  • 1. Data: 2010-04-02 21:57:23
    Temat: podatek od darowizny
    Od: <z...@W...gazeta.pl>

    Czy jeśli brat chce mi przekazać 9.600 zł w darowiznie i dokona to przelewem
    ze swojego rachunku bankowego to czy musze składać jakies zeznanie podatkowe
    do US czy też nie skoro to jest kwota wolna? żeby nie płacić podatku od
    darowizny.
    Z góry dzięki za konkretne odpowiedzi

  • 2. Data: 2010-04-03 09:28:46
    Temat: Re: podatek od darowizny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Apr 2010, z...@W...gazeta.pl wrote:

> [...]
    > do US czy też nie skoro to jest kwota wolna? żeby nie płacić podatku od

    Z jednej strony - nie trzeba.
    Z drugiej - jeśli w ciągu najbliższych 5 lat wpadnie Ci inna "potrzeba"
    podarowania, będziesz ograniczony, bo albo przelewem na konto, albo
    notariusz (a być może zapałasz chęcią darowizny *nie* w gotówce - więc
    będzie musiał być notariusz).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-04-03 16:45:31
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Użytkownik <z...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatkowe
    > do US czy też nie skoro to jest kwota wolna? żeby nie płacić podatku od

    fakt darowizny musisz zglosic w US w ciągu 6 mies.

  • 4. Data: 2010-04-04 05:18:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wromek wrote:
    > Użytkownik <z...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > fakt darowizny musisz zglosic w US w ciągu 6 mies.

    Nie musi.

    i to co najmniej z kilku powodow.