  • 1. Data: 2009-03-09 14:11:25
    Temat: pit-37 koszty uzyskania przychodu
    Od: lukebe <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam problem z wyliczeniem KUP w PIT-37. Sytuacja wygląda tak:

    - dochody z 2 zakładów pracy (szkoła+przedszkole)
    1. PIT-11 ze szkoły (w miejscu zamieszkania):
    - praca 01-12.2008
    - KUP 1613,10zł
    2. PIT-11 z przedszkola (poza miejscem zamieszkania):
    - praca 01-08.2008
    - KUP 1193,39zł

    Pytania:
    1. skąd takie wartości KUP (moim zdaniem powinny wynosić
    12 x 111,25zł = 1335zł - ze szkoły i
    8 x 139,06zł = 1112,48zł - z przedszkola) - czy mam rację?

    2. Czy obliczenie KUP powinno wynikać z następującego algorytmu:

    a) za m-ce styczeń-sierpień, z tyt. zatrudnienia w 2 zakładach:
    2502,56 (czyli limit KUP)/12m-cy=208,50/m-c
    208,50zł x 8 m-cy = 1668zł
    b) za m-ce wrzesień - grudzień 4 x 111,25zł = 445 zł

    więc KUP za 208 rok to 1668zł + 445 zł = 2113 zł - czy dobrze myślę?

    Pozdrawiam,
    lukebe.

  • 2. Data: 2009-03-09 16:54:23
    Temat: Re: pit-37 koszty uzyskania przychodu
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    lukebe wrote:

    > więc KUP za 208 rok to 1668zł + 445 zł = 2113 zł - czy dobrze myślę?
    Niezależnie od twoich wyliczeń, łączne koszty uzyskania dla więcej niż
    jednego zakładu pracy to 2002.05 zł i ani grosza więcej nie odliczysz.
    Chyba że coś ze zleceń, praw autorskich itp...

    --
    Maciek

  • 3. Data: 2009-03-09 17:15:42
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Maciek w <news:gp3hg3$hqt$3@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Niezależnie od twoich wyliczeń, łączne koszty uzyskania dla więcej niż
    > jednego zakładu pracy to 2002.05 zł i ani grosza więcej nie odliczysz.
    > Chyba że coś ze zleceń, praw autorskich itp...

    Zniknąłeś taki zapis z ustawy:
    4) nie mogą przekroczyć łącznie 2 502 zł 56 gr za rok podatkowy, w
    przypadku gdy podatnik uzyskuje przychody równocześnie z więcej niż
    jednego stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku
    pracy oraz pracy nakładczej, a miejsce stałego lub czasowego
    zamieszkania podatnika jest położone poza miejscowością, w której
    znajduje się zakład pracy, a podatnik nie uzyskuje dodatku za
    rozłąkę.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2009-03-09 18:03:20
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    TomN wrote:

> [...]
    > zamieszkania podatnika jest położone poza miejscowością, w której
    > znajduje się zakład pracy, a podatnik nie uzyskuje dodatku za
    Sorki, pytanie zrozumiałem jako standardowe dwa miejsca pracy w tej samej
    miejscowości. Jeśli są dodatkowe warunki to oczywiście. Jednak przedpiśca
    wyraźnie miał ochotę po prostu zsumowac swoje koszty, a to raczej nie
    wchodzi w grę ;)

    --
    Maciek

  • 5. Data: 2009-03-10 06:24:25
    Od: lukebe <l...@p...onet.pl>

    Maciek pisze:
    (...) przedpiśca
    > wyraźnie miał ochotę po prostu zsumowac swoje koszty, a to raczej nie
    > wchodzi w grę ;)

    No dokładnie - zsumowałem. Ale nie przekroczyłem limitu (2113 kontra
    2502) więc w czym problem? Swoją drogą, taki sposób wyliczenia KUP
    przedstawiła mi Pani z US