  • 1. Data: 2002-03-25 14:46:41
    Temat: podatek od odsetek - podstawa prawna zaokrąglania
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    Witam,

    Mam ogromną prośbę aby wskazać mi gdzie w polskim prawie jest zapis, że
    podstawę opodatkowania zaokrągla się do 1 zł a wyliczony podatek przed
    przekazaniem do US zaokrągla się do 10 gr.
    Pytam się a propos tego, że banki różnie liczą podatek od odsetek. Niektóre
    nic nie zaokrąglają, niektóre właśnie zakrąglają kwotę odsetek do 1 zł, z tego
    20% i tak wyliczoną kwotę do 10 gr - dopiero to przekazują do US.
    Jak powinno być prawidłowo i na jakich przepisach można się oprzeć?

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-03-25 15:30:02
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 20% i tak wyliczoną kwotę do 10 gr - dopiero to przekazują do US.
    > Jak powinno być prawidłowo i na jakich przepisach można się oprzeć?

    Ordynacja podatkowa
    Art. 63.
    § 1. Podstawy opodatkowania zaokrągla się do pełnych złotych, a kwoty
    podatków, odsetek za zwłokę oraz opłat prolongacyjnych - do pełnych
    dziesiątek groszy.
    § 2. Minister Finansów może, w drodze rozporządzenia, określić:
    1) szczegółowe sposoby zaokrąglania podstaw opodatkowania, kwot podatków,
    odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej,
    2) odmienne niż określone w § 1 zasady zaokrąglania podstaw opodatkowania
    oraz kwot podatków z tytułu niektórych zobowiązań podatkowych,
    3) szczegółowe zasady i sposoby zaokrąglania kwot wykazywanych w księgach
    podatkowych, a także w fakturach oraz rachunkach wystawianych przez
    podatników,
    4) przypadki, w których zaokrąglania nie stosuje się.

    ale o jakichkolwiek rozporządzeniach z § 2 nie wiem niestety nic
    Kasia