  • 1. Data: 2010-11-15 22:41:42
    Temat: paragon
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Witam.
    Wysłałem dzisiaj pracownika do sklepu po pewien drobiazg za kilka złotych.
    Pracownik wrócił, dał mi ten element oraz paragon, z racji tego że to
    był drobiazg bodajże za 3 czy 4 złote nie brał faktury tylko paragon.
    Dopiero po chwili zauważyłem na paragonie napis : "NIEFISKALNY"
    Czy ten sklepikarz jest taki głupi czy taki odważny ?
    Co grozi takiemu delikwentowi gdyby przypadkiem takie coś namierzył US ?

  • 2. Data: 2010-11-15 22:47:51
    Temat: Re: paragon
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Czy ten sklepikarz jest taki głupi czy taki odważny ?
    > Co grozi takiemu delikwentowi gdyby przypadkiem takie coś namierzył US ?

    A za co ma coś mu grozić? Być może nie ma obowiązku posiadania kasy fiskalnej i
    wystawia paragon, jaki wystawia.

  • 3. Data: 2010-11-15 22:51:57
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2010-11-15 23:47, s...@a...pl pisze:

    > A za co ma coś mu grozić? Być może nie ma obowiązku posiadania kasy
    > fiskalnej i wystawia paragon, jaki wystawia.

    Chyba nie tędy droga - "normalne" paragony też wystawia :)

  • 4. Data: 2010-11-15 22:53:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-15 23:51, pilocik pisze:

    > Chyba nie tędy droga - "normalne" paragony też wystawia :)

    Czyli ma dwie kasy i różnie nabija?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-11-16 02:54:44
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/15/2010 4:41 PM, pilocik wrote:
    > Dopiero po chwili zauważyłem na paragonie napis : "NIEFISKALNY"
    > Czy ten sklepikarz jest taki głupi czy taki odważny ?
    > Co grozi takiemu delikwentowi gdyby przypadkiem takie coś namierzył US ?

    a dlaczego nie może być niefiskalny?

  • 6. Data: 2010-11-16 08:15:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Nov 2010, pilocik wrote:

    > Chyba nie tędy droga - "normalne" paragony też wystawia :)

    "normalne", czyli wypisywane ręcznie?
    (trudno żebyśmy mieli się domyślać)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-11-16 08:25:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 15.11.2010 23:53, Liwiusz pisze:
    > Czyli ma dwie kasy i różnie nabija?

    Może nie zauważył, że jedną z kas ma niefiskalizowaną.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2010-11-16 09:41:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Może nie zauważył, że jedną z kas ma niefiskalizowaną.

    Może wcale nie musiał jej zafiskalizować? Pamiętam dyskusje o pewnym
    sklepikarzu, który miał kilka kas i nie wszystkie fiskalne. Grupowicze
    naprowadzili, że fiskalizacja wszystkich kas nie musi się odbyć w tym
    samym czasie.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-11-16 19:46:27
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    przyjrzyj sie czy oby napewno niefiskalny.
    napis niefiskalny bedzie po paragonie jesli bedzie za paragonem jakis tekst
    z drukarki fiskalnej chociazby o jakiejs promocji czy cokolwiek innego.
    zeskanuj najlepiej ten paragon to powiem ci czy fiskalny czy nie:)

  • 10. Data: 2010-11-16 20:37:42
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2010-11-16 20:46, Michał Gut pisze:
    > przyjrzyj sie czy oby napewno niefiskalny.

    Wiem jak wygląda paragon z niezafiskalizowanej kasy.
    "Normalny" paragon to dla mnie papierek z legalnej kasy fiskalnej
    ( a nie wypisany ręcznie - to dla Gotfryda )

    Dyskusja się rozwinęła w nieco innym kierunku niż przypuszczałem.
    Rozpoczynając wątek chciałem się dowiedzieć co grozi takiej firmie za
    wystawianie lewych paragonów, nie chodziło mi o to czy dany sprzedawca
    ma obowiązek posiadania kas i wystawiania paragonów.

    Z tego co wiem to firma ta wystawiam legalne paragony od wielu lat,
    czasem słyszałem od znajomych że coś przy zakupach "kręcą" i np. proszą
    by po paragon podejść jutro a po fakturę za tydzień.

    Podsumowując : proszę znawców tematu o odpowiedź co grozi sprzedawcom
    kombinującym właśnie w ten sposób bo mniemam że w 90% ma tu miejsce
    takie działanie.