  • 11. Data: 2007-09-08 00:38:24
    Temat: Re: podatek od sprzedazy domu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Coś mu się z PIT pozajączkowało.

    Niestety nie

    art 10, Źródłami przychodów są

    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej
    i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i
    praw majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem pięciu lat, licząc
    od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie,
    a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca,
    w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą
    się do każdej z osób dokonującej zamiany

  • 12. Data: 2007-09-11 09:31:56
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    dom wybudowałam na zakupionej 13 wrzesnia 2002 roku działce, hipoteka
    ustanowiona zostałą w roku 2004.
    Przychód ze sprzedazy chce przeznaczyć na starych zasadach sprzed zmian w
    2007 na cele mieszkaniowe a dokłądnie spłatę kredytu hipotecznego na cele
    mieszkaniowe na innej nieruchomości około 130 tys, zastanawiam się tylko czy
    tą hipotekę spłąconą na sprzedawanej nieruchomości mogę jakoś tez zaliczyć,
    bo kwota sprzedazy 200 tys -130 tys to od 70 tys zostaje zapłacić
    podatek....dobrze rozumuję?
    Jak obejść ten podatek od 70 tys?
    pzdr
    Kasia L.

  • 13. Data: 2007-09-11 09:57:49
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "glang" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy tą hipotekę spłąconą na sprzedawanej nieruchomości mogę jakoś tez
    > zaliczyć, bo kwota sprzedazy 200 tys -130 tys to od 70 tys zostaje

    No nie wiem, czy warunek nie jest taki, że CAŁOŚĆ musi być na cele
    mieszkaniowe.
    Inaczej podatek też od całości czyli od 200 tys.

    > Jak obejść ten podatek od 70 tys?

    Wykonać remont/modernizację tego nowego domu za 70 tys?

  • 14. Data: 2007-09-11 21:57:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Sep 2007, glang wrote:

    > dom wybudowałam na zakupionej 13 wrzesnia 2002 roku działce, hipoteka
    > ustanowiona zostałą w roku 2004.

    Czyli "przełożyłaś" sobie majątek z jednej kieszeni do drugiej.
    Bo ta hipoteka nie była za darmo: poręczała jakiś kredyt albo co...
    Czyli za cenę hipoteki dostałaś jakieś pieniądze albo inną formę
    majątku. Dobrze gadam?
    Działka była ileś warta, z hipoteką stała się warta *mniej* ale
    za to dostaje się *inne* profity, prawda?

> [...]
    > tą hipotekę spłąconą na sprzedawanej nieruchomości mogę jakoś tez zaliczyć,

    Moment, moment.
    Ta "spłacona hipoteka" to jest *zwrócenie* uprzednio zmniejszonej
    wartości działki! W żaden deseń wartości działki nie zwiększyła!

    pzdr, Gotfryd