  • 11. Data: 2006-01-25 14:25:05
    Temat: Re: pit za 2005
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    du hast mich gefragt wrote:
    > Co do tego czy należą się koszty za 11 czy 12 miesięcy to IMHO z
    > podanych informacji wynika, że za 11. W roku 2005 otrzymałaś
    > wynagrodzenie 11x - wynagrodzenie za XII płatne w I/2006 przechodzi już
    > na następny rok podatkowy.

    ilosc wyplat nie ma nic wspolnego z faktem jakie koszty mozna policzyc.
    koszt przysluguje w momencie kiedy w danym miesiacu chociaz jeden dzien
    sie pracowalo.
    Fakt wyplaty nie ma to zadnego znaczenia.
    Skoro na pit-11 sa daty styczen - listopad to patrzac na ten dokument
    wynika z niego ze pracowalo sie przez 11 miesiecy.

  • 12. Data: 2006-01-25 14:26:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    du hast mich gefragt wrote:

    > Nikt tego nie neguje, z tym że koszty należą się jeżeli w danym miesiącu
    > wystąpił przychód. Mówimy o "kosztach uzyskania *przychodu*" .

    Nieprawda.

    > ...za październik w listopadzie.. blablabla...za styczeń w lutym a w
    > styczniu? W styczniu nic nie bo Karamkoma wyraźnie mówi o 11
    > wynagrodzeniach, więc albo w 2004 pracodawca wypłacał wynagrodzenia w
    > miesiącu albo Karmakoma pracuje od stycznia.

    a co ma piernik do wiatraka.

  • 13. Data: 2006-01-25 14:28:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Karmakoma wrote:

    > Spiesze z wyjasnieniem: w 2005 r. pracowalam od 1.01.2005 do 31.12.2005.
    i tak masz miec pit-11

    nie ma znaczenia co bylo w 2004 roku

    > Ja tez tego nie wiem, ale zapytam ja o to i poprosze o korekte. zwlaszcza,
    > ze watpliwosci budza jeszcze inne rzeczy (vide: kwota wykazanych skladek na
    > ubezp. spol i zdrowotne, o ktorych pisalam w glownym watku, nie wiem, czy
    > nie zrobila tez bledu przy wyliczaniu zaliczek na podatek dochodowy...)

    w internecie znajdzie mnostwo kalkulatorwo podatkowych.

    wklep kwoty brutto i wylicz sobie co powinno byc.

  • 14. Data: 2006-01-30 11:44:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jan 2006, witek wrote:

    > Nieprawda.

    Ale tak zapisano w ustawie.
    Interpretacja IS jest hm... "zdroworozsądkowa".
    IMHO to przepis jest nienajlepiej napisany:
    "Koszty [...] w przypadku gdy:
    1) podatnik uzyskuje przychody od jednego zakładu pracy - wynoszą 102 zł
    25 gr miesięcznie, a za rok podatkowy nie więcej niż 1 227 zł"
    (i podobnie dla pozostałych przypadków).
    Literalny zapis nijak nie pozwala zaliczyć KUP jeśli przychodu nie
    było. Z zastrzeżeniem że nie liczy się faktyczna wypłata - a postawienie
    do dyspozycji jak chce ustawa.
    I oczywiście z zastrzeżeniem iż teza US jest nieporozumieniem - bo
    też uważam iż nieprawdą jest jakoby kwota kosztów z PIT-37 musiała
    się pokrywać z kwotą z PIT-11, taki wniosek sięga dalej niż prosta
    "ilość przychodów ze stosunku pracy".

    Krótko mówiąc: miło iż IS przyjął logiczne stanowisko.
    Sprzeczne z nielogicznym przepisem :)
    IMHO to co pisał "gefragt" wynika wprost z przepisu...

    A całość rozbija się o to że powiązano koszt z uzyskiwaniem przychodu
    a nie z świadczeniem pracy. Zaś uzyskiwanie przychodu jest opisane
    bardzo prosto:
    +++
    Art. 12.
    1. Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy
    nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się
    wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną
    świadczeń w naturze [...]
    ---

    Jest wypłata -> jest przychód -> przysługuje koszt.
    Za każdy miesiąc "uzyskiwania przychodu" (a nie za każdy
    miesiąc *chodzenia do pracy*!) można odliczyć KUP...
    Powinno być: pracuje -> przysługuje koszt.
    Ale takiego przepisu NIE MA!

    To jest bardzo podobny numer co przy limicie zwolnienia z VAT dla
    rozpoczynających DG - kiedy to wysokość kwoty zwolnienia nie
    zależy od okresu dokonywania czynności służących sprzedaży
    opodatkowanej a wyłącznie od okresu dokonywania samej sprzedaży.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)