  • 1. Data: 2009-11-25 08:00:16
    Temat: podatek od sprzedazy mieszkania - interpretacja przepisow
    Od: Malarz <k...@o...pl>

    Prosze o wytlumaczenie mi jaki podatek bede musial zaplacic po
    sprzedazy mieszkania.
    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    1. mieszkanie ktore sprzedaje kupilem w 1999 r (akt notarialny) bylo
    to wlasnosciowe spoldzielcze prawo do lokalu mieszkalnego
    2. w 2008 roku nastapilo podpisanie umowy ustanowienia odrebnej
    wlasnosci lokalu oraz jego przeniesienia wraz z ćząstką czesci
    wspolnych budynku i prawem uzytkowania wieczystego gruntu (akt
    notarialny) pomiedzy mna a spoldzielnią .
    3. aktualnie planuje sprzedaż tego mieszkania

    jaki podatek bede musial zapalcic ?
    czy do padatkow liczy sie ze zakupilem mieszkanie w 1999 r czy tez w
    2008 ?

    dziekuje z gory za odpowiedzi .
    pozdrawiam , Janek

  • 2. Data: 2009-11-25 08:56:45
    Od: Malarz <k...@o...pl>

    On 25 Lis, 09:00, Malarz <k...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > jaki podatek bede musial zapalcic ?
    > czy do padatkow liczy sie ze zakupilem mieszkanie w 1999 r czy tez w

    z tego co znalazlem jesli 1999 r - to minoł 5 letni okres - brak
    podatku
    ale czy urząd skarbowy nie przyjmuje daty z 2008 r ????

  • 3. Data: 2009-11-28 10:26:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Nov 2009, Malarz wrote:

> [...]
    > notarialny) pomiedzy mna a spoldzielnią .
    > 3. aktualnie planuje sprzedaż tego mieszkania

    Nie podejmuję sie odpowiedzi (to sugesta, żeby nie usiłować
    "wyciągać więcej", post ma na celu wskazanie *tylko* pewnej uwagi)

    > czy do padatkow liczy sie ze zakupilem mieszkanie w 1999 r czy tez
    > w 2008 ?

    To nie tak prosto.
    Z jednej strony 1. zawiera co najmniej nieścisłość - w 1999r *nie*
    kupiłeś mieszkania. Albo inaczej: jak ktoś powie "kupiłem najem
    mieszkania" to brzmi to trochę... dziwnie :) (po prostu: "nająłem
    mieszkanie"), więc powinno być: "nabyłem spółdzielcze własnościowe
    prawo do mieszkania" (bez samego mieszkania, które nadal było
    własnością spółdzielni - spór o to, czy jest to "tylko formalność"
    zostawmy na boku, odsyłam do awantur na .prawo "no jak to, dlaczego
    spółdzielnia każe uzyskiwać jakieś zgody" ;))

    Nabycie mieszkania miało więc miejsce w 2008.
    Ale dla określenia podatku moment nabycia *niekoniecznie* jest
    jedynym istotnym.
    O ile pamiętam, któraś ulga (a ściślej: zwolnienie z podatku)
    związana była z *okresem zamieszkiwania* w danym mieszkaniu.
    Jeśli się więc nie mylę, dla *tego* zwolnienia moment zakupu
    mieszkania był trzeciorzędny, mimo że sam fakt zakupu jest
    owszem, pierwszorzędny. Liczył się okres zamieszkiwania (bez
    względu na rolę zamieszkującego, mógł być lokatorem).
    Nie zawadzi IMVHO zajrzeć:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/

    pzdr, Gotfryd