  • 71. Data: 2015-12-05 08:19:58
    Temat: Re: podatek od supermarketow
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-04 o 19:52, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No to jak tak rozróżniasz, to OK. Byle gminne na zasadzie, że każdy
    > korzysta.

    Mogą być też prywatne, na zasadzie, że każdy korzysta.

    > Ale własność musi być państwowa, wspólna. Poza tym, taka autostrada A1
    > musi być planowana nie gminnie, a państwowo.

    Po prostu nie wiesz, że własność prywatna może mieć wielość właścicieli,
    nadto prywatne nie oznacza niedostępne dla niewłaściciela - na przykład
    - tereny między blokami w spółdzielni mieszkaniowej.

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2015-12-05 09:32:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.12.2015 o 08:19, Liwiusz pisze:

    > Mogą być też prywatne, na zasadzie, że każdy korzysta.

    A kto ma tyle kasy, żeby zbudować drogę z Zabrza do Gliwic i oddać ją
    charytatywnie za darmo wszystkim do używania?

    > Po prostu nie wiesz, że własność prywatna może mieć wielość właścicieli,

    No to gmina to właśnie taka wielość, wspólność. Bo szans na to, że nawet
    5 czy 15 ,,osób prywtanych'' zbuduje drogę z Zabrza do Gliwic i odda ją
    wszystkim darmo i będzie ją remontować i utrzymywać nie widzę.

    > nadto prywatne nie oznacza niedostępne dla niewłaściciela - na przykład
    > - tereny między blokami w spółdzielni mieszkaniowej.

    Taaa... U nas są one coraz częściej grodzone. Zabrska spółdzielnia jest
    duża i przez to mocniej zbliżona do zasad gminnych, więc tu nie ma
    ograniczeń, ale już mniejsze wspólnoty grodzą. Ostatnio mnie jedna baba
    nie zabiła o mało, bo zatrzymałem się autem przy śmietniku i wyrzuciłem
    tam śmieć. Teraz już mają całość ogrodzoną.

  • 73. Data: 2015-12-05 10:58:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-05 o 09:32, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > A kto ma tyle kasy, żeby zbudować drogę z Zabrza do Gliwic i oddać ją
    > charytatywnie za darmo wszystkim do używania?

    Strasznie głupie pytanie. W stylu "a kto ma tyle kasy, aby wybudować
    centrum handlowe i rozdawać towary za darmo"?

> [...]
    > nie zabiła o mało, bo zatrzymałem się autem przy śmietniku i wyrzuciłem
    > tam śmieć. Teraz już mają całość ogrodzoną.

    Ich teren, ich sprawa. Ty byś im chciał pewnie go upaństwowić.

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2015-12-05 11:27:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.12.2015 o 10:58, Liwiusz pisze:

    > Strasznie głupie pytanie. W stylu "a kto ma tyle kasy, aby wybudować
    > centrum handlowe i rozdawać towary za darmo"?

    No właśnie... Nikt nie buduje centrum handlowego, żeby rozdawać towary
    za darmo. Dlatego też nikt nie zbuduje drogi z Zabrza do Gliwic, żeby ją
    oddać za darmo w Imię Interesu Społecznego. I stąd właśnie takie
    struktury jak Gmina, Województwo i Państwo.

    > Ich teren, ich sprawa. Ty byś im chciał pewnie go upaństwowić.

    Oczywiście, pewien teren musi być wspólny. Żebyś mógł iść z rodziną na
    spacer, skorzystać z placu zabaw, popływać w jeziorze, pozbierać grzyby
    w lesie. Nie można wszystkiego poszatkować i ogrodzić, bo życie stanie
    się nie do wytrzymania. Własność prywatna owszem, jak najbardziej, ale
    musi pozostać również własność wspólna, publiczna, żeby była przestrzeń
    wspólna, publiczna. Choćby po to, żeby właśnie wspólną publiczną drogą
    łączyła te ogrodzone tereny prywatne i żebyś nie musiał mieć
    helikoptera, żeby przelecieć do kolegi... A nie, sorry, helikoptera też
    nie, bo przecież wspólna przestrzeń powietrzna byłaby wspólna, więc
    sorry, nie upaństwowiajmy, ogródźmy.

  • 75. Data: 2015-12-05 12:53:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-05 o 11:27, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > oddać za darmo w Imię Interesu Społecznego. I stąd właśnie takie
    > struktury jak Gmina, Województwo i Państwo.

    Znów głupoty. "Nikt nie buduje centrum handlowego, żeby rozdawać towary
    za darmo. Dlatego państwo powinno zajmować się prowadzeniem centrów
    handlowych".

    > Oczywiście, pewien teren musi być wspólny. Żebyś mógł iść z rodziną na

    Nie musi być państwowy, cbdu.

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2015-12-05 14:41:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.12.2015 o 12:53, Liwiusz pisze:

    > Znów głupoty. "Nikt nie buduje centrum handlowego, żeby rozdawać towary
    > za darmo. Dlatego państwo powinno zajmować się prowadzeniem centrów
    > handlowych".

    A celem centrów jest rozdawanie towarów darmo? Celem tychże jest
    prowadzenie handlu, a to można spokojnie powierzyć w ręce przedsiębiorców.

    > Nie musi być państwowy, cbdu.

    Nie wiem jak rozumiesz państwowy. Czy gminny to dalej państwowy? W
    każdym razie, nie może być własnością osoby fizycznej ani osoby prawnej
    ani spółki osób fizycznych ani spółki osób prawnych etc. Musi być
    utrzymywany z podatków, a czy gminnych, wojewódzkich czy krajowych, to
    już zależy o czym mówimy, czy o drodze Zabrze-Gliwice przez las czy o
    autostradzie A1.

  • 77. Data: 2015-12-05 14:53:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.12.2015 o 12:53, Liwiusz pisze:
    > państwo powinno zajmować się prowadzeniem centrów
    > handlowych".

    Ta rozgałęziając wątek, to sam pomysł, żeby państwo prowadziło dochodową
    działalność nie jest taki głupi. Gdyby np. powstała sieć supermarkietów
    Bocian i konkurowała wolnorynkowo z różnymi Stonkami i Ropuchami, to
    zyski z takiej działalności mogłyby zasilać Kasę Państwa i odciążyć
    Polaków od podatków.

  • 78. Data: 2015-12-05 15:05:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-05 o 14:41, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > A celem centrów jest rozdawanie towarów darmo? Celem tychże jest
    > prowadzenie handlu, a to można spokojnie powierzyć w ręce przedsiębiorców.

    Celem drogi też nie jest, aby jeździć po niej za darmo, bo coś takiego
    jak "darmowa droga" nie istnieje.

    I nie, nie pleć bzdur, że jeździsz za darmo po państwowych drogach.
    Płacisz za nie podjeżdżając za każdym razem do urzędu skarbowego na
    stacji benzynowej.

> [...]
    > utrzymywany z podatków, a czy gminnych, wojewódzkich czy krajowych, to
    > już zależy o czym mówimy, czy o drodze Zabrze-Gliwice przez las czy o

    I to jest właśnie nieprawda - i las, i droga może być prywatna, co nie
    znaczy że nie może być opłacana przez wiele osób w różny, ustalony sposób.

    Tym samym twierdzenie, że "coś musi być państwowe" jest tylko dziecięcą
    niewiedzą.

    --
    Liwiusz

  • 79. Data: 2015-12-05 15:08:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-05 o 14:53, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > Bocian i konkurowała wolnorynkowo z różnymi Stonkami i Ropuchami, to
    > zyski z takiej działalności mogłyby zasilać Kasę Państwa i odciążyć

    Z samej definicji państwo nie będzie konkurować wolnorynkowo, bowiem
    samo dla siebie będzie ustalało zasady.

    Natomiast twoja twórczość na grupie to chyba najlepsza "laurka" jak nie
    dla państwowej szkoły, to na pewno dla państwowego programu nauczania.
    Po prostu ręce opadają.

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2015-12-05 15:41:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.12.2015 o 15:05, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2015-12-05 o 14:41, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Celem drogi też nie jest, aby jeździć po niej za darmo,

    Ależ jest.

    > bo coś takiego
    > jak "darmowa droga" nie istnieje.

    Owszem, jest to droga ze składek wszystkich obywateli.

    > I nie, nie pleć bzdur, że jeździsz za darmo po państwowych drogach.
    > Płacisz za nie podjeżdżając za każdym razem do urzędu skarbowego na
    > stacji benzynowej.

    No właśnie. I na tym polega ten system. Tej drogi nie da się
    sprywatyzować. O tym była mowa.

    > I to jest właśnie nieprawda - i las, i droga może być prywatna, co nie
    > znaczy że nie może być opłacana przez wiele osób w różny, ustalony sposób.

    Ciekawe jak to widzisz w praktyce. Bo przykład prywatnych kawałków ziemi
    już widzimy w Zakopanem, gdzie się górale ciupaskami poczaskali, kożden
    się zwyrtnął dupą w swoja strona i tras narciarskich nie ma. Gdyby te
    stoki były państwowe (gminne etc), to trasy by były.