  • 11. Data: 2003-02-11 09:18:01
    Temat: Re: pierwszy wpis w ks przychodów-rozchodów
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "hADeSik" <h...@h...sru> wrote in message
    news:b292an$hda$2@news.onet.pl...
    > ###----- w odpowiedzi na list od Jacek -----###
    >
    > ja wpisuje obok nazwy miesiąca ;-)

    Zeby nie korcilo mozna poswiecic na to cala pierwsza strone....

    Boguslaw

  • 12. Data: 2003-02-11 09:20:00
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message

    > IMHO w normalnych okolicznościach tylko dwa razy - początek
    > i koniec.

    Nie...
    Przy rozpoczeciu dzialanosci, przyzakonczeniu dzialanosci
    i "wg stanu na dzien 31.12" na oniec roku.

    i przy zmianie udzialow w s.c.

    A poza tym
    1. "jesli urzad nakaze"
    2. Jesli podatnikowi sie zachce.

    Boguslaw

  • 13. Data: 2003-02-11 10:41:47
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Nie...

    Tak...

    > Przy rozpoczeciu dzialanosci, przyzakonczeniu dzialanosci
    > i "wg stanu na dzien 31.12" na oniec roku.

    par.27 - "przed zaprowadzeniem księgi i na koniec każdego roku
    podatkowego".
    Zakładając, że na każdy rok zakładasz oddzielną książkę to w każdym
    roku masz co najmniej dwa spisy.
    Zakończenia DG, nakazu US itd. nie uważam przy tym za okoliczności
    "normalne" lecz raczej wyjątkowe.

    Pix

  • 14. Data: 2003-02-11 10:59:56
    Od: "Marek Gazda" <m...@p...onet.pl>

    "Marek Gazda" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam grupowiczów
    >
    > Jak powinien wygladac pierwszy wpis w ksiedze przychodów-rozchodów po
    > rozpoczeciu dzialalnosci?
    > To znaczy jak to nalezy nawac renament, czy spis z natury i w której
    > kolumnie zapisac? Dodam, ze mialem same zera.
    >
    > Pozdrawiam
    > Marek

    Witam ponownie, dzięki za wszystkie informacje

    Rozumiem, że powinienem zapisać pod pozycją 1 w księdze coś takiego jak
    poniżej:

    Data: 02.01.2003
    Opis zdarzenia gospodarczego: Spis z natury - Renament
    Uwagi: Stan środków zerowy

    Czy coś jeszcze ma być wpisane na tej pozycji?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 15. Data: 2003-02-11 11:43:50
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > roku masz co najmniej dwa spisy.
    > Zakończenia DG, nakazu US itd. nie uważam przy tym za okoliczności

    Zwroc uwage, ze w trakcie dzialanosci normalnej...
    "koniec roku" i "przed zalozenem" w roku nastepnym to ten sam dzien...

    Boguslaw

  • 16. Data: 2003-02-11 12:11:07
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Zwroc uwage, ze w trakcie dzialanosci normalnej...
    > "koniec roku" i "przed zalozenem" w roku nastepnym to ten sam dzien...

    Oczywiście zgoda - w praktyce sąsiadujące spisy z kolejnych lat
    po prostu pokrywają się ze sobą.
    Chodziło mi o to, że dla każdego wybranego roku podatkowego muszą
    istnieć dwa spisy, tj. "otwarcia" i "zamknięcia".

    Pix

  • 17. Data: 2003-02-11 12:20:58
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Chodziło mi o to, że dla każdego wybranego roku podatkowego muszą
    > istnieć dwa spisy, tj. "otwarcia" i "zamknięcia".

    A mnie chodzilo o to, ze spisuje sie raz.... i sois na koniec roku jest tym
    samym spisem,
    co "przed zalozeniem ksiego" w roku nastepnym

    Boguslaw

  • 18. Data: 2003-02-11 16:54:14
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > A mnie chodzilo o to, ze spisuje sie raz.... i sois na koniec roku jest
    tym
    > samym spisem,
    > co "przed zalozeniem ksiego" w roku nastepnym

    Napiszcie lepiej co trzeba w takim spisie uwzglednic,
    zakladajac, ze nie mam towarow handlowych,
    ani materiałów ktore wejda w skald produktu-uslugi.

    Wszystko co kupilem na firme? Pieczatke? Ksiazki o podatkach???

    Moze to i naiwne pytanie,
    ale kupilem te cholerne 2 ksiazki o podatkach na firme.
    Zakladam ze mialem prawo je wpuscic w koszty.

    Ale czy kontrola moze zażądać fizycznego okazania
    im ksiązek?

    A jesli jedna z nich wpadłą mi do wanny i wurzuciełem?
    Slyszalem o czym takim jak protokół zniszczenia/złomowania,
    ale czy to nie dotyczy tylko środków trwałych?

    Jak to się ma to takich "drobnych" wydatkow jak ksiazka,
    segregatory, dlugopisy?

    Jak sie ma do nich remanent na koniec roku???

    Dzieki!

    Latet

  • 19. Data: 2003-02-11 18:48:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Napiszcie lepiej co trzeba w takim spisie uwzglednic,
    > zakladajac, ze nie mam towarow handlowych,
    > ani materiałów ktore wejda w skald produktu-uslugi.

    Latet, rusz trochę głową (a raczej myszką)
    Zajrzyj do rozporządzenia w sprawie księgi.
    Tam jest opisane czym jest długopis i książka w wannie,
    a czym materiały pomocnicze i towary handlowe.
    Są też objaśnienia.
    Będziesz miał mniej pytań :-)
    Wierzę, że sobie poradzisz.

    CEZ