  • 1. Data: 2002-01-15 14:03:04
    Temat: osoba wspolpracujaca a US
    Od: "Małgorzatka" <m...@i...pl>

    Powiedzcie mi prosze czy osobe wspolpracujaca zgloszona w ZUS musze w jakis
    sposob zglaszac do US?? Czy to wiaze sie z jakas zmiana w prowadzeniu
    dokumentow dla US (do tej pory PIT-5 i VAT-7).
    Małgorzatka

  • 2. Data: 2002-01-15 16:01:41
    Temat: Re: osoba wspolpracujaca a US
    Od: "Mirage" <z...@b...gnet.pl>

    A po co ją chcesz zgłaszać do US. Jej zatrudnienie nie ma wpływu na Twój
    VAT. Ona składa SWOJą deklarację roczną podatku dochodowego. Ona NIE zarabia
    (bo nie jest pracownikiem) a więc jej zarobki nie są kosztem prowadzeniaq
    Twojego interesu. A więc po co ją masz zgłaszać do US.

  • 3. Data: 2002-01-15 18:22:05
    Od: "Małgorzatka" <m...@i...pl>

> [...]
    > (bo nie jest pracownikiem) a więc jej zarobki nie są kosztem prowadzeniaq
    > Twojego interesu. A więc po co ją masz zgłaszać do US.

    No niby tak, ale z tego co sie dowiedzialam to mozna odliczac skladki ZUS
    placone za osobe wspolpracujaca. Czy to nie powoduje koniecznosci jakiegos
    zgloszenia do US?

  • 4. Data: 2002-01-15 19:06:43
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    skladki ZUS
    > placone za osobe wspolpracujaca. Czy to nie powoduje koniecznosci

    Nie. To przecież zwykły koszt (lub odliczenie od dochodu). Czy jak np.
    tankujesz paliwo, to stację benzynową zgłaszasz w US?

    CEZ