  • 11. Data: 2004-01-02 12:08:20
    Temat: Re: podatek 19%... umowa + działalność
    Od: "PiotrS" <p...@a...torun.pl>

    news:bt35lc$jlh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dochodów opodatkowanych na różnych zasadach nie łączy się dla celów
    > podatku dochodowego.
    > A więc do ustalenia w którym progu jesteś istotny jest tylko dochód
    > opodatkowany na zasadach ogólnych - wg. skali.
    >
    > Maddy

    A ja mam jeszcze jedna wątpliwość.
    Czy w takiej ytuacji /tj. DG + etat/ na etacie przysługuje kwota
    wolna?

    Piotr

  • 12. Data: 2004-01-02 12:12:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Nie, bo ma czegos takiego jak kwota wolna.

    Miało być "nie ma" ale sie zjadło :-)

    > Dochód z etatu opodatkowujesz WG SKALI PODATKOWEJ.
    > Obejrzyj sobie skalę i wyciągnij wnioski samodzielnie.

    Reszta ok.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2004-01-02 12:18:36
    Od: r...@o...pl

    Cześć
    a gdzie znajdę coś konkretnie do poczytania o liniowym 19 % podatku.
    Czy z dochodów na umowę o pracę można korzystać z ulg podatkowych oraz wspólnie
    rozliczać się z małżonkiem, a z DG rozliczać się wg liniowego 19 % podatku.

    Pozdr
    Rczyż

  • 14. Data: 2004-01-02 12:41:32
    Od: "PiotrS" <p...@a...torun.pl>

    > Nie, bo ma czegos takiego jak kwota wolna.
    >
    > Dochód z etatu opodatkowujesz WG SKALI PODATKOWEJ.
    > Obejrzyj sobie skalę i wyciągnij wnioski samodzielnie.
    >
    > Maddy

    Dziekuje za blyskawiczna odpowiedz.
    To znaczy, ze dochody z DG opodatkowane liniowo rozliczane
    beda niezaleznie od dochodow etatowych, ,jak rozumiem?
    A wtedy kwota zmniejszajaca opdatkowanie stosuje sie
    do etatu jak u podatnikow pracujacych tylko na etacie.
    No a wtakim razie co z ulgami? Czy od czesci
    etatowej, prowadzac rowniez dzialalnosc mozna je odliczac?
    Pytam, bo te przepisy wygladaja mi nieco schizofrenicznie.

    Piotr

  • 15. Data: 2004-01-03 10:05:56
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

    Rczyż napisał
    > Czy z dochodów na umowę o pracę można korzystać z ulg podatkowych oraz
    wspólnie
    > rozliczać się z małżonkiem, a z DG rozliczać się wg liniowego 19 % podatku.

    Nie można. Gdy przechodzisz na liniowy w DG tracisz prawo do wszystkich ulg
    poza odliczeniem ubezpieczeń (dotyczy to także części dochodu rozliczanej na
    zasadach ogólnych).

    Pozdrawiam,
    nebe

  • 16. Data: 2004-01-05 09:20:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Dochodów opodatkowanych na różnych zasadach nie łączy się dla celów
    >+ podatku dochodowego.

    Ja tylko wKF: to byłoby zbyt proste, żeby było prawdziwe ;)
    Przykładem mogłaby być technologia liczenia podatków od dochodów
    zagranicznych :)
    Oczywiście umawianego przypadku nie podważam !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 17. Data: 2004-01-13 20:31:41
    Od: "MartaW" <m...@p...onet.pl>

    >To znaczy, ze dochody z DG opodatkowane liniowo rozliczane
    >beda niezaleznie od dochodow etatowych, ,jak rozumiem?

    Tak wynika z wszystkiego, co się czyta.

    >A wtedy kwota zmniejszajaca opdatkowanie stosuje sie
    >do etatu jak u podatnikow pracujacych tylko na etacie.
    >No a wtakim razie co z ulgami? Czy od czesci
    >etatowej, prowadzac rowniez dzialalnosc mozna je odliczac?

    Też szukam rzetelnej odpowiedzi na to pytanie.
    Obawiam się jednak, że nie można,
    chociaż nie jest to napisane wprost, w sposób nie pozostawiający
    wątpliwości.
    Czy ktoś wie to na pewno???

    >Pytam, bo te przepisy wygladaja mi nieco schizofrenicznie.

    Nie Tobie jednemu. Witaj w klubie :-)

    Marta

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl