  • 1. Data: 2004-01-19 09:32:15
    Temat: podatek liniowy, DG, umowa o pracę z jednym z kontrahentów
    Od: IKA <i...@i...pl>

    Witam,
    Mam taki oto dylemat:
    Prowadzę od 10 lat DG (KPiR, VAT), od 8 lat mam umowę o pracę
    z firmą X. Rozliczałam się dotąd wspólnie z mężem, który nigdzie
    nie jest zatrudniony. W 2003 wykorzystaliśmy w całości ulgę remontową.
    Dochód z DG za 2003 r. 41000 zł, a z umowy 43000 zł.
    Ratuje mnie więc wspólne rozliczanie oraz ulgi.
    W przyszłym roku optymistycznie (i bardzo na wyrost, ale cóż)
    zakładamy dochód z DG ok. 60000 zł. Pomyślałam więc o podatku
    liniowym, ale nie jestem pewna czy wystawiając faktury dla mojego
    pracodawcy nie jestem tym samym wykluczona z grona przedsiębiorców
    mogących skorzystać z tej opcji.

    Proszę o radę.
    pozdrawiam,

    ika

  • 2. Data: 2004-01-20 07:44:07
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "IKA" <i...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > liniowym, ale nie jestem pewna czy wystawiając faktury dla mojego
    > pracodawcy nie jestem tym samym wykluczona z grona przedsiębiorców
    -------------------------------------
    Ja tez tego dokładnie nie przerabiałam ale zobacz może ustawe ale ten cytat
    z chyba jednak ogranicza wybór dla ciebie Art.9a
    3. Jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust.
    2, uzyska z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie
    lub w formie spółki niemającej osobowości prawnej przychody ze świadczenia
    usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom,
    które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

    1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
    2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

    - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten
    traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c
    i jest obowiązany do złożenia właściwych deklaracji o wysokości dochodu
    osiągniętego od początku roku i wpłacenia zaliczek obliczonych przy
    zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek
    za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

    Wiola