  • 1. Data: 2010-04-18 14:51:44
    Temat: pit-53 -> pit-36
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Problem jest następujący. Umowa o dzieło (program) dla zagranicznej firmy
    (bez przedstawicielstwa w Polsce). Z krajem zagranicznej firmy Polska ma
    podpisaną umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania.

    W PIT/ZG wpisuje kwotę z umowy w pole 15 (działalność wykonywana osobiście
    ... w tym umowy o dzieło i zlecenia) ale w polu 17 (podatek zapłacony za
    granicą) mam 0PLN (jako, że to ja zapłaciłem zaliczkę na podatek w PL, firma
    u siebie w kraju tego nie zrobiła).

    Pytanie to gdzie w PIT-36 ląduje kwota z umowy oraz kwota wyliczonego
    podatku do zapłacenia z tytułu umowy o dzieło z zagraniczną firmą (czyli jak
    uwzględnić taka umowę + PIT/ZG w PIT-36) ?

    Wydaje mi się, że w pole 168 (dochody za granicą...) daję kwotę z umowy. W
    pole 192 (suma wpłaconych zaliczek oraz pobranych przez płatników) dodaję
    kwotę wpłaconej zaliczkę na podatek jaką wpłaciłem. Gdzie natomiast ląduje
    kwota wymaganego podatku z tej umowy?

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 2. Data: 2010-04-18 16:10:30
    Temat: Re: pit-53 -> pit-36
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Arek wrote:

> [...]
    > kwotę wpłaconej zaliczkę na podatek jaką wpłaciłem. Gdzie natomiast ląduje

    Uh, a teraz wydaje mi się, że to inaczej zupełnie jako, że kraj ma drugi
    rodzaj umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania (nie progresywna, ta
    druga).... Masakra.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 3. Data: 2010-04-18 16:19:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-04-2010 o 18:10:30 Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl> napisał(a):

    > Uh, a teraz wydaje mi się, że to inaczej zupełnie jako, że kraj ma drugi
    > rodzaj umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania (nie progresywna, ta
    > druga).... Masakra.

    Z ciekawości (nie znam się na tym) - czemu masakra?

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-04-20 18:19:05
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Tomek wrote:

    > Z ciekawości (nie znam się na tym) - czemu masakra?

    Nie ma prostej drogi, trzeba naczytać się np. umów z państwami o unikaniu
    podwójnego opodatkowania by w ogóle wiedzieć co gdzie w pita wpisać (a
    zależnie od tej umowy wpisujesz zupełnie gdzie indziej i na zupełnie innej
    zasadzie).

    Na koniec i tak nie jestem pewien, że wersja którą wydedukowałem jest
    poprawna.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl