  • 1. Data: 2003-02-12 21:11:33
    Temat: podatek od sprzedaży używanych rzeczy
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    Jeśli oddam np. używane narty do komisu i komis je sprzeda, to czy ja jako
    osoba fizyczna nie prowadząca DG mam zapłacić jakiś podatek od sprzedaży??

    Magda

  • 2. Data: 2003-02-15 17:27:41
    Temat: Re: podatek od sprzedaży używanych rzeczy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Feb 2003, Magdip wrote:

    >+ Jeśli oddam np. używane narty do komisu i komis je sprzeda, to czy ja jako
    >+ osoba fizyczna nie prowadząca DG mam zapłacić jakiś podatek od sprzedaży??

    AFAIK tylko jeśli narty były:
    - droższe niż ileś-tam (ileś-tam jest *w okolicach* "ponad 1000zł",
    goto ustawa o PCC) - wtedy chyba PCC cię złapie. Sądzę że komis
    dba o ściąganie PCC (zapytaj i zajrzyj do ustawy kto ma być
    płatnikiem przy komisie)
    - nart używałaś mniej niż 6 miesięcy *i* na nich zarobiłaś; BTW: sprawa
    czy i ile były uprzednio używane jest bez znaczenia ! Wtedy
    teoretycznie dochodowy by się należał (1. wątpię czy zarobisz
    na starych nartach 2. wątpię czy jesteś w stanie ustalić czy
    to było <6 miesięcy ;>).

    pzdr, Gotfryd