  • 1. Data: 2006-12-09 11:59:27
    Temat: podatek od dywidenty slowackiej sp. z.o.
    Od: "Sławomir Bednarek" <b...@p...e-wro.pl>

    Witam,
    sytuacja wyglada tak; jest sobie polska osoba fizyczna prowadzaca w naszym
    kraju DG (KPiR, ZUS, swiadczy uslugi zwolnione z VAT, opodatkowanie na
    zasadach ogolnych, suma sprzedazy rocznej ponizej 10 000 E), osoba ta jest
    jednoczesnie udzialowcem spolki z.o.o zarejestrowanej na Slowacji, nie jest
    w tej spolce zatrudniona, bedzie pobierac natomiast dywidende i bedzie to
    jej jedyny przychod zwiazany z ta spolka.
    Na Slowacji dywidedny nie da opodatkowane (mimo, ze wyplaca sie je osobom
    fizycznym).
    Pytanie do Szanownych Grupowiczow brzmi: czy ta osoba, musi w Polsce
    wykazywac w jakis sposob fakt pobierania dywidedny i placic od niej podatek
    ?
    Bardzo dziekuje za pomoc.
    Z pozdrowieniami
    Slawek

    -------------
    Slawomir Bednarek
    Skandynawskie Centrum Medyczne
    54-088 Wroclaw, ul. Swobodna 8a
    tel. +48 71 795 06 19
    http://www.scm.med.pl

  • 2. Data: 2006-12-09 13:59:12
    Temat: Re: podatek od dywidenty slowackiej sp. z.o.
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Sławomir Bednarek" <b...@p...e-wro.pl> wrote in message
> [...]
    > Pytanie do Szanownych Grupowiczow brzmi: czy ta osoba, musi w Polsce
    > wykazywac w jakis sposob fakt pobierania dywidedny i placic od niej

    O ile się nie zmieniło to dywidendy ze słowacji są opodatkowane na zasadzie
    ogólnej (tak jak kiedyś dochody w Anglii), czyli doliczach do polskiego
    dochodu i płacisz od tego podatek.

  • 3. Data: 2006-12-09 16:39:51
    Od: "Sławomir Bednarek" <b...@p...e-wro.pl>

    Hmm, a jak ma sie do tego umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania
    Dz. U. 96.30.131
    Wlasnie czytam, zywie nadzieje ze zrozumie :)
    Pozdrawiam
    S.

  • 4. Data: 2006-12-09 17:07:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Sławomir Bednarek wrote:
    > Hmm, a jak ma sie do tego umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania

    Zapewne ma się tak, że jest to tylko raz opodatkowane.
    Przecież na Słowacji nie jest, a w Polsce tylko raz.

  • 5. Data: 2006-12-09 17:13:28
    Od: "Sławomir Bednarek" <b...@p...e-wro.pl>

    > Zapewne ma się tak, że jest to tylko raz opodatkowane.
    > Przecież na Słowacji nie jest, a w Polsce tylko raz.

    Poniekad sluszna uwaga, zorientowalem sie po przeczytaniu kilku pierwszych
    artykulow ustawy, co jak na prawnego laika jest calkiem najgorszym wynikiem.

    Tak swoja droga, to w jaki sposob polski US moglby sie dowiedziec, ze ktos
    taki pobiera dywidende, spolka slowacka dziala co prawda na terenie Polski
    (kupuje towary, nie ma siedziby ani d\filii ), ale wylacznie przez osoby
    fizyczne bedace obywatelami Slowacji.

  • 6. Data: 2006-12-09 19:42:16
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Hmm, a jak ma sie do tego umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania
    > Dz. U. 96.30.131
    > Wlasnie czytam, zywie nadzieje ze zrozumie :)

    Czytaj czytaj.

  • 7. Data: 2006-12-09 19:45:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Tak swoja droga, to w jaki sposob polski US moglby sie dowiedziec, ze ktos
    > taki pobiera dywidende,

    Dwie metody.
    1. Sąsiad
    2. Kupisz sobie dom, samochód i z twoich polskich dochodów nie będzie
    wynikało, że cię na to stać i US sam się zapyta skąd miałeś na to kasę.

  • 8. Data: 2006-12-09 20:26:10
    Od: "Sławomir Bednarek" <b...@p...e-wro.pl>

    > "Sławomir Bednarek" <b...@p...e-wro.pl> wrote in message
    >
    > Czytaj czytaj.
    > O ile się nie zmieniła to doczytasz się tego co napisałem :).
    no i doczytalem :)
    Dziekuje bardzo wszystko jasne