  • 11. Data: 2012-04-09 15:52:39
    Temat: Re: pieniądze ze sprzedaży mieszkania na rachunek wspólny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Apr 2012, jureq wrote:

    > Tu nie rozumiem. Czyżbyś zakładał, że rachunek wspólny służy tylko do
    > przechowywania wspólnych pieniędzy? Każdy ze współwłaścicieli może na nim
    > przechowywać także środki własne. Od samej wpłaty na konto wspólne nie
    > stają się one współwłasnością.

    Hm... co racja to racja, więc problemu nie ma.
    Znaczy kolejnosc zdarzeń może być dowolna.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-04-09 16:30:06
    Od: fotd <f...@s...d.pl>

    W dniu 2012-04-09 14:54, witek pisze:

    > dokładnie tak.
    > W akcie notarialnym sprzedazy zawrzec zapis, ze kasa bedzie wspolna.

    w związku z powyższym jeszcze jedno pytanie. Po sprzedaży musze zapłacić
    podatek : 19%, chyba, że wydatkuję na inne cele mieszkaniowe w ciągu 2
    lat. Jeśli rozszerzę wspólność, kto ma zapłacić podatek : tylko ja, czy
    oboje, czy każde z nas ?

    pozdrawiam,

  • 13. Data: 2012-04-09 17:50:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    fotd wrote:
    > Sam się nad tym zastanawiam,ale uzyskałem informację, że podobno
    > wystarcza zapis, że klucze zostaną wydane po uzyskaniu przez
    > sprzedającego zapłaty za lokal,a w przeciwnym razie możliwe jest
    > rozwiązanie umowy.

    nie oglądaj tak duzo telewizji z bajkami dla dzieci.

    akt notarialny jest bezwarunkowy a o przypadkach jego uniewaznienia
    mozesz w zasadzie zapomniec.

  • 14. Data: 2012-04-09 17:58:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    fotd wrote:

> [...]
    > podatek : 19%, chyba, że wydatkuję na inne cele mieszkaniowe w ciągu 2
    > lat. Jeśli rozszerzę wspólność, kto ma zapłacić podatek : tylko ja, czy

    najbezpieczniej bedzie jesli to co kupicie bedzie wasze wspolne. wowczas
    nikt sie nie przyczepi, ze ktoras strona kasy nie wydała.

    nawet jesli trzebaby bylo zaplacic podatek, to urzedu skarbowego nie
    ochodzi kto to zrobil. wazne by kwota sie zgadzala. Rownie dobrze moze
    to zrobic dobry wujek byleby wpisal za co placi. to nie grzywna, ktora
    trzeba placic osobiscie z wlasnego majatku. W przypadku wujka US moze co
    najwyzej zainteresowac, czy zaplacil "ktokowliek" podatek od faktu, ze
    nie z waszego majatku poszedl podatek czyli de facto wzbogaciliscie sie
    o kwote podatku.

  • 15. Data: 2012-04-10 16:10:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 09 Apr 2012 10:58:15 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    > najwyzej zainteresowac, czy zaplacil "ktokowliek" podatek od faktu, ze
    > nie z waszego majatku poszedl podatek czyli de facto wzbogaciliscie sie

    A jeśli ten podatek od wzbogacenia znów opłaci dobry wujek, to trzeba by
    zacząć liczyć sumę szeregu zbieżnego? ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2012-04-10 16:25:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Borys Pogoreło wrote:

    > A jeśli ten podatek od wzbogacenia znów opłaci dobry wujek, to trzeba by
    > zacząć liczyć sumę szeregu zbieżnego? ;)

    naszczescie sa kwoty zwolnione i w ktoryms momencie, po kilku
    iteracjach sie urwie.

  • 17. Data: 2012-04-10 19:37:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Apr 2012, Borys Pogoreło wrote:

    > A jeśli ten podatek od wzbogacenia znów opłaci dobry wujek, to trzeba by
    > zacząć liczyć sumę szeregu zbieżnego? ;)

    Wiesz, równanie:
    r = (p+r)*s
    ([r]azem_darowac, [p]odstawa, [s]tawka, p i s sa znane)
    ...jest podobno rozwiazywalne na niższym poziomie abstrakcji ;)

    (rownież w wersji w której będzie [k]wota wolna, (p+r-k)*s,
    przy wielu progach się nieznacznie skomplikuje)

    pzdr, Gotfryd