starali odwołać jeszcze raz, gdy to się tu nie powiedzie, będziemy odwoływać
    się do instytucji europejskich, bo wg nas jest to bardzo nieuczciwe :(
    Pozdrawiam
    coucher

  • 5. Data: 2007-05-31 13:55:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    " coucher" <c...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > odwoływać
    > się do instytucji europejskich, bo wg nas jest to bardzo nieuczciwe :(

    Odwoływanie się dalej to bicie piany i marnowanie czasu. Nic nie wskóracie
    A w ogóle rodzice muszą płacić podatek w Polsce? Po jakiego grzyba
    rozliczali się w Polsce skoro w niej nie mieszkają.
    Jaki jest ich charakter wyjazdu.

  • 6. Data: 2007-05-31 17:35:41
    Od: " coucher" <c...@g...pl>

    rodzice wyjechali bo po prostu nie mieliby jak się utrzymać w Polsce. Oboje
    stracili w jednym czasie prace, a że mieli ok. 50 lat więc ciężko im tu było
    pracę znaleźć.
    Co do nierozliczania się wchodzi jedna jeszcze kwestia a mianowicie taka, że
    mieszkają w Anglii z innymi Polakami, z którymi łagodnie mówiąc nie układa
    się im. A że ostatnio głośno było o donosach obywatelskich na niepłacących
    podatki, rodzice trochę się wystraszyli. Druga sprawa, że tu w Polsce mają
    dom, w którym mieszkam ja oraz gospodarstwo rolne (nie ma z tego żadnych
    dochodów). Gdyby wyszło na jaw, że nie płacą podatku, urząd skarbowy może
    ukarać w wysokości nawet 75% uzyskanych dochodów, co pewnie równało by się ze
    sprzedażą wszystkiego co posiadają i oddaniu naszemu "kochanemu" państwu...

  • 7. Data: 2007-05-31 19:32:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 May 2007, coucher wrote:

> [...]
    > się do instytucji europejskich, bo wg nas jest to bardzo nieuczciwe :(

    Problem w tym, że podatek jak piszesz jest za 2005 rok, a US upomina
    się TERAZ: pytanie lub komentarz które zapodadzą pewnie będzie brzmiało:
    "ale trzeba było zapłacić WTEDY, coście z tymi pieniędzmi zrobili?"
    A tak BTW: kilka razy komentowałem, że "rozwiązania" które proponowano
    (i wdrożono) są zupełnie nie na temat.
    Przecież płacony w takim razie jest nie podatek, a RÓŻNICA podatku
    (między "polskim" a "angielskim"). Skoro pracujący w .gb awanturują
    się że muszą dopłacać, to zamiast kombinować z wyjątkami może wypada
    pomyśleć żeby (w .pl) podatki sprowadzić do poziomu .gb
    Ale jakoś mało komu daje to w Polsce do myślenia :]

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-05-31 23:33:09
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > ze
    > sprzedażą wszystkiego co posiadają i oddaniu naszemu "kochanemu"

    Ale żeś się gazet naczytał.
    Teraz to ty weź dobrego doradce podatkowego i nie ci wyklaruje, że w ogóle
    żadnego podatku w Polsce nie musieli płacić jakby się trochę postarali.
    Mi się nie chce bo już to tu pisałem z 10 razy. Za dużo pisania.