  • 1. Data: 2005-11-24 09:12:36
    Temat: Likwidacja jednosobowje firmy (KPiR)
    Od: "Sławek" <s...@w...pl>

    Mam problem. Muszę zlikwidować działalnść gospodarczą którą prowadzę od 1,5
    roku. Co zrobić
    z wyposażeniem które kupiłem (meble do firmy, komputer, laptop, narzędzia
    itp.) Czy mogę zrobić protokół likwidacji ? Nie mam żadnych środków
    trwałych.Czy ująć coś w remanencie czy sprzedać ? Czy musze uwzględnić każdy
    drobiazg (śrubokręt za 10 pln) w remanencie ?
    Będę wdzieczny za każdą radę.

  • 2. Data: 2005-11-24 10:25:59
    Temat: Re: Likwidacja jednosobowje firmy (KPiR)
    Od: " and" <a...@W...gazeta.pl>

    Sławek <s...@w...pl> napisał(a):

    > z wyposażeniem które kupiłem (meble do firmy, komputer, laptop, narzędzia
    > itp.) Czy mogę zrobić protokół likwidacji ? Nie mam żadnych środków
    > trwałych.

    Podlaczam sie do pytania.
    IMHO srodki trwale masz - sam piszesz: meble, laptop itd.
    Nie wpislaes ich pewnie do EST lub EW.
    Mam podobna sytuacje, wiec mam wiele "malych" rzeczy ktore od razu
    wpisywalem do KUP i nie mam EST i EW.
    Co z tymi wszystkimi rzeczami w razie likwidacji dzialalnosci,
    a konkretnie - jak wynika z wczesniejszych dyskusji CO Z VATem od nich?

    dzieki za podpowiedzi (Slawek chyba tez skorzysta:)

    and

  • 3. Data: 2005-11-24 10:35:53
    Temat: Re: [ot] Likwidacja jednosobowje firmy (KPiR)
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Czy wy wszyscy zamykacie swoje DG?

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 4. Data: 2005-11-24 10:41:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    mariposa doux wrote:

    > Czy wy wszyscy zamykacie swoje DG?

    Bo właśnie żony otworzyły .... ;) (patrz: niski ZUS)

  • 5. Data: 2005-11-24 10:44:04
    Od: " and" <a...@W...gazeta.pl>

    mariposa doux <m...@g...pl> napisał(a):

    > Czy wy wszyscy zamykacie swoje DG?

    :) mysle ze tyle samo zaklada co i zamyka... (oby)
    a fakt faktem ze instrukcji co do zamkniecia jest niewiele,
    w porownaniu do tych przy otwarciu.
    inna sprawa jest taka, ze o pewnych rzeczach ktore
    moga byc wazne przy ew. zamknieciu trzeba pomyslec juz
    teraz gdy np. planujesz zakup ST.

    wiem, wiem - nudne juz te ST...

    and

  • 6. Data: 2005-11-24 10:51:29
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    jureq wrote:

    > Bo właśnie żony otworzyły .... ;) (patrz: niski ZUS)

    A jak sie ma do tego "firmactwo" (Patrz: Firmactwo)

    ??

  • 7. Data: 2005-11-24 11:17:18
    Od: "gabi" <g...@n...pl>

    Wyposażenie ujęte w ewidencji /od 1500,-/ powinno znależć sie także w
    remanencie likwidacyjnym.

  • 8. Data: 2005-11-24 11:21:31
    Od: "gabi" <g...@n...pl>

    A VAT z tego remanentu rozliczamy w deklaracji VAT7 w osobnej rubryczce.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 9. Data: 2005-11-26 11:23:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Nov 2005, gabi wrote:

    > Wyposażenie ujęte w ewidencji /od 1500,-/ powinno znależć sie
    > także w remanencie likwidacyjnym.

    Niby prawda.
    Tylko taka forma sugeruje że reszta nie musi być.
    A to już NIE JEST prawda !!

    Wszelkie wyposażenie musi być ujęte w remanentach, do PDOF
    zalicza się wg reguł opisanych w ustawie (*ryczałtowym*
    podatkiem "wg proporcji" !) zaś do VAT wg cen zakupu.
    Niestety... (z tym VATem).
    Najprościej "sprzedać do gołej ziemi" o czym było niedawno.

    I sygnaturka specjalna dla ciebie ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 10. Data: 2005-11-26 11:27:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Nov 2005, and wrote:

> [...]

    Chcesz je *zniszczyć*, tak ?
    To nie lepiej tego laptopa wystawić na allegro "od 1 zł" ?

    > Podlaczam sie do pytania.
    > IMHO srodki trwale masz - sam piszesz: meble, laptop itd.

    Powiedzmy "zostały do nich zastosowane zasady odliczania
    jak dla zwykłych kosztów" :)

> [...]
    > Co z tymi wszystkimi rzeczami w razie likwidacji dzialalnosci,
    > a konkretnie - jak wynika z wczesniejszych dyskusji CO Z VATem od nich?

    A co ma być ?
    Od gdzieś 2002r zasadą jest wykazanie VAT *od ceny zakupu*... :(

    A do PDOOF - wg ustawy, jest osobna zasada rozliczania podatku
    "wg proporcji udziału dochodu w przychodzie".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)