  • 1. Data: 2005-04-23 08:25:39
    Temat: pieniadze zarobione zagranica a urzad skarbowy
    Od: "Goska" <t...@p...onet.pl>

    czy z pieniedzy zarobionych za granica trzeba jakos sie rozliczac z urzedem,
    chodzi o to ze kupilem mieszkane za kase zarobiona w usa jeszcze jako
    student i teraz urzad skarbowy moze sie mnie czepnac skad mialem kase, nie
    moze, a napewno sie czepnie, a problem w tym ze ja nie mam jak udokumentowac
    tego jak ja zarobilem w tych stanach kazdy wie ze zadnych rozliczen tam
    polak nie dostaje
    no i co ja mam zrobic zeby nie miec problemow z urzedem skarbowym?
    pytam bo moge sie tlumaczyc przed urzedem ze zarobilem w usa ale nie wiem
    czy z tej kasy tez trzeba sie jakos tu w polsce rozliczac, czy do tych
    pieniedzy urzad skarbowy nie ma prawa łap wyciagac, jesli nie, to smialo
    moge sie tak tlumaczyc tylko problem w tym ze nie mam na to papierow, jedyne
    co moge udokumentowac to tylko to ze prawie rok w ciagu 5 lat studiow
    przesiedzialem w usa w czasie wakacji?

  • 2. Data: 2005-04-23 12:39:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Goska wrote:
> [...]
    > tego jak ja zarobilem w tych stanach kazdy wie ze zadnych rozliczen tam
    Nie potrzeba ci dokumentów, żeby się rozliczyć.
    Po prostu się rozlicz z tyle ile ci potrzeba na udowodnienie mieszkania.

    > no i co ja mam zrobic zeby nie miec problemow z urzedem skarbowym?
    > pytam bo moge sie tlumaczyc przed urzedem ze zarobilem w usa ale nie wiem
    > czy z tej kasy tez trzeba sie jakos tu w polsce rozliczac,
    trzeba

    > czy do tych
    > pieniedzy urzad skarbowy nie ma prawa łap wyciagac,
    niestety płacisz podatki od wszystkich swoich zaróbków niezależnie od
    źródła ich pochodzenia

> [...]
    > co moge udokumentowac to tylko to ze prawie rok w ciagu 5 lat studiow

    proponuję ci wizytę u doradcy podatkowego.

  • 3. Data: 2005-04-23 15:05:12
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    Witek dobrze Ci radzi. Przejdź się do kilku doradców podatkowych. Jeżeli
    powiedzą Ci, że sprawa jest trudna i że grożą Ci duże kary, to nie obraź
    się, ale możesz tłumaczyć się w ten sposób, że zarobiłaś w USA na
    prostytucji. Myślę, że przy takiej argumentacji jesteś nie do ruszenia :)

  • 4. Data: 2005-05-02 08:10:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Apr 2005, Piter wrote:

    >+ powiedzą Ci, że sprawa jest trudna i że grożą Ci duże kary, to nie obraź
    >+ się, ale możesz tłumaczyć się w ten sposób, że zarobiłaś w USA na
    >+ prostytucji.

    Hm... a podatkowo podchodząc do sprawy ;> to w USA prostytucja jest
    zwolniona z podatku ??? To w *polskim* KK jest zapis i postawiona
    na głowie (IMO) interpretacja prawna (w końcu za wymuszenie rozbójnicze
    też jest kara, więc nie powinno być dopuszczalne ściąganie podatków
    dokonywane pod groźbą kary :]).
    Wszędzie tak mają że państwo *zachęca* do prostytucji (a przynajmniej
    podawania jej jako źródła dochody :> ?? ;)

    >+ Myślę, że przy takiej argumentacji jesteś nie do ruszenia :)

    ...a nie pod warunkiem że nigdy w życiu już nie pojedzie do USA ;) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)