  • 1. Data: 2003-12-02 11:37:22
    Temat: podatek od umowy o dzieło
    Od: "Anna Stolarczyk" <a...@n...pl>

    witam, do którego dnia trzeba odprowadzić podatek od umów za wykonane
    dzieło??????milego dnia

  • 2. Data: 2003-12-02 12:10:35
    Temat: Re: podatek od umowy o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, Anna Stolarczyk wrote:

    >+ witam, do którego dnia trzeba odprowadzić podatek od umów za wykonane
    >+ dzieło??????milego dnia

    A to jeszcze zależy czy opodatkowane ryczałtem czy "normalnie".
    Ryczałtem coś tak do 5. zdaje się (*zdaje się*), "normalnie"
    to AFAIK normalnie (do 20.) :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-03 08:16:09
    Od: "blondi" <a...@n...pl>

    A możesz mi wytłumaczyć bo jestem w tych sprawach zielona, czym się to
    różni, to znaczy opodatkowanie ryczałtem a normalnie i kto tu ustala!!!!!
    Dzięki, pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-12-03 09:32:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Dec 2003, blondi wrote:

    >+ A możesz mi wytłumaczyć bo jestem w tych sprawach zielona, czym się to
    >+ różni, to znaczy opodatkowanie ryczałtem

    Płaci się 20% bez uwzględniania kosztów, podatek odprowadza się
    do 5. czy 7. następnego miesiąca (nie pamiętam), podatek i dochód
    nie doliczają się do rozliczenia rocznego ("zapłacono, rozliczono,
    idzie w niepamięć").

    >+ a normalnie

    Płaci się 20% zaliczki od podstawy, podstawą jest kwota brutto
    obniżona o ryczałtowy 20% lub faktyczny koszt. Składa się
    informację w PIT-4, zaliczkę na podatek wpłaca do 20. następnego
    miesiąca. Dochód i podatek wykonawca następnie rozlicza w swoim
    zeznaniu rocznym, w tym celu wystawiasz mu (na zakończenie
    współpracy bądź do 15 stycznia 2004 - choć ma być jakaś
    zmiana) kopię PIT-8b.

    >+ i kto tu ustala!!!!!

    Ustawodawca. Rozróżnienie wprowadził wg "wartości umowy".
    Umowy do wysokości sto czterdziestu kilku złotych są
    oryczałtowane, o wartości większej - podlegają zasadom
    ogólnym :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-12-04 08:24:21
    Od: "blondi" <a...@n...pl>

    DZIĘKI ŚLICZNE, TERAZ JUŻ WIEM O CO CHODZI, POZDRAWAM

  • 6. Data: 2004-01-07 14:56:23
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > Ustawodawca. Rozróżnienie wprowadził wg "wartości umowy".
    > Umowy do wysokości sto czterdziestu kilku złotych są
    > oryczałtowane, o wartości większej - podlegają zasadom
    > ogólnym :)

    Czy przypadkiem ten pkt nie został uchylony?
    W ustawie po poprawkach art. 30 ust. 1 pkt 3) już nie ma...
    pzdr
    Kasia

  • 7. Data: 2004-01-07 15:59:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, Kasia Mikołajczyk wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > Ustawodawca. Rozróżnienie wprowadził wg "wartości umowy".
    [...]
    >+ Czy przypadkiem ten pkt nie został uchylony?

    Ależ oczywiście !
    Skoro mój post jest z grudnia zeszłego roku to nie ma
    prawa :] być aktualny :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)