  • 11. Data: 2002-01-15 23:33:03
    Temat: Re: Re[2]: opóźnieniezłożenia VAT-7 POMOCY 0 jeszcze raz
    Od: "Kirys" <k...@p...com>

    Użytkownik "KaMeL" <k...@p...com> napisał w wiadomości
    news:15820026144.20020115195806@toya.net.pl...
> [...]
    > Ma Pan w zupełności rację. Ale problem jest inny.
    > Nieodpowiedzialny pracownik miał złożyć VAT-7 po świętach, ale świeta
    > mu się przedłużyły... itd. to nieistotne. VAT-7 poszedł po terminie z
    > uwzględnionym vatem do odliczenia. Stało się. Urząd odrazu sporządził
    > protokół że nie należy się odliczenie VAT i że jest uszczuplenie w
    > podatku.
    >
    > Moje pytanie: czy można z tym walczyć ??
    > Czy ktoś słyszał o takiej walce.
    > mam świadomość że sprawa jest beznadziejna, ale słyszłem że jest do
    > wygrania. Urząd kieruje się podobno tylko wskazówkami MinFin a nie

    Po co walczyc. Zrobic korekte, zaplacic naliczony VAT + odsetki, a VAT
    odliczyc w rozliczeniu za styczen. Przeczytaj art. 19 ustawy o vat (naparwde
    krotki).

    Kirys

  • 12. Data: 2002-01-16 09:31:27
    Temat: Re: opóźnienie złożenia VAT-7 POMOCY 0 jeszcze raz
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Kirys" [...]
    > Mozesz tez liczyc na to, ze US machnie reka na te 3 dni opoznienia i nawet
    > tego nie zauwazy.

    Moja znajoma przygotowala sobie deklaracje VAT i poszla na poczte.
    a ze kolejka byla duza, - postanowila wyslac "jutro", czyli 26.

    jakiez bylo jej zdziwienie, bdy po paru tygodniach wezwali ja do US
    i oswiadczyli ze jest winna fiskusowi 5 000 PLN (domyslacie sie dlaczedo.
    Prawda?)
    Po paromiesiecznych odwolaniach okazalo sie, ze TERAZ, to juz nic sie zrobic
    nie da.

    Nie wiem, czr RPO zajal stanowisko w sprawie, nie wiem, czy ktos nie wybral
    sie
    z tym do "Strasburga".

    Ale poza tym, JEDYNA deska ratunku jest to, co opisal "yanek".
    JESLI NAWET US nie zaliczy "nadwyzki" grudniowej na poczet
    zaleglosci listopadowej, to po paru miesiacach jest szansa,
    ze "nadwyzka" grudniowa zostanie "wchlonieta" przez nadwyzki VATu
    naleznego od sprzedazy nad naliczonym w kolejnych miesiacach.

    To od Pana zalezy, czy wysle to poczta, czy tez pojdzie do milej Pani w US
    (ktorej najprawdopodobnie nie zalezy by Panu dac w d***,
    lecz by miec porzadek w papierach) wezmie "pod pache" cytowane orzeczenia.
    i pogada "jak podatnik z urzednikiem".

    Decyzje musi Pan podjac do 25.01, bo potem naprawde juz chyba tylko
    miedzynarodowy trybunal moglby Panu omoc (a i to nie wiem).

  • 13. Data: 2002-01-16 16:08:33
    Od: "Mirage" <z...@b...gnet.pl>

    Jest jeszcze NSA

  • 14. Data: 2002-01-16 23:17:01
    Od: "Kirys" <k...@p...com>

> [...]
    > naliczonego - bedzie kwota do zaplaty,
    > 2. zrob deklaracje za grudzien z wykazanym naliczonym z listopada -
    > bedzie (chyba?) nadwyzka - do zwrotu,
    > 3. napisz prosbe o zaliczenie nadwyzki z grudnia na poczet naleznego
    > za listopad
    > 4. przygotuj przelew na roznice, ktora pozostanie do zaplaty
    > 5. przygotuj przelew na odsetki za zwloke (od kwoty z poz. 1)
    > 6. dokumenty 1 - 3 wloz do koperty i wyslij na adres US - liczy sie
    > data stempla.
    > 7. przelewy zrealizuj
    > 8. czekaj na wezwanie do urzedu (postepowanie mandatowe - min. 200 zl)

    W znanym mi przypadku bylo tak:
    1. Powtornie zlozony VAT7 za listopad z adnotacja "korekta" i bez podatku
    naliczonego - poz. 53, 54, 59 = "0"
    2. W konsekwencji nowy wymiar podatku (poz.63)
    3. W konsekwencji wplata roznicy + odsetki od roznicy do US
    4. Dodanie VAT-u naliczonego za listopad do poz. 54 deklaracji grudniowej.
    5. W konsekwencji mniejszy podatek do zaplacenia za grudzien.

    Z tego co wiem obylo sie bez mandatu :-), a procedure zaproponowala pani z
    US - wydz. podatkow posrednich.

    Pozdrawiam,
    Kirys

  • 15. Data: 2002-03-02 15:38:37
    Od: "Anna Kowal" <a...@w...ipl.net>

    Użytkownik Kirys <k...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a251j1$d2u$...@n...tpi.pl...

    Kirysku ogloście ludziom który to urząd podszedl tak uprzejmie do sprawy
    korekty.!!!
    Anusia