  • 1. Data: 2003-10-15 12:58:43
    Temat: oplaty za przesylki Poczty
    Od: glew <r...@...O-S.P.A.M.intrux.pl>

    Witam!

    Czy kwitki za wyslanie paczki i za przesylki polecone z Poczty Polskiej
    powinienem wpisywac tylko do KPiR czy takze do rejestru VAT? Wpisuje tylko
    do KPiR, ale nie wiem, czy dobrze robie(?). Thx!

    --
    GL

  • 2. Data: 2003-10-15 16:46:56
    Temat: Re: oplaty za przesylki Poczty
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

    > Czy kwitki za wyslanie paczki i za przesylki polecone z Poczty Polskiej
    > powinienem wpisywac tylko do KPiR czy takze do rejestru VAT? Wpisuje tylko
    > do KPiR, ale nie wiem, czy dobrze robie(?). Thx!

    Do rejestru VAT wpisujesz dowody stanowiace podstawe do odliczenia podatku
    VAT, a wiec faktury. Kwitki potwierdzaqjace moga byc potwierdzeniem
    poniesienia kosztu ale nie stanowia podstawy do odliczenia VAT. Dlatego
    tylko KPiR.
    Gdybys mial fakture za uslugi poczty to wtedy do rejestru tez mozna wpisac

    Witek

  • 3. Data: 2003-10-16 12:28:09
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > Gdybys mial fakture za uslugi poczty to wtedy do rejestru tez mozna
    wpisac

    Cos mi sie widzi ze uslugi pocztowe sa zwolnione - moze sie myle ale na
    fakturach za znaczki na pewno nie ma VAT-u.

  • 4. Data: 2003-10-16 15:56:04
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

    > Cos mi sie widzi ze uslugi pocztowe sa zwolnione - moze sie myle ale na
    > fakturach za znaczki na pewno nie ma VAT-u.

    Owszem, ale czy to oznacza, że można jej nie ująć w rejestrze? Chyba nie...

    Witek

  • 5. Data: 2003-10-18 05:22:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2003, Witek M. wrote:

> [...]
    >+
    >+ Owszem, ale czy to oznacza, że można jej nie ująć w rejestrze? Chyba nie...

    Są dwie szkoły:
    - wpisywać zw i 0%
    - nie wpisywać
    Niewątpliwie szkoła pierwsza może mieć znaczenie, jeśli ktoś
    rozlicza proporcję zakupów. Ale za szkołą drugą jest sporo głosów,
    i zeznam że sam stosuję :) (a to że "zw." to rzadkość, to już
    swoją drogą).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)